Max van Dietschland |
12 juli 2005 19:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
|
Daarom staat dit HISTORISCH document ook bij K&K en niet bij politiek ;-) !
Toch roept het beluisteren ervan een zekere nostalgie op, in die tijd stond Vlaanderen immers véél sterker dan nu met als hoogtepunt de bevrijding in 1940.
De franskiljonne bezetting van Vlaanderen werden door de Yanks ingeluid in 1944, gevolgd door een walgelijke repressiegolf door het Belgische franskiljonne establishment, dat tot vandaag nog blijft duren. En de marginale bubbeltjes zouden liever nog een stapje verder gaan.
Hoe leuk de sfeer (bvb de grootse manifestaties) in die tijd ook was, ik distancieer mij uiteraard wel uitdrukkelijk van de massamoorden uit die tijd en dit van alle kanten. Genocide is verwerpelijk van welke ideologie of regime dan ook.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by max4westland on 12-07-2005 at 20:51
Reason:
--------------------------------
Citaat:
|
Toch roept het beluisteren ervan een zekere nostalgie op, in die tijd stond Vlaanderen immers véél sterker dan nu met als hoogtepunt de bevrijding in 1940.
De franskiljonne bezetting van Vlaanderen werden door de Yanks ingeluid in 1944, gevolgd door een walgelijke repressiegolf door het Belgische franskiljonne establishment, dat tot vandaag nog blijft duren. En de marginale bubbeltjes zouden liever nog een stapje verder gaan.
Hoe leuk de sfeer (bvb de grootse manifestaties) in die tijd ook was, ik distancieer mij uiteraard wel uitdrukkelijk van de massamoorden uit die tijd en dit van alle kanten. Genocide is verwerpelijk van welke ideologie of regime dan ook.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
Hoe leuk de sfeer in die tijd ook was, ik distancieer mij uiteraard wel uitdrukkelijk van de massamoorden uit die tijd en dit van alle kanten. Genocide is verwerpelijk van welke ideologie of regime dan ook.[/size] |
[/edit]
|