![]() |
kapitalistisch gespuis krijgt 25 jaar cel
Gewezen topman Ebbers van WorldCom veroordeeld tot 25 jaar cel
![]() Belga) Bernard Ebbers, de 63-jarige voormalige ceo van het Amerikaanse telecombedrijf WorldCom, is woensdag in New York veroordeeld tot 25 jaar celstraf. In maart was de topman na een proces van 6 weken schuldig bevonden aan fraude, samenzwering en 7 vervalsingen van verklaringen aan de beursautoriteit (SEC). De openbare aanklager had 85 jaar cel gevorderd Rechter Jones ging niet in op de vraag om mildheid vanwege zijn advocaten. Zij hadden onder andere aangevoerd dat de uit Canada afkomstige zakenman 96 miljoen dollar aan goede doelen spendeerde. Bernard Ebbers schopte het van melkboer tot miljardair en tekende mee voor het grootste faillissement uit de Amerikaanse bedrijfsgeschiedenis. In de jaren '90 veizelde hij WorldCom, via overnames, op tot één van de grootste Amerikaanse bedrijven naar beurswaarde met een omzetcijfer van ruim 35 miljard dollar. De groei bleek mee gestoeld op vervalste balansen. Er was gesjoemeld met financiële verslagen van zeven opeenvolgende kwartalen tussen de zomer 2000 en de lente van 2002. De omvang van de onregelmatigheden is nadien op 11 miljard dollar becijferd. WorldCom belandde naast Enron in de reeks van grootste boekhoudkundige schandalen. (svr) ----------------------------------------------- Bron: De Morgen 8) weer typisch, had het toch zo ver geschopt in 't leven etc.. blijkt criminele psychopaat. zo is dat dikwijls met die mannen van haantje de voorste. gevaarlijk soort. gelukkig zijn er nog zachtaardige, lieve arbeiders en werklozen. |
krantenjongens en melkboeren....gevaarlijke recruteringsmiddens voor Miljardairs en ander "kapitalistisch gespuis"!
Daarom : weg ermee :-P |
Citaat:
bij de vlerick-boys en co. |
Citaat:
Ik heb geweldig veel sympathie voor Ebbers, gast met kloten. Maar ja ... hij is niet zoals de enron jeanetten die bij bush over de vloer komen. |
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Mitgard :D go back to russia ;) communistisch gespuis...
|
25 jaar is wel lang he. Hij had beter iemand vermoord.
|
Gelukkig is het voorgevallen in de VS. In België zou deze in de adel verheven worden of tot minister van staat gedecoreerd worden. Daar durft men tenminste nog misdadigers straffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
atm zit je aan de dop; raad es wie het meebetaalt :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zitten liever lui in hun zetel, ze krijgen het geld toch zomaar, waarom zich dan nog moe maken. Ik heb veel respect voor al diegenen die hun familie een tijdlang achterlaten om hier hun boterham te komen verdienen, zelfs al is het in het zwart ik gun het hun van harte. Voor de liever-lui-dan-moe mentaliteit heb ik geen greintje respect. |
Citaat:
dat blijken bijna altijd walgelijke kutmensen. zo is mijn ervaring toch. |
"Hij barstte in tranen uit, de Amerikaanse melkboer die miljardair werd, toen hij gisteren hoorde dat hij de volgende 25 jaar in gevangenisplunje moet rondwandelen. Bernard Ebbers (63), voormalig directeur van telecombedrijf WorldCom, was al in maart schuldig bevonden aan de grootste fraudezaak uit de moderne Amerikaanse geschiedenis"
-nieuwsblad. :lol: was wel te denken, die strebers/carrièrejagers zijn de grootste mietjes die er zijn. ze doen zich stoer voor, maar ze hebben een klein, bang hartje. |
Citaat:
Hij is daarna ontspoord ... tja ... wie kan het hem kwalijk nemen ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be