Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   kapitalistisch gespuis krijgt 25 jaar cel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37056)

Mitgard 13 juli 2005 19:16

kapitalistisch gespuis krijgt 25 jaar cel

Gewezen topman Ebbers van WorldCom veroordeeld tot 25 jaar cel

Belga) Bernard Ebbers, de 63-jarige voormalige ceo van het Amerikaanse telecombedrijf WorldCom, is woensdag in New York veroordeeld tot 25 jaar celstraf. In maart was de topman na een proces van 6 weken schuldig bevonden aan fraude, samenzwering en 7 vervalsingen van verklaringen aan de beursautoriteit (SEC). De openbare aanklager had 85 jaar cel gevorderd

Rechter Jones ging niet in op de vraag om mildheid vanwege zijn advocaten. Zij hadden onder andere aangevoerd dat de uit Canada afkomstige zakenman 96 miljoen dollar aan goede doelen spendeerde. Bernard Ebbers schopte het van melkboer tot miljardair en tekende mee voor het grootste faillissement uit de Amerikaanse bedrijfsgeschiedenis. In de jaren '90 veizelde hij WorldCom, via overnames, op tot één van de grootste Amerikaanse bedrijven naar beurswaarde met een omzetcijfer van ruim 35 miljard dollar. De groei bleek mee gestoeld op vervalste balansen. Er was gesjoemeld met financiële verslagen van zeven opeenvolgende kwartalen tussen de zomer 2000 en de lente van 2002. De omvang van de onregelmatigheden is nadien op 11 miljard dollar becijferd. WorldCom belandde naast Enron in de reeks van grootste boekhoudkundige schandalen. (svr)

-----------------------------------------------

Bron: De Morgen 8)

weer typisch, had het toch zo ver geschopt in 't leven etc.. blijkt criminele psychopaat.
zo is dat dikwijls met die mannen van haantje de voorste.
gevaarlijk soort.

gelukkig zijn er nog zachtaardige, lieve arbeiders en werklozen.

kelt 13 juli 2005 19:25

krantenjongens en melkboeren....gevaarlijke recruteringsmiddens voor Miljardairs en ander "kapitalistisch gespuis"!

Daarom : weg ermee :-P

Mitgard 13 juli 2005 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt
krantenjongens en melkboeren....gevaarlijke recruteringsmiddens voor Miljardairs en ander "kapitalistisch gespuis"!

waar leren ze de stiel denkt ge?
bij de vlerick-boys en co.

/\|cazar 13 juli 2005 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt

70 % van de nieuwe rijken ( 1 miljoen euro op rekening ) van tegenwoordig zijn van dat type.

Ik heb geweldig veel sympathie voor Ebbers, gast met kloten.

Maar ja ... hij is niet zoals de enron jeanetten die bij bush over de vloer komen.

Grellig 13 juli 2005 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Merci Mitgard:-D[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 14-07-2005 at 00:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Merci Mitgard:-D[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Merci Migard:-D[/size]
[/edit]

Shizie 14 juli 2005 06:57

Mitgard :D go back to russia ;) communistisch gespuis...

VlaamseBelg 14 juli 2005 07:45

25 jaar is wel lang he. Hij had beter iemand vermoord.

Geertje 14 juli 2005 07:54

Gelukkig is het voorgevallen in de VS. In België zou deze in de adel verheven worden of tot minister van staat gedecoreerd worden. Daar durft men tenminste nog misdadigers straffen.

Mitgard 14 juli 2005 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Mitgard :D go back to russia ;) communistisch gespuis...

gij waart beter in rusland gebleven ipv hier te komen profiteren gelijk al die vuil oostblokkers.

Shizie 14 juli 2005 08:23

Citaat:

gij waart beter in rusland gebleven ipv hier te komen profiteren gelijk al die vuil oostblokkers.

Mitgard ik woon 12 jaar in Belgie en heb nooit gedopt, in tegenstelling tot u :p

atm zit je aan de dop; raad es wie het meebetaalt :p

Gertj3 14 juli 2005 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
25 jaar is wel lang he. Hij had beter iemand vermoord.

in de VS lachen ze er niet mee

Gertj3 14 juli 2005 08:31

Citaat:

Mitgard ik woon 12 jaar in Belgie en heb nooit gedopt, in tegenstelling tot u :p

atm zit je aan de dop; raad es wie het meebetaalt :p

Tja niet iedereen kan er aan doen dat hem dopt e

Geertje 14 juli 2005 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Tja niet iedereen kan er aan doen dat hem dopt e

idd. maar het wil ook niet zeggen dat iedere dopper er niet aan kan doen dat hij dopt.

Gertj3 14 juli 2005 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
idd. maar het wil ook niet zeggen dat iedere dopper er niet aan kan doen dat hij dopt.

dat is ook waar

Firestone 14 juli 2005 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
70 % van de nieuwe rijken ( 1 miljoen euro op rekening ) van tegenwoordig zijn van dat type.

Ik heb geweldig veel sympathie voor Ebbers, gast met kloten.

Maar ja ... hij is niet zoals de enron jeanetten die bij bush over de vloer komen.

Gevolgen van het bedrog van Ebbers:
Citaat:

Some 20,000 workers lost their jobs, while shareholders lost about $180bn, when the company filed for bankruptcy protection.
BBC
Gast met kloten? Neenee, een ordinaire bedrieger.

Shizie 14 juli 2005 08:43

Citaat:

tuurlijk niet, maar mij een profiteur noemen enkel omdat ik uit oost europa afkomstig ben is stom :D

Geertje 14 juli 2005 08:53

Citaat:

tuurlijk niet, maar mij een profiteur noemen enkel omdat ik uit oost europa afkomstig ben is stom :D

De Belgen mogen van geluk spreken dat de oost-Europeanen hier willen komen werken. De meeste doppers in Belgie halen hun neus op voor zwaar werk, zoals bvb. metser.

Ze zitten liever lui in hun zetel, ze krijgen het geld toch zomaar, waarom zich dan nog moe maken.

Ik heb veel respect voor al diegenen die hun familie een tijdlang achterlaten om hier hun boterham te komen verdienen, zelfs al is het in het zwart ik gun het hun van harte. Voor de liever-lui-dan-moe mentaliteit heb ik geen greintje respect.

Mitgard 14 juli 2005 09:43

Citaat:

De Belgen mogen van geluk spreken dat de oost-Europeanen hier willen komen werken. De meeste doppers in Belgie halen hun neus op voor zwaar werk, zoals bvb. metser.

Ze zitten liever lui in hun zetel, ze krijgen het geld toch zomaar, waarom zich dan nog moe maken.

Ik heb veel respect voor al diegenen die hun familie een tijdlang achterlaten om hier hun boterham te komen verdienen, zelfs al is het in het zwart ik gun het hun van harte. Voor de liever-lui-dan-moe mentaliteit heb ik geen greintje respect.

voor die typische strebersmentaliteit heb ik dan weer geen greintje respect.
dat blijken bijna altijd walgelijke kutmensen.
zo is mijn ervaring toch.

Mitgard 14 juli 2005 09:52

"Hij barstte in tranen uit, de Amerikaanse melkboer die miljardair werd, toen hij gisteren hoorde dat hij de volgende 25 jaar in gevangenisplunje moet rondwandelen. Bernard Ebbers (63), voormalig directeur van telecombedrijf WorldCom, was al in maart schuldig bevonden aan de grootste fraudezaak uit de moderne Amerikaanse geschiedenis"

-nieuwsblad.

:lol:

was wel te denken, die strebers/carrièrejagers zijn de grootste mietjes die er zijn.
ze doen zich stoer voor, maar ze hebben een klein, bang hartje.

/\|cazar 14 juli 2005 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Gevolgen van het bedrog van Ebbers: Gast met kloten? Neenee, een ordinaire bedrieger.

Een groot man, hij heeft zijn bedrijf niet eerst opgebouwd met leugens, wel met doorzicht en kloten.
Hij is daarna ontspoord ... tja ... wie kan het hem kwalijk nemen ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be