![]() |
Belgie veilig land?
Naar aanleiding van het tv1 journaal (de rode tv) volgens sommigen wil ik hier op dit forum even een peilingske doen of jullie zich veilig voelen in Belgie of Vlaanderen en zo ja waarom en zo neen waarom voel je niet veilig in vlaanderen of Belgie?
|
vandaag de "goed nieuws" gazet gelezen met een grote frontpagina-slogan.....
criminaliteit 20 tot 30 procent gedaald in ons land......... even mijn hoofd onder den douchesproeier gehouden........ en nee...... zowaar nog altijd GEEN groter gevoel van veiligheid....... t'zal aan mij liggen..... of aan de buurt waar we wonen...... een rustig boerendorp...... nogal dicht bij Brussel...... in de afgelopen dagen was het hier weeral prijs...... op vijf plaatsen dieven over de vloer gehad in ons dorpje...... t'een en t'ander gestolen..... en op het laatste adres den auto meegejat... die wagen hebben ze in een naburige gemeente teruggevonden...... bij mensen waar ze binnen gezeten hadden en hunnen auto gestolen.... daarom dus voelen wij ons nog altijd NiET veilig........ dus dat veilig GEVOEL van vroeger zal mijns inziens voorgoed voorbij zijn ! |
Tuurlijk is het hier zeer veilig,ga maar eens naar Anderlecht, nen baard plakken en rondlopen in een slaapkleed,dan ben je veilig
|
belgië behoort tot de veiligste van de wereld denk ik.
enkel zweden, ijsland, noorwegen en finland zijn misschien nog veiliger. extreem onveilig zijn irak, kongo, de verenigde staten, israel, singapore... eigenlijk de meeste niet-europese landen. |
Citaat:
In downtown stikt het van de flikken. |
België veilig my ass.
Mensen worden in de klaarte van de dag overvallen door "jongeren" :evil: |
Citaat:
Veiligheid is subjectief en kan men enkel afmeten door te vergelijken met de ons omringende landen. |
Citaat:
die 4de generatie-jongeren terugsturen naar land van herkomst als ze een overval gepleegd hebben? :lol: en volk dat zich zwak toont, zal slaag krijgen. it's just that simple. |
Citaat:
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
ze mogen geen last hebben van lawaai of loensende blikken, en als er een iemand op hen afstapt moet er een agent voor springen. :roll: wat 'n mietjes toch... zijn dat nu de 'sterken' volgens het sociaal darwinisme? |
Citaat:
Egidius |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
Als mensen op straat en in zwemparken aangevallen worden door jongeren, en ze voelen zich daarbij onveilig, dan is er geen veiligheid. Moeilijker is dat niet. Egidius |
Citaat:
|
Citaat:
Eerst stelt men risico op, R. Deze factor is de kans dat bijvoorbeeld u wordt overvallen op straat. Veiligheid is dan S = 1/R. Hoe groter dus uw risico, hoe kleiner uw veiligheidsfactor. Aangezien deze termen totaal nietszeggend zijn kwa absolute cijfers, kunnen zij enkel gebruikt worden ter vergelijking. En dat is wat ik bedoelde met vergelijken met anderen landen. Er is echt geen enkele andere manier om veiligheid te definieren, als een parameter die men vergelijkt. Criminaliteit zal er altijd zijn, het is gewoon de vraag hoe groot het risico zal zijn...... |
Citaat:
Citaat:
Egidius |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be