driewerf |
17 juli 2005 10:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Lijkt me wel eens een interessante thread om op te starten.
Ik stel u de volgende vraag:
Als u kinderen hebt die u net genoeg te eten kunt geven,zou u dan een kind van een vreemd gezin mee laten genieten van dat voedsel?Zelfs tenkoste van de gezondheid van u eigen kinderen?En nu de hamvraag;geeft u zichzelf over aan het "eigen volk eerst" principe?
Ja of nee?
Grellig.
|
Zoals Musketo heeft aangeduid heeft de vraagstelling niks met de reële maatschappij te maken.
Even schetsen: Belgen (of Vlamingen) en migranten betalen samen belastingen dragen samen bij tot de sociale zekerheid etc. Daaruit ontstaat een 'koek' die gebruikt wordt om noden te ledigen: sociale woningen, onderwijs, openbare diensten, jobs etc. Wanneer die koek te klein zou zijn, dan zal er concurrentie ontstaan voor die woningen diensten etc.
Wie 'Eigen volk eerst' toepast aanvaardt dat die koek te klein is, en dat er een prioriteit van 'rechten' ontstaat om stukken van die koek te krijgen. Vraag is dan, waar is al dat geld naar toe? In de zakken van kapitalisten, en van de heersende klasse. Want een 'belastingshervorming' komt altijd neer op belastingscadeau's geven aand e rijken, waardoor de koek kleiner wordt. En de kleine man, die moet maar in de kou staan. Veel erger nog, eigen volk eerst verdeelt de arbeidersklasse. En verdeel en heers, dat is altijd de tactiek geweest van de kapitalisten. 'Eigen vol eerst', komt er in de praktijk op neer dat de solidariteit die tussen de arbeiders bestond, en dat al 200 jaar lang ons belangrijkste wapen was om zaken af te dwingen, dat dat wapen ons uit handen wordt genomen.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by driewerf on 17-07-2005 at 11:34
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Als u kinderen hebt die u net genoeg te eten kunt geven,zou u dan een kind van een vreemd gezin mee laten genieten van dat voedsel?Zelfs tenkoste van de gezondheid van u eigen kinderen?En nu de hamvraag;geeft u zichzelf over aan het "eigen volk eerst" principe?
Ja of nee?
Grellig.
|
Zoals Musketo heeft aangeduid heeft de vraagstelling niks met de reële maatschappij te maken.
Even schetsen: Belgen (of Vlamingen) en migranten betalen samen belastingen dragen samen bij tot de sociale zekerheid etc. Daaruit ontstaat een 'koek' die gebruikt wordt om noden te ledigen: sociale woningen, onderwijs, openbare diensten, jobs etc. Wanneer die koek te klein zou zijn, dan zal er concurrentie ontstaan voor die woningen diensten etc.
Wie 'Eigen volk eerst' toepast aanvaardt dat die koek te klein is, en dat er een prioriteit van 'rechten' ontstaat om stukken van die koek te krijgen. Vraag is dan, waar is al dat geld naar toe? In de zakken van kapitalisten, en van de heersende klasse. Want een 'belastingshervorming' komt altijd neer op belastingscadeau's geven aand e rijken, waardoor de koek kleiner wordt. En de kleine man, die moet maar in de kou staan. Veel erger nog, eigen volk eerst verdeelt de arbeidersklasse. En verdeel en heers, dat is altijd de tactiek geweest van de kapitalisten. 'Eigen vol eerst', komt er in de praktijk op neer dat de solidariteit die tussen de arbeiders bestond, en dat al 200 jaar lang ons belangrijkste wapen was om zaken af te dwingen, dat dat wapen ons uit handen wordt genomen.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
Ja of nee?
Grellig.
|
Wie 'Eigen volk eerst' toepast aanvaardt dat die koek te klein is, en dat er een prioriteit van 'rechten' ontstaat om stukken van die koek te krijgen. Vraag is dan, waar is al dat geld naar toe? In de zakken van kapitalisten, en van de heersende klasse. Want een 'belastingshervorming' komt a[/size] |
[/edit]
|