Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Onderwijs in BHV (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37343)

van Maerlant 24 juli 2005 08:27

Onderwijs in BHV

Citaat:

Achter dit alles schuilt ook enige bekommernis in de Vlaamse Rand over de grote toestroom van Franstaligen. In enkele faciliteitengemeentenVlaamse Gemeenschap betaalt in die gemeenten voor Franstalig onderwijs, terwijl de Franse Gemeenschap dat niet doet voor Nederlandstalig onderwijs in de Waalse faciliteitengemeenten. bedraagt het percentage Franssprekenden intussen al bij de 80%. De Vlaamse immigranten in Wallonië verfransen als vanzelfsprekend, Franstalige immigranten in Vlaanderen verfransen eerder hun gemeente.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel-halle-vilvoorde
Dit weten we natuurlijk allemaal al langer dan vandaag, maar onze vrienden van de BuB hebben hier nog nooit een ernstige uitspraak over gedaan. Ik hoop dat ik niet te optimistisch als ik denk dat ze dat wel zullen doen wanneer er een topic aan gewijd is.

Wat vindt de BuB hier eigenlijk van? Ik wil geen dingen lezen als 'met een belgische kieskring is dat probleem er niet', of 'weg met de communautaire zever,...'. De BuB heeft geen 2/3 meerderheid en ze kunnen België dus niet unitair maken.
Ik wil weten wat ze zouden doen aan deze situatie als ze in de regering zouden zitten.

Kim 24 juli 2005 10:06

Zoiets kan uiteraard niet. Ook de Franse gemeenschap moet investeren in Nederlandstalig onderwijs. Ik zeg altijd dat respect van twee kanten moet komen, dus in dit geval moet de Franse gemeenschap inzien dat de situatie op deze manier echt niet kan. Het getuigt van weinig respect naar de Nederlandstaligen toe.

Nu, even off topic: Wikipedia is nu niet echt de meest betrouwbare bron omdat iedereen ten allen tijde ongecontroleerd informatie kan toevoegen of verwijderen. Op die manier wordt ook onjuiste informatie verspreid.

van Maerlant 24 juli 2005 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
1.Zoiets kan uiteraard niet. Ook de Franse gemeenschap moet investeren in Nederlandstalig onderwijs. Ik zeg altijd dat respect van twee kanten moet komen, dus in dit geval moet de Franse gemeenschap inzien dat de situatie op deze manier echt niet kan. Het getuigt van weinig respect naar de Nederlandstaligen toe.

2.Nu, even off topic: Wikipedia is nu niet echt de meest betrouwbare bron omdat iedereen ten allen tijde ongecontroleerd informatie kan toevoegen of verwijderen. Op die manier wordt ook onjuiste informatie verspreid.

1. Goed gesproken, maar we weten al lang dat u niet zo fransdol bent als Hans, patriot en nello. Is uw standpunt het officiële van de BuB?

2. Dat weet ik wel, maar deze situatie is wel degelijk zo.

daiwa 24 juli 2005 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Zoiets kan uiteraard niet. Ook de Franse gemeenschap moet investeren in Nederlandstalig onderwijs. Ik zeg altijd dat respect van twee kanten moet komen, dus in dit geval moet de Franse gemeenschap inzien dat de situatie op deze manier echt niet kan. Het getuigt van weinig respect naar de Nederlandstaligen toe.

Nu, even off topic: Wikipedia is nu niet echt de meest betrouwbare bron omdat iedereen ten allen tijde ongecontroleerd informatie kan toevoegen of verwijderen. Op die manier wordt ook onjuiste informatie verspreid.

Wat Van Maerlant zegt klopt wel hoor. En het ergelijke is dat dit al jaaaren duurt zonder dat er ook maar iets verandert alhoewel dit wettelijk is vastgelegd.

Kim 24 juli 2005 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Wat Van Maerlant zegt klopt wel hoor. En het ergelijke is dat dit al jaaaren duurt zonder dat er ook maar iets verandert alhoewel dit wettelijk is vastgelegd.

Ik zeg toch helemaal niet dat Van Maerlant de waarheid niet zegt.

Daarom zeg ik ook "off topic" wanneer ik het over Wikipedia heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be