Musketo |
24 juli 2005 15:36 |
Ambtenaren zweren niet langer trouw aan koning
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrtnieuws.net
zo 24/07/05 - De Vlaamse regering is het ermee eens dat Vlaamse ambtenaren niet langer de eed van trouw moeten afleggen tegenover de koning. Het ontwerp-decreet van minister Bourgeois is goedgekeurd, schrijft Het Nieuwsblad op Zondag.
Vlaams minister van Bestuurszaken Geert Bourgeois (N-VA) vind het oubollig en absurd dat Vlaamse ambtenaren trouw moeten zweren aan de koning.
"De Vlaamse ambtenaren moeten vandaag wel gehoorzaamheid zweren aan de Belgische wetten, maar niet aan de Vlaamse decreten die ze nochtans elke dag moeten uitvoeren", zegt Bourgeois in Het Nieuwsblad op Zondag.
Hij laat het decreet van 20 juli 1831 schrappen dat ambtenaren die eed aan de koning oplegt. In de plaats zullen ze zweren de verplichtingen van hun ambt na te komen.
Het ontwerp moet nu nog naar de Raad van State, de vakorganisaties en het Vlaams Parlement.
|
Ik als overtuigd belgicist kan hier niet mee lachen. Sterker nog, ik ben woest. Woest!
De flaminganten wagen het opnieuw om de koning openlijk te beledigen. Ik vind dat dat niet mag. Ik ben voor de koning. De koning is een man van eer.
Ik stel dus voor dat we Bourgeois op zijn poep geven, zijn flamingantenvlag afpakken, erop gaan staan en ze daarna in brand steken.
Wie doet mee?!
|