Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   dubbele moraal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37427)

jan hyoens 27 juli 2005 07:57

dubbele moraal

Wat mij vooral opvalt bij de forumlinkiewinkies is de dubbele moraal die ze hebben. Enerzijds een misprijzen of zelfs haat tgo het eigen volk en cultuur en anderzijds een blinde liefde voor een middeleeuwse godsdienst. Bekijk maar de homo-topics op dit forum; enerzijds het goedpraten of minimaliseren van de bestaande homohaat binnen de ware islam en anderzijds het uitvinden en uitvergroten van dezelfde homohaat binnen het Vlaams Belang.

Daarom deze vraag aan onze forumlinkiestinkies : Waarom deze dubbele moraal? Waarom zouden wij jullie serieus moeten nemen als jullie voor dezelfde daden de ene keer pro zijn en de andere keer contra?

Geertje 27 juli 2005 08:19

Dit is nu eenmaal linkse logica.

Enkele weken geleden, met de gruwelijke bomaanslagen in Londen spraken ze nauwelijks over de echte slachtoffers. Hun enige bekommernis ging over de moslims die de grootste slachtoffers waren. Kwestie van de waarheid om te keren.

Een tijdje hierna, werd spijtelijk een persoon doodgeschoten, wat hij toch vooral aan zichzelf te danken had (in deze sfeer efkens bevelen van de politie negeren en gaan lopen), en nu spreken de linkse jongens moord en brand over deze schandelijke 'moord'. Kritiek leveren op de laagste politiemensen in rang lijkt wel het favoriete tijdsverdrijf van links te zijn. Ze zouden zelf eens in de politie zijn plaats moeten staan.

Ze kunnen dus duidelijk de gebeurtenissen niet inschatten naar waarde. Of het nu aan domheid, arrogantie of hersenspoeling ligt kan ik nu niet direct inschatten.

Deze 'altijd het beter weten'-mentaliteit heeft van mij aan fantiek anti-linkse persoon gemaakt. Ik haat het arrogante 'ik weet alles, ik ben superieur, ik alleen ben sociaal, alle anderen zijn slecht'-mentaliteit.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Geertje on 27-07-2005 at 09:20
Reason:
--------------------------------

Enkele weken geleden, met de gruwelijke bomaanslagen in Londen spraken ze nauwelijks over de echte slachtoffers. Hun enige bekommernis ging over de moslims die de grootste slachtoffers waren. Kwestie van de waarheid om te keren.

Een tijdje hierna, werd spijtelijk een persoon doodgeschoten, wat hij toch vooral aan zichzelf te danken had (in deze sfeer efkens bevelen van de politie negeren en gaan lopen), en nu spreken de linkse jongens moord en brand over deze schandelijke 'moord'. Kritiek leveren op de laagste politiemensen in rang lijkt wel het favoriete tijdsverdrijf van links te zijn. Ze zouden zelf eens in de politie zijn plaats moeten staan.

Ze kunnen dus duidelijk de gebeurtenissen niet inschatten naar waarde. Of het nu aan domheid, arrogantie of hersenspoeling ligt kan ik nu niet direct inschatten.

Deze 'altijd het beter weten'-mentaliteit heeft van mij aan fantiek anti-linkse persoon gemaakt. Ik haat het arrogante 'ik weet alles, ik ben superieur, ik alleen ben sociaal, alle anderen zijn slecht'-mentaliteit.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Geertje on 27-07-2005 at 09:19
Reason:

Een tijdje hierna, werd spijtelijk een persoon doodgeschoten, wat hij toch vooral aan zichzelf te danken had (in deze sfeer efkens bevelen van de politie negeren en gaan lopen), en nu spreken de linkse jongens moord en brand over deze schandelijke 'moord'. Kritiek leveren of de laagste politiemensen in rang lijkt wel het favoriete tijdsverdrijf van links te zijn. Ze zouden zelf eens in de politie zijn plaats moeten staan.

Deze 'altijd het beter weten'-mentaliteit heeft van mij aan fantiek anti-linkse persoon gemaakt. Ik haat het arrogante 'ik weet alles, ik ben superieur, ik alleen ben sociaal, alle anderen zijn slecht'-mentaliteit.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Een tijdje hierna, werd spijtelijk een persoon doodgeschoten, wat hij toch vooral aan zichzelf te danken had (in deze sfeer efkens bevelen van de politie negeren en gaan lopen), en nu spreken de linkse jongens moord en brand over deze schandelijke 'moord'. Kritiek leveren of de laagste politiemensen in rang lijkt wel het favoriete tijdsverdrijf van links te zien. Ze zouden zelf eens in de politie zijn plaats moeten staan.

[/edit]

Bad Attila 27 juli 2005 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wat mij vooral opvalt bij de forumlinkiewinkies is de dubbele moraal die ze hebben. Enerzijds een misprijzen of zelfs haat tgo het eigen volk en cultuur en anderzijds een blinde liefde voor een middeleeuwse godsdienst. Bekijk maar de homo-topics op dit forum; enerzijds het goedpraten of minimaliseren van de bestaande homohaat binnen de ware islam en anderzijds het uitvinden en uitvergroten van dezelfde homohaat binnen het Vlaams Belang.

Daarom deze vraag aan onze forumlinkiestinkies : Waarom deze dubbele moraal? Waarom zouden wij jullie serieus moeten nemen als jullie voor dezelfde daden de ene keer pro zijn en de andere keer contra?

Het is een geluk dat we alerte mensen zoals U hebben om de homoseksuelen (of moet ik zeggen, "chocostoempers", "kontneukers" en andere van dat fraais) te beschermen tegen al die stoute Moslims...

Wie zei "dubbele moraal" weer? :roll:

jan hyoens 27 juli 2005 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Het is een geluk dat we alerte mensen zoals U hebben om de homoseksuelen (of moet ik zeggen, "chocostoempers", "kontneukers" en andere van dat fraais) te beschermen tegen al die stoute Moslims...

Wie zei "dubbele moraal" weer? :roll:

Dit is wat ik bedoel! Lees mijn berichten in betreffende topics weer en probeer eens objectief te zijn! Dan zou je merken dat ik homokritisch ben en niet homofoob. Waarom zijn in jouw ogen alle vb'ers homofoob als ze tegen homo-adoptie zijn, maar moslims te verexcuseren als ze mensen vermoorden omdat ze homo zijn? Waarom die rare gedachtenkronkel?

Bad Attila 27 juli 2005 10:03

Citaat:

Dit is wat ik bedoel! Lees mijn berichten in betreffende topics weer en probeer eens objectief te zijn! Dan zou je merken dat ik homokritisch ben en niet homofoob. Waarom zijn in jouw ogen alle vb'ers homofoob als ze tegen homo-adoptie zijn, maar moslims te verexcuseren als ze mensen vermoorden omdat ze homo zijn? Waarom die rare gedachtenkronkel?

Heb ik ergens geschreven dat alle VB'ers homofoob waren? :roll: Heb ik ergens geschreven dat men de executie van de twee jongeren in Iran moest verexcuseren (bestaat da woord ? 8O )? :roll:

Ik heb er wel op gewezen dat er nog altijd een groot aantal staten zijn die homoseksualiteit bestraffen. Indien je niet begrepen had dat ik er tegen ben, zal ik het duidelijk zeggen: hoe sneller die wetten worden afgeschaft, hoe beter. Ik zal het herhalen : hoe sneller die wetten worden afgeschaft, hoe beter (nog?).

En zo zult ge volledig kontent zijn: wat in Iran is gebeurd, is walgelijk! Nog een keer: wat in Iran is gebeurd, is walgelijk! Nogmaals: wat in Iran is gebeurd, is walgelijk! (zo voldoende?)

*wel de vraag bij stellen of die jongeren echt schuldig zijn aan die verkrachting - maar dan nog blijft de doodstraf walgelijk - dus de vraag niet stellen* :evil:

Zoals ik in het geval van de VB'ers niet veralgemeen, veralgemeen ik in het geval van de Moslimgemeenschap ook niet. Dus geen dubbele moraal.

Maar ik ben nu eenmaal geen linkiewinkie ;-)

vercetti 27 juli 2005 10:08

Citaat:

Inderdaad. Altijd maar de mond vol over tolerant zijn tgo. andere culturen maar zélf tolerant zijn tgo. rechtse meningen, ho maar!

jan hyoens 27 juli 2005 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Heb ik ergens geschreven dat alle VB'ers homofoob waren? :roll: Heb ik ergens geschreven dat men de executie van de twee jongeren in Iran moest verexcuseren (bestaat da woord ? 8O )? :roll:

Ik heb er wel op gewezen dat er nog altijd een groot aantal staten zijn die homoseksualiteit bestraffen. Indien je niet begrepen had dat ik er tegen ben, zal ik het duidelijk zeggen: hoe sneller die wetten worden afgeschaft, hoe beter. Ik zal het herhalen : hoe sneller die wetten worden afgeschaft, hoe beter (nog?).

En zo zult ge volledig kontent zijn: wat in Iran is gebeurd, is walgelijk! Nog een keer: wat in Iran is gebeurd, is walgelijk! Nogmaals: wat in Iran is gebeurd, is walgelijk! (zo voldoende?)

*wel de vraag bij stellen of die jongeren echt schuldig zijn aan die verkrachting - maar dan nog blijft de doodstraf walgelijk - dus de vraag niet stellen* :evil:

Zoals ik in het geval van de VB'ers niet veralgemeen, veralgemeen ik in het geval van de Moslimgemeenschap ook niet. Dus geen dubbele moraal.

Maar ik ben nu eenmaal geen linkiewinkie ;-)

Daar maak je een grote denkfout! "Het" Vlaams Belang is niet homofoob en daar heb je gelijk in maar de islam is dat wel! En daar bestaan genoeg bewijzen voor in de koran en de sharia's! Als je dus de wetten veroordeelt die het vermoorden van homo's toelaat dan veroordeel je automatisch de islam! Maar die consequentie durven velen niet onder ogen zien! Open je ogen voordat de islam ze sluit!

Verder stel ik vast dat de meeste linkiewinkies op dit forum blijkbaar schrik hebben om aan introspectie te doen!...

Ke Nan 27 juli 2005 10:21

Citaat:

Verder stel ik vast dat de meeste linkiewinkies op dit forum blijkbaar schrik hebben om aan introspectie te doen!...

Nogal wiedes als ge een sonde in uw gat geduwd krijgt.

Pietje 27 juli 2005 10:35

Citaat:

Daar maak je een grote denkfout! "Het" Vlaams Belang is niet homofoob en daar heb je gelijk in maar de islam is dat wel! En daar bestaan genoeg bewijzen voor in de koran en de sharia's! Als je dus de wetten veroordeelt die het vermoorden van homo's toelaat dan veroordeel je automatisch de islam! Maar die consequentie durven velen niet onder ogen zien! Open je ogen voordat de islam ze sluit!

Wel opvallend, dat je het hier plots zo "opneemt" voor de holebi's.................die je anders zo verguist.8)

Bad Attila 27 juli 2005 10:42

Citaat:

Maar ik heb daar geen problemen mee Jantje... Maar dan zullen we ook het Christendom moeten veroordelen, en het Judaïsme, en mss zelfs (dat ik weet ik niet juist) het Hindoeïsme... Zijt ge daarmee akkoord of niet?

Leg mij dan uit waarom er Christelijke staten zijn die homoseksualiteit nog altijd bestraffen (de Koran zal daar wel niks mee te maken hebben) ?
Leg mij eens uit waarom India homoseksualiteit bestraft (idem - hoewel???)?
Leg mij eens uit waarom Indonesië homoseksualiteit NIET bestraft (de Koran zal daar wel gebruikt worden)?

In plaats van algemeen tewerk te gaan over Islam en andere godsdiensten, denk even na over de manier waarop ze geïnterpreteerd en toegepast worden, want het is DAAR dat het schoentje wringt, en is DAAR dat de "oplossing" zich bevindt.

Dan zult ge mss begrijpen waarom homoseksualiteit in een aantal Moslimlanden (om enkel over Moslimlanden te spreken) met de dood wordt gestraft, in een aantal andere Moslimslanden met lichte(re) straffen, en in nog andere Moslimlanden gewoonweg legaal is, terwijl ze allemaal wel de Koran en andere teksten als inspiratiebron gebruiken...

En na introspectie ben ik nog altijd geen linkiewinkie... :cheer: (niet dat het mij zou ambeteren, maar just is just).

Andro 27 juli 2005 10:43

Wat een schijnheilig varken.

Flippend Rund 27 juli 2005 10:45

Citaat:

Waarom zou ik iemand serieus nemen die woorden als "linkiestinkies" gebruikt?

driewerf 27 juli 2005 10:54

Jan Hyoens die de termen 'dubbele moraal' en 'serieus nemen' gebruikt welwelw

Citaat:

Wat mij vooral opvalt bij de forumlinkiewinkies (beledigende term) is de dubbele moraal die ze hebben. Enerzijds een misprijzen of zelfs haat tgo het eigen volk (zelf verzonnen standpunt van linkiewinkies) en cultuur en anderzijds een blinde liefde voor een middeleeuwse godsdienst (oja, waaruit zou dat moeten blijken?) . Bekijk maar de homo-topics op dit forum; enerzijds het goedpraten of minimaliseren van de bestaande homohaat binnen de ware islam (citaten, urls?, of zelf verzonnen?) en anderzijds het uitvinden en uitvergroten van dezelfde homohaat binnen het Vlaams Belang. (woehahahaha, noem eens een enkel standpunt dat het VB inneemt ten bate van homo's, trouwens, met een kwezel als Colen binnen het VB zal dat moelijk zijn.)

Daarom deze vraag aan onze forumlinkiestinkies (en nog maar eens een beledeging, maar Jan Hyoens schreef wel over 'serieus nemen') : Waarom deze dubbele moraal? (dubbele moraal, wie?) Waarom zouden wij jullie serieus moeten nemen als jullie voor dezelfde daden de ene keer pro zijn en de andere keer contra?

hypocrisie ten top, ja zo is ons Jantje en zijn soortgenoten wel. Homobashing tot en met, tot ze merken dat ze er een stok mee hebben waarmee ze de Islam kunnen bashen, dan zijn ze plotseling niet vies van die flikkers, jeanetten, reetridders en ander fraais.
Idem overigens met dierenchten. Geen grotere verdediger van dierenrechten dan een VB'er, ttz tijdens het offerfeest. Alle 364 andere dagen kappen ze op Michel Van de Bossche en GAIA dat het geen naam heeft.

skaldis 27 juli 2005 10:56

Hypocresie is des mensens. Zoals een mens eten moet en kakken, zo kan een mens niet anders dan tegenstrijdigheden in zijn denken en doen aanschouwen. Hypocresie gaat van de geforceerde glimlach, van een oogje toeknijpen, enz tot zelfs verdraagzaam zijn. Hypocresie is de olie die de ketting soepel en draaiende houdt.

jan hyoens 27 juli 2005 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Nogal wiedes als ge een sonde in uw gat geduwd krijgt.

Ik zou een Dikke van Dale vragen voor mijne sinterklaas als ik u was!

in·tro·spec·tie
de introspectie (vrouwelijk), de introspecties

innerlijke zelfwaarneming

jan hyoens 27 juli 2005 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wel opvallend, dat je het hier plots zo "opneemt" voor de holebi's.................die je anders zo verguist.8)

off topic

skaldis 27 juli 2005 11:07

Citaat:

off topic

geen commentaar hahahaha

driewerf 27 juli 2005 11:13

ow, Jan, ter informatie: Alan Turing.

Pietje 27 juli 2005 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
geen commentaar hahahaha

hyoens is "van slag" van zijn eigen posting

jan hyoens 27 juli 2005 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Wat een schijnheilig varken.

zo zou ik attila nu niet noemen! Dit gaat iets te ver!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be