Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Geweld tegen vrouwen in noord Uganda (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37429)

Flippend Rund 27 juli 2005 10:29

Geweld tegen vrouwen in noord Uganda

Citaat:

"When we were given to our husbands we were expected to have sex with them. I was only 10 years old when I was handed over. For days after, I was sexually abused. The first time I felt a lot of pain because he was too big. He told me he was nearly forty years old. I felt so bad because I was still young, but I had to accept to sleep with him. I was afraid that if I refused he would carry out his threat to kill me. I had no love for that man." Filda Ayet was ten years old when the Lord's Resistance Army abducted her from her home in Pabbo's Camp for internally displaced people, 24 kilometres from the town of Gulu in northern Uganda. She spent over four years in captivity before finally escaping in February 2005.

In Uganda's north, Filda's story is all too familiar. The LRA has abducted thousands of women and girls over the course of a nineteen-year conflict that has brutalized the country’s Acholi and Lango communities.

Girls as young as 8 years old have been taken into the bush where they are indoctrinated into the ways of Joseph Kony – the LRA's leader and self-proclaimed prophet. Girls are used as domestic slaves, raped and assigned as "wives". They can be allocated from line-ups, selected by commanders or given the chance to choose their own "husband" by picking out his shirt from a pile on the ground.

Let nu op hoe snel deze posting naar de bodem van het forum zal zakken bij gebrek aan belangstelling.

Bij deze gruweldaden zijn namelijk totaal geen moslims bij betrokken. En de regel nummer 1 op dit forum is dat je enkel de aandacht mag trekken op misdaden als ze door moslims worden begaan.

oliepiek 27 juli 2005 11:01

Nougabollen.

jan hyoens 27 juli 2005 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Let nu op hoe snel deze posting naar de bodem van het forum zal zakken bij gebrek aan belangstelling.

Bij deze gruweldaden zijn namelijk totaal geen moslims bij betrokken. En de regel nummer 1 op dit forum is dat je enkel de aandacht mag trekken op misdaden als ze door moslims worden begaan.

? Tiens, ik vind daar niets van terug in het reglement! Kan je mij een verwijzing geven?

Nynorsk 27 juli 2005 11:13

Citaat:

Niet alleen op dit forum.
LRA kan al bijna 20 jaar z'n gang gaan.
En daar wordt bijna géén aandacht aan besteed :-(

Teerke 27 juli 2005 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
? Tiens, ik vind daar niets van terug in het reglement! Kan je mij een verwijzing geven?

Reglement? Waar? Waar?

Flippend Rund 27 juli 2005 11:17

Citaat:

Je weet best dat ik de 'ongeschreven regels' bedoel en niet het officieel forum-reglement.

Het gaat hier om georganiseerde verkrachtingen van duizenden kinderen. Moesten de LRA moslims zijn, dan stond het schuim u al op de lippen.

Teerke 27 juli 2005 11:20

Citaat:

Je weet best dat ik de 'ongeschreven regels' bedoel en niet het officieel forum-reglement.

Het gaat hier om georganiseerde verkrachtingen van duizenden kinderen. Moesten de LRA moslims zijn, dan stond het schuim u al op de lippen.

Verkrachtingen zijn een militaire strategie, bedoeld om de geviseerde bevolkingsgroepen op de knieën te krijgen. Kinderen en vrouwen zullen de eerste slachtoffers blijven van soortgelijke conflicten.

Wreker 27 juli 2005 12:01

Kan je misschien een vertaling van zetten? Ik heb precies gelezen dat Bush het nu doet met meisjes van 8?

jan hyoens 27 juli 2005 12:05

Citaat:

Ik vind dit verschrikkelijk! Wie de daders ook mogen zijn! Mag ik u erop wijzen dat de niet-moslim Dutroux ook door ons werd aangeklaagd terwijl er linksen waren die hen verdedigden! Dat wij de enige partij zijn die samen met de familie van de slachtoffers het onderzoek hieromtrent willen verderzetten.
Het Belang was ook de enige partij die de groepsverkrachtingen door jongerenbenden in Brussel in het openbaar aanklaagde terwijl de regimepers haar best deed om deze zoveelste ontkenning van de multiculturele heilstaat dood te zwijgen!...
Trouwens Uganda is nog altijd buitenland als ik me niet vergis en dus kan het VB daar voorlopig niet veel aan doen! Misschien kan Bourgeois daar wel eens een snoepreisje naar doen en een dik rapport schrijven!

Teerke 27 juli 2005 13:25

Citaat:

Ik vind dit verschrikkelijk! Wie de daders ook mogen zijn! Mag ik u erop wijzen dat de niet-moslim Dutroux ook door ons werd aangeklaagd terwijl er linksen waren die hen verdedigden! Dat wij de enige partij zijn die samen met de familie van de slachtoffers het onderzoek hieromtrent willen verderzetten.
Het Belang was ook de enige partij die de groepsverkrachtingen door jongerenbenden in Brussel in het openbaar aanklaagde terwijl de regimepers haar best deed om deze zoveelste ontkenning van de multiculturele heilstaat dood te zwijgen!...
Trouwens Uganda is nog altijd buitenland als ik me niet vergis en dus kan het VB daar voorlopig niet veel aan doen! Misschien kan Bourgeois daar wel eens een snoepreisje naar doen en een dik rapport schrijven!

Welke linkse(n) heeft/hebben Dutroux verdedigd en op welke manier dan wel?

chomsky 27 juli 2005 13:28

Citaat:

ook ik ben benieuwd naar die 'linksen die hem verdedigden'; en terwijl je daarop een antwoord schrijft, misschien ook eens rechtzetten dat zeker niet 'alle families van de slachtoffers' het onderzoek wensen verder te zetten?

jan hyoens 27 juli 2005 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Welke linkse(n) heeft/hebben Dutroux verdedigd en op welke manier dan wel?

spijtig genoeg zitten die topics over het proces dutroux al in het archief! maar de oude rotten op dit forum weten dat ik gelijk heb!

jan hyoens 27 juli 2005 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
, misschien ook eens rechtzetten dat zeker niet 'alle families van de slachtoffers' het onderzoek wensen verder te zetten?

ja,men kan zich afvragen waarom sommigen blijkbaar schrik hebben om het onderzoek verder te hebben!

boer_bavo 27 juli 2005 14:43

Slecht voorbeeld Flippend Rund:
Zo'n 15% van Oeganda is moslim. In het Noorden ligt dat percentage hoger.

Idi Amin, de fameuze dictator van Oeganda was bvb een moslim.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by boer_bavo on 27-07-2005 at 15:44
Reason:
--------------------------------

Idi Amin, de fameuze dictator van Oeganda was bvb een moslim.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Zo'n 15% van Oeganda is moslim. In het Noorden ligt dat percentage hoger.[/size]
[/edit]

boer_bavo 27 juli 2005 14:45

Het geweld heeft trouwens niks met het al dan niet moslim zijn te maken -- moslims worden in Uganda eerder vervolgd dan dat ze zelf vervolgen.

En de LRA is eerder christelijk van inslag.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by boer_bavo on 27-07-2005 at 15:47
Reason:

Het geweld heeft trouwens niks met het al dan niet moslim zijn te maken -- moslims worden in Uganda eerder vervolgd dan dat ze zelf vervolgen.

En de LRA is eerder christelijk van inslag.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het geweld heeft trouwens niks met het al dan niet moslim zijn te maken -- moslims worden in Uganda eerder vervolgd dan dat ze zelf vervolgen.[/size]
[/edit]

C uit W 27 juli 2005 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Idi Amin, de fameuze dictator van Oeganda was bvb een moslim.

:mrgreen:

Nynorsk 27 juli 2005 15:33

Citaat:

ja,men kan zich afvragen waarom sommigen blijkbaar schrik hebben om het onderzoek verder te hebben!

Euh, omdat zo'n onderzoek lopende hebben ontzettend zwaar is voor de slachtoffers?
Dat is ook de reden waarom zo weinig verkrachtingen uitmonden in een proces. Omdat het te zwaar is om te dragen.

"Ik ben twee keer verkracht: 1 keer door de dader, en een tweede keer door dat onderzoek. Had ik geweten hoe zwaar het zou zijn, ik zou er nooit meer aan beginnen". Dat is iets wat je vaak hoort, hoor.

Mensen hebben geen oneindige draagkracht.

Guderian 27 juli 2005 16:01

Citaat:

Inderdaad. En terecht. Who cares wat die negers daar uitspoken in hun brousse?!? Daar hebben wij niks mee te maken en ons ook niet in te moeien. Het enige dat voor ons interessant is, is of er in dat gebied bruikbare hoeveelheden grondstoffen voor ons zijn.
Citaat:

Was dat maar waar...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be