![]() |
België ... land van honing en koekebrood voor internationale terreur
Citaat:
|
Moeten jullie tot vervelends toe zoveel topics aan hetzelfde wijden ???
|
Citaat:
Daarjuist zag ik nog op TVLimburg dat er in Maaseik een 'safehouse' was voor Iraakse zelfmoordterroristen (losstaande van de Londense aanslagen).. |
Citaat:
|
ik denk dat organisators van bomaanslagen altijd wel verschillende vluchtplannen hebben, en een plaats waar terecht bij zekere vrienden in een nabijzijnd buurland.Ik zeg wel, de organisators, de uitvoerders/handlangers/logistieke steun en eventueel kamikazes zijn al sinds jaar en dag aanwezig in het land waar de aanslag gepleegd word.
|
Citaat:
|
Wat is het nut om 4 of 5 topics aan hetzelfde onderwerp te wijden ?
|
Het nut is heel duidelijk.
Terwijl in dit land de fritzakjournalistiek beide gegevens doodzwijgt, is men in het buitenland blijkbaar al een stuk verder ... |
Niemand zal beweren dat de Belgische inlichtingendienst "top of the bill" is.
De middelen zijn om te beginnen al ontoereikend. Maar de titel hierboven is weeral zo'n verschrikkelijke karikatuur van de werkelijkheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Titel wijzigen in "Belgie, land van belofte, waar zelfs terroristen recht hebben op een ocmw uitkering" ? |
Citaat:
Ciao. |
Citaat:
Het ocmw durft niet omdat ze waarschijnlijk de wet op privicy zouden schenden. Verdomme toch, wanneer gaat hier gestopt worden feiten zo schandelijk te vedraaien ! |
Citaat:
ik snap niks van je zin. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het misbruik blijft hetzelfde. Maar jij laat uitschijnen dat ze vlotjes medewerking krijgen van het ocmw, dat ze actief informatie achterhouden. Terwijl de waarheid heel anders ligt. Moesten we berichten als deze zomaar aannemen, dan denken we binnenkort dat België en al z'n instellingen actief meehelpen aan het internationale terroristme. Waar zit jullie verstand ? |
Ondertussen is ook al duidelijk dat dit bericht een fabel is. Net zoals de topic -ook door Alcazar gestart trouwens- over het in elkaar slaan van de zoon van Van Gogh.
|
Citaat:
En zonder de details te kennen, maar ofwel is het ocmw hier in fout gegaan (inlichtingen achterhouden voor de staatsveiligheid) ofwel de staatsveiligheid (beschuldigen van het ocmw voor het achterhouden van inlichtingen). De tienpuntenvraag blijft in elk geval. Wat, in godsnaam, gaat ne vluchteling zoeken in het land waaruit hij gevlucht is ? |
Citaat:
er purper van uitslaan. Niemand zal je daarin tegenspreken. Voor de rest: kan België beter ? Staat buiten discussie. Een hervorming van onze administratie, verregaande informatisering zodat informatieuitwisseling via verschillende diensten vlot kan verlopen is een noodzaak. Onze bureaucratie zorgt niet enkel voor particuliere frustratie en economische schade, da's duidelijk. kan België het alleen aan ? Neen. De "groten" bakken er ook niks van, al moet je de britten nageven dat ze in record tempo "de 4" gevat hebben. Maar vermijden zat er dus ook niet in blijkbaar. Een oplossing is om eindelijk werk te maken van een Europese hechte samenwerking van de inlichtingendiensten. Een europese inlichtingendienst lijkt me zelfs veel nuttiger dan de schreeuw om een europese strijdmacht. Dit is namelijk de 21e eeuw: de informatie is overal aanwezig, maar het is verdomd moeilijk de puzzel aaneen te schakelen. Maar ... Gaan we een waterdicht systeem krijgen tegen terrorisme ? Nooit ... De schade beperken is het enige wat erin zit. En "deuren hermetisch afsluiten" is geen optie ... |
Citaat:
Dat is wat u bedoelt veronderstel ik ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be