![]() |
Vondst Tweede Wereldoorlog
Op de zolder van een huis dat familie net heeft aangekocht, stootte ik bij de renovatiewerken op een soort jutten zak, met adelaar en hakenkruis. Is er iemand die weet waarvoor die gebruikt werd?
![]() ![]() |
Ik weet het niet, maar Gruderian wil er u vast wel iets voor geven.
|
H.Vpfl. staat voor Heeres Verplegung, d.w.z. bevoorrading van het landleger.
1938 zal wel het jaar zijn waarin de voorraad waaruit deze zak komt aangelegd werd. Dergelijke jutten zakken werden o.m. gebruikt voor graanvoorraaden. Maar het kan m.i. evengoed voor paardenvoer gediend hebben (het Duitse leger gebruikte heel veel paarden). |
Misschien hebben de vorige bewoners Duitse soldaten ingekwartierd gehad en is dat nog een overblijfsel. Mijn tante heeft ook zo'n gelijkaardige vonsdt gedaan toen ze haar (intussen voormalig) café aan het opruimen was
|
Ge moet dat buitenhangen op de Vlaamse feestdag, Yann. Dat toont perfect hoe je denkt over de flaminganten.
|
Citaat:
Ik dacht eerder aan een postzak ofzo. Waarvan heeft u die informatie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb zelf trouwens foutje gemaakt: het is uiteraard Heeres Verpflegung. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog in een andere kelder in een historisch pand vlakbij de Vrijdagmarkt dan weer potscherven van Middeleeuwse bierkruiken. Ik ben geen kenner, maar ik kijk wel graag rond. :wink: |
Citaat:
|
Niet dat ik weet.
|
Dan zou het ongehoord zijn om zoiets op te hangen. Alleen mensen met negergenitaliën - jij dus - mogen dat soort prul aan hun balkon hangen op de Vlaamse feestdag.
Yann, my man, ga ervoor. |
Citaat:
|
Ik weet dat niet; ik lul uit mijn nek.
Deden maar mensen dat. Het zou allemaal een stuk interessanter worden. Kim, my woman. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be