Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Bush benoemt Bolton per decreet tot ambassadeur bij VN (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37545)

Mephisto 1 augustus 2005 22:36

Bush benoemt Bolton per decreet tot ambassadeur bij VN

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volkskrant
WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush heeft John Bolton buiten de Senaat om benoemd tot VN-ambassadeur. Dit heeft Bush maandagmiddag zelf bekendgemaakt in het Witte Huis.

Het is voor het eerst in de geschiedenis van de Verenigde Staten dat er een ambassadeur bij de VN wordt benoemd buiten de volksvertegenwoordiging om.

De wet geeft de president onder bepaalde voorwaarden het recht zelfstandig benoemingen te doen op posten die eigenlijk instemming van de Senaat behoeven. De president kan dat doen als een snelle benoeming volgens hem in het nationaal belang is, terwijl het Congres op reces is.

Dat is nu het geval: Senaat en Huis van Afgevaardigden zijn sinds vrijdag op zomerreces. Een benoeming met omzeiling van het Congres heeft wel tot gevolg dat de ambtstermijn maar beperkt kan zijn. Bolton zou op zijn post kunnen blijven tot januari 2007, wanneer het in november volgend jaar gekozen Congres in zijn nieuwe samenstelling aantreedt.

Bush had Bolton al in maart van dit jaar genomineerd voor de functie. De Democraten hebben echter steeds Boltons benoeming weten te blokkeren. Zij vinden dat hij geen geschikte kandidaat is omdat hij in het verleden negatieve uitspraken over de VN heeft gedaan en omdat hij nogal bot en arrogant in de omgang is.

Bush gaat later maandag met vakantie naar zijn ranch in Texas.

Zijn ze nou helemaal gek geworden? Dit is machtsmisbruik pur sang! Die benoeming was helemaal geen "nationaal belang". Dit is puur vriendjes op postjes plaatsen. MACHTS-MISBRUIK!

USA?
Democratie?
Waar?

Aangebrande Phönix 1 augustus 2005 22:45

grr, dit zijn Belgische toestanden.

Pascal L. 1 augustus 2005 23:02

Als het al machtsmisbruik is, dan is het toch wel wettelijke machtsmisbruik ....
We zullen Bolton goed nodig hebben om de VN wakker te schudden en het Iraanse regime te stoppen ...

exodus 1 augustus 2005 23:06

[size=3][/size]
[size=3]John Bolton: Another Mentally Unstable Megalomaniac [/size]

As John Bolton awaits confirmation for his post as UN ambassador, a nomination opposed even by some Republicans, his true nature is being revealed.
Melody Townsel, a former US AID worker stationed in Kyrgyzstan has gone public on how Bolton treats whistleblowers.
After Townsel criticized the competence of her employers, Black, Manafort, Stone & Kelly, they hired John Bolton as legal counsel to represent them to US AID.
Townsel describes Bolton's actions when he confronted her.
"Mr. Bolton proceeded to chase me through the halls of a Russian hotel -- throwing things at me, shoving threatening letters under my door and, generally, behaving like a madman."
Read the full letter here.

Slate.com is also reporting on how Bolton would drive to CIA headquarters and bark orders for people to be fired who didn't completely tow the Neo-Con line. The national intelligence officer for Latin American affairs being one of his victims.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by exodus on 02-08-2005 at 00:07
Reason:
--------------------------------

[size=3][/size]
[size=3]John Bolton: Another Mentally Unstable Megalomaniac [/size]

As John Bolton awaits confirmation for his post as UN ambassador, a nomination opposed even by some Republicans, his true nature is being revealed.
Melody Townsel, a former US AID worker stationed in Kyrgyzstan has gone public on how Bolton treats whistleblowers.
After Townsel criticized the competence of her employers, Black, Manafort, Stone & Kelly, they hired John Bolton as legal counsel to represent them to US AID.
"Mr. Bolton proceeded to chase me through the halls of a Russian hotel -- throwing things at me, shoving threatening letters under my door and, generally, behaving like a madman."

Slate.com is also reporting on how Bolton would drive to CIA headquarters and bark orders for people to be fired who didn't completely tow the Neo-Con line. The national intelligence officer for Latin American affairs being one of his victims.

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

John Bolton: Another Mentally Unstable Megalomaniac
[/size]
[/edit]

cashflow 1 augustus 2005 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Zijn ze nou helemaal gek geworden? Dit is machtsmisbruik pur sang! Die benoeming was helemaal geen "nationaal belang". Dit is puur vriendjes op postjes plaatsen. MACHTS-MISBRUIK!

USA?
Democratie?
Waar?

enfin, 't is toch minder machtsmisbruik dan een cafebaas die zichzelf tot gouverneur kroont.

Mephisto 2 augustus 2005 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Als het al machtsmisbruik is, dan is het toch wel wettelijke machtsmisbruik ....
We zullen Bolton goed nodig hebben om de VN wakker te schudden en het Iraanse regime te stoppen ...

U zegt? Bolton nodig? Die man is een regelrechte aanfluiting voor de VN. Een man die er alles aan zal doen om de weinige tanden die de VN nog heeft eruit te trekken en daar VS-acties tegenover te stellen. De VS echter, zijn kamikazekopstukken, mensen die enkel hun kortzichtige eigenbelang nastreven. Zodoende de toekomst om zeep helpen, de kleurrijkheid van de wereld vernietigen.

Of u moet tevreden zijn met een gecontroleerd stukje folklore naast de keuze Pepsi of Coca cola.

Mephisto 2 augustus 2005 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
enfin, 't is toch minder machtsmisbruik dan een cafebaas die zichzelf tot gouverneur kroont.

Waar? Welke? Ik ken wel die stripheld, maar die is verkozen (Californië).

Geertje 2 augustus 2005 12:35

Goed gedaan van Bush. Momenteel zit de VN vol linkse rukkers die op de Islam geilen. Nu is er tenminste een tegengewicht.

willem1940NLD 2 augustus 2005 13:32

Het is zéker geen domme zet van Hr Bush, al was het maar om de vakantie-vierende bureaucraten tot enige productiviteit aan te sporen. Ik hoor van tamelijk veel Amerikanen dat men ook daar last heeft van gezapige "instanties".

Rene Artois 2 augustus 2005 16:30

Citaat:

U zegt? Bolton nodig? Die man is een regelrechte aanfluiting voor de VN. Een man die er alles aan zal doen om de weinige tanden die de VN nog heeft eruit te trekken en daar VS-acties tegenover te stellen.

Ik zal het nog eens zeggen. De VN heeft in Rwanda, de Balkan, Cambodja, Sudan, Afghanistan en zovele andere landen nagelaten haar tanden te tonen. De nutteloosheid van deze instantie is al lang aangetoond. Als het erop aankomt zijn de amerikanen de enigen die de legerbotinnen aantrekken en erinvliegen. Bolton mag dus gerust eens zijn gang gaan.

Flippend Rund 2 augustus 2005 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik zal het nog eens zeggen. De VN heeft in Rwanda, de Balkan, Cambodja, Sudan, Afghanistan en zovele andere landen nagelaten haar tanden te tonen. De nutteloosheid van deze instantie is al lang aangetoond. Als het erop aankomt zijn de amerikanen de enigen die de legerbotinnen aantrekken en erinvliegen. Bolton mag dus gerust eens zijn gang gaan.

Je moet een beetje realistisch blijven. Als Christus zelf er niet in slaagde om het kwaad uit de wereld te jagen, waarom verwacht je die prestatie dan van de VN?

Diplomatie eindigt waar de legerbotinnen beginnen. Dat betekent nog niet dat diplomatie geen nuttige rol te vervullen heeft.

garfield 2 augustus 2005 17:10

Slimme zet van Georges.
Trouwens waarom zou dit ondemoratisch zijn ??? Het behoort tot de grondwettelijke mogelijkheden van een president.
En belangrijker deze president is in november nog met triomf herkozen dus had hij een mandaat van het volk.
Trouwens het kan geen kwaad om eens een VN-criticus te benoemen als VS vertegenwoordiger. Het wordt tijd dat dat geldverslindend gedrocht eens op zijn plaats wordt gezet

garfield 2 augustus 2005 17:12

Citaat:

klopt de VN is kampioen in het palveren en nadien sturen ze VN-troepen met een compleet inefficient mandaat. Die leidde reeds tot catastrofes in rwanda en bosnië

Rene Artois 2 augustus 2005 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Je moet een beetje realistisch blijven. Als Christus zelf er niet in slaagde om het kwaad uit de wereld te jagen, waarom verwacht je die prestatie dan van de VN?

Het gaat er niet om alle kwaad uit de wereld te krijgen maar in te grijpen op waar het misloopt en dat is iets dat de VN nooit gedaan heeft. Of het nu in de Balkan, Sudan of Rwanda was of over Oost Timor, Atjeh of Tibet gaat, altijd is de VN in gebreke gebleven. Het enige waarvoor het deugt is als ontmoetingsplaats voor diplomaten. Diplomatie heeft zeker haar nut maar op een bepaald moment is dat ook voorbij.

Waarom Christus het kwaad niet de wereld uitgekregen heeft is een theologische kwestie die we op een ander besproken kan worden. Heeft te maken met de vrije wilskeuze en zo.

Mephisto 2 augustus 2005 18:01

Citaat:

Neen, laat de VS lekker diegenen zijn die overal tot de tanden bewapend induiken, dan mag de VN van mij een politiserende werking behouden. Géén 2e VS, onder VN-vlag.

Kan niet, mag niet, sluit naadloos aan bij hun wil om de wereld tot een 2e thuis (lees: 2e Disneyland, 2e USA) te maken. En Bolton zal zijn uiterste best doen om de pluriformiteit om zeep te helpen. Zoals Ford ooit zei:

De T-Ford is in elke kleur te bestellen, zolang het maar zwart is

En tot nu toe zie ik de USA niet getuigen van een anderssoortig beleid..
U mag alles beslissen, zolang het maar in ons straatje past. Zelfs deze benoeming valt daaronder!

En dat heeft niets met de incompetentie van de VN te maken.

Los nog van het feit dat iedereen die nu jubelt "ja, goede keuze, landsbelang" in wezen klakkeloos de propaganda en indoctrinatie van de USA gelooft. Nadenken, in twijfel trekken zal niet hun sterkste kant zijn, waarschijnlijk..[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 02-08-2005 at 19:03
Reason:

Citaat:

Neen, laat de VS lekker diegenen zijn die overal tot de tanden bewapend induiken, dan mag de VN van mij een politiserende werking behouden. Géén 2e VS, onder VN-vlag.

Kan niet, mag niet, sluit naadloos aan bij hun wil om de wereld tot een 2e thuis (lees: 2e Disneyland, 2e USA) te maken. En Bolton zal zijn uiterste best doen om de pluriformiteit om zeep te helpen. Zoals Ford ooit zei:

U mag alles beslissen, zolang het maar in ons straatje past. Zelfs deze benoeming valt daaronder!

En dat heeft niets met de incompetentie van de VN te maken.

Los nog van het feit dat iedereen die nu jubelt "ja, goede keuze, landsbelang" in wezen klakkeloos de propaganda en indoctrinatie van de USA gelooft. Nadenken, in twijfel trekken zal niet hun sterkste kant zijn, waarschijnlijk..[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

En dat heeft niets met de incompetentie van de VN te maken.[/size]
[/edit]

kelt 2 augustus 2005 18:31

Citaat:

We moeten inderdaad toegeven dat de VN ,op ernstige wijze overigens, nalaat de belangen van de VS te vertegenwoordigen. :|

Rene Artois 2 augustus 2005 19:21

Citaat:

Tot de tanden bewapend is de aangewezen manier om ergens in te duiken. De Rwanda-crisis heeft dit afdoende bewezen. Wat bedoelt u overigens met de "politiserende" werking van de VN?

Rene Artois 2 augustus 2005 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt
We moeten inderdaad toegeven dat de VN ,op ernstige wijze overigens, nalaat de belangen van de VS te vertegenwoordigen.

Op dit moment verdedigt de VN niemands belangen tenzij die van haar eigen bureaucratie.

vooruit 2 augustus 2005 22:06

Citaat:

Het gaat er niet om alle kwaad uit de wereld te krijgen maar in te grijpen op waar het misloopt en dat is iets dat de VN nooit gedaan heeft. Of het nu in de Balkan, Sudan of Rwanda was of over Oost Timor, Atjeh of Tibet gaat, altijd is de VN in gebreke gebleven. Het enige waarvoor het deugt is als ontmoetingsplaats voor diplomaten. Diplomatie heeft zeker haar nut maar op een bepaald moment is dat ook voorbij.

Waarom Christus het kwaad niet de wereld uitgekregen heeft is een theologische kwestie die we op een ander besproken kan worden. Heeft te maken met de vrije wilskeuze en zo.

Och ja, de VN is in gebreke gebleven, Amerika stond er ook niet, of wel soms?

Als er geen olie in de grond zijn of handelsbelangen zijn zal de USA NOOIT optreden. Meer nog de USA heeft vaak veto's gegeven waardoor de VN niet kon optreden.

vooruit 2 augustus 2005 22:08

Citaat:

Op dit moment verdedigt de VN niemands belangen tenzij die van haar eigen bureaucratie.

De VN verdedigt de balangen van elke burger van haar leden. Maar is vaak machteloos omdat haar leden haar ook de goedkeuring moeten geven. En ondanks deze verschrikkelijk moeilijke manier van werken heeft de VN al veel goeds gedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be