Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Rechts (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Voorpost (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37554)

lomeanor 2 augustus 2005 13:38

Voorpost

Voorpost lijkt me een ideale Vlaams-Nationale drukkingsgroep. Toch weet ik niet zoveel over hun ideologie, en ik maak me niet graag lid van een groepering die ik niet goed genoeg ken. Ik heb natuurlijk hun website geraadpleegd, en moet zeggen dat sommige tekens, zoals de bliksemtjes en het keltisch kruis op mij een beetje een fascistische indruk achterlaten. Dit kan natuurlijk een interpretatiefout zijn van mijnentwege.

Heeft iemand wat meer informatie over voorpost, hun ideologie en hun acties? Ik weet graag op voorhand waaraan ik me waag :-).

Betweter 2 augustus 2005 15:07

Je kan een infopakket aanvragen via de webstek. Je krijgt dan toch al een duidelijk beeld.

Ambiorix 2 augustus 2005 22:36

Er is geen betere actiegroep die momenteel tegen de verfransing strijdt.
Echt waar; ik heb ze met mijn eigen ogen bezig gezien. En ze mogen hier allemaal anders beweren: doe acties mee en merk het zelf.

Betweter 3 augustus 2005 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Er is geen betere actiegroep die momenteel tegen de verfransing strijdt.
Echt waar; ik heb ze met mijn eigen ogen bezig gezien. En ze mogen hier allemaal anders beweren: doe acties mee en merk het zelf.

Inderdaad.

Ik nodig iedereen uit om mee te doen. De vooroordelen vallen vanzelf weg.

Vlaams-nationalist 3 augustus 2005 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Inderdaad.

Ik nodig iedereen uit om mee te doen. De vooroordelen vallen vanzelf weg.

100% mee eens !!! :thumbsup:

Betweter 4 augustus 2005 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
100% mee eens !!! :thumbsup:

En zoals jij weet doet je partijvoorkeur er niet toe.

Men mag lullen wat men wilt: Voorpost is partijonafhankelijk. Mensen, van welke strekking ook, die de objectieven van Voorpost onderschrijven, zijn welkom.

Vlaams-nationalist 4 augustus 2005 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
En zoals jij weet doet je partijvoorkeur er niet toe.

Men mag lullen wat men wilt: Voorpost is partijonafhankelijk. Mensen, van welke strekking ook, die de objectieven van Voorpost onderschrijven, zijn welkom.

Klopt, en als er al over partijpolitiek gesproken wordt onderling heb ik nog nooit een negatieve opmerking gekregen. Op dat moment zijn we allemaal dezelfde: radikale Vlaams-nationalisten.

panzer 17 augustus 2005 13:13

Inderdaad! Hun acties zijn dikwijls inventief, altijd radicaal en niet gewelddadig.

Ik heb met Voorpost op betogingen en acties de laatste jaren alleen maar op een positieve manier ervaren.

Of ze nu de allerbeste zijn op dat gebied weet ik niet... ik vind dat TAK het ook niet slecht doet ...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 17-08-2005 at 14:14
Reason:
--------------------------------

Inderdaad! Hun acties zijn dikwijls inventief, altijd radicaal en niet gewelddadig.

Ik heb met Voorpost op betogingen en acties de laatste jaren alleen maar op een positieve manier ervaren.

Of ze nu de allerbeste zijn op dat gebied weet ik niet... ik vind dat TAK het ook niet slecht doet ...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik heb met Voorpost op betogingen en acties de laatste jaren alleen maar positieve ervaring.

Of ze nu de allerbeste zijn op dat gebied weet ik niet... ik vind dat TAK het ook niet slecht doet ...[/size]
[/edit]

Lof der Zotheid 21 september 2005 15:39

Dan vind ik Voorpost toch al beter...

Avondland 27 september 2005 18:28

Met veel bewondering heb ik gekeken naar de talloze manifestaties ten tijde van BHV. Ik ben evenwel bereid lid te worden, maar voorlopig hou ik het nog op bekeken. Eerst nog wat zelfstudie doen over de Vlaamse Beweging en de geschiedenis van Vlaanderen.

Orion 27 oktober 2005 14:39

Ik zit nu ook sinds een jaar in Voorpost en kan het iedereen alleen maar aanraden. Het is altijd leuk en telkens iets anders. De die-hards van Voorpostleden die telkens terug komen naar acties/bijeenkomsten/... zijn steeds dezelfde dus kan je gemakkelijk een band opbouwen.

vandergraesen 21 februari 2006 17:09

Infopakket

Weet er iemand wat er in zo een infopakket zit? Zijn dit enkel brochures? Of ook stickers e.a.

Revolutie 21 februari 2006 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vandergraesen (Bericht 1555825)
Weet er iemand wat er in zo een infopakket zit? Zijn dit enkel brochures? Of ook stickers e.a.

Er zit een Revolte bij, geen stickers of posters.

jan hyoens 22 februari 2006 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter (Bericht 1216559)
Je kan een infopakket aanvragen via de webstek. Je krijgt dan toch al een duidelijk beeld.

hebben jullie geen vaste stek in dilbeek?

Jazeker 25 februari 2006 21:42

Ben eens naar hun site gaan kijken. Dat kon toch beter.

Verder vraag ik me af hoeveel leden voorpost telt (in Vlaanderen en ook in Nederland eigenlijk).

lombas 27 februari 2006 12:43

Hoe is de relatie Voorpost-VVB?

lombas 27 februari 2006 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1560743)

Verder vraag ik me af hoeveel leden voorpost telt (in Vlaanderen en ook in Nederland eigenlijk).

²

Tömmchen 4 maart 2006 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 1216270)
Voorpost lijkt me een ideale Vlaams-Nationale drukkingsgroep.

Tis feitelijk Heel-Nederlands ;-)

Voorpost, Hou Zee!

Mister D. 17 maart 2006 18:35

Ze bestaan al 30 jaar!

Weisse Wolf 5 april 2006 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1560743)

Ik vind de site best goed, zo staat er in de sectie 'Historie' toch een pak informatie over historische mensen uit de Vlaamse beweging.
http://www.voorpost.org/historie/index.htm

Qua vormgeving kan het misschien wat beter maar het is toch de inhoud die telt en die vind ik best te pruimen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be