![]() |
Voorpost
Voorpost lijkt me een ideale Vlaams-Nationale drukkingsgroep. Toch weet ik niet zoveel over hun ideologie, en ik maak me niet graag lid van een groepering die ik niet goed genoeg ken. Ik heb natuurlijk hun website geraadpleegd, en moet zeggen dat sommige tekens, zoals de bliksemtjes en het keltisch kruis op mij een beetje een fascistische indruk achterlaten. Dit kan natuurlijk een interpretatiefout zijn van mijnentwege.
Heeft iemand wat meer informatie over voorpost, hun ideologie en hun acties? Ik weet graag op voorhand waaraan ik me waag :-). |
Je kan een infopakket aanvragen via de webstek. Je krijgt dan toch al een duidelijk beeld.
|
Er is geen betere actiegroep die momenteel tegen de verfransing strijdt.
Echt waar; ik heb ze met mijn eigen ogen bezig gezien. En ze mogen hier allemaal anders beweren: doe acties mee en merk het zelf. |
Citaat:
Ik nodig iedereen uit om mee te doen. De vooroordelen vallen vanzelf weg. |
Citaat:
|
Citaat:
Men mag lullen wat men wilt: Voorpost is partijonafhankelijk. Mensen, van welke strekking ook, die de objectieven van Voorpost onderschrijven, zijn welkom. |
Citaat:
|
Inderdaad! Hun acties zijn dikwijls inventief, altijd radicaal en niet gewelddadig.
Ik heb met Voorpost op betogingen en acties de laatste jaren alleen maar op een positieve manier ervaren. Of ze nu de allerbeste zijn op dat gebied weet ik niet... ik vind dat TAK het ook niet slecht doet ...[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Dan vind ik Voorpost toch al beter...
|
Met veel bewondering heb ik gekeken naar de talloze manifestaties ten tijde van BHV. Ik ben evenwel bereid lid te worden, maar voorlopig hou ik het nog op bekeken. Eerst nog wat zelfstudie doen over de Vlaamse Beweging en de geschiedenis van Vlaanderen.
|
Ik zit nu ook sinds een jaar in Voorpost en kan het iedereen alleen maar aanraden. Het is altijd leuk en telkens iets anders. De die-hards van Voorpostleden die telkens terug komen naar acties/bijeenkomsten/... zijn steeds dezelfde dus kan je gemakkelijk een band opbouwen.
|
Infopakket
Weet er iemand wat er in zo een infopakket zit? Zijn dit enkel brochures? Of ook stickers e.a.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben eens naar hun site gaan kijken. Dat kon toch beter.
Verder vraag ik me af hoeveel leden voorpost telt (in Vlaanderen en ook in Nederland eigenlijk). |
Hoe is de relatie Voorpost-VVB?
|
Citaat:
|
Citaat:
Voorpost, Hou Zee! |
Ze bestaan al 30 jaar!
|
Citaat:
http://www.voorpost.org/historie/index.htm Qua vormgeving kan het misschien wat beter maar het is toch de inhoud die telt en die vind ik best te pruimen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be