vooruit |
5 augustus 2005 00:38 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Ge moet nu niet doen alsof heel de USA zo is.
|
Neenee, bij ons vind je het ook :
Brussel, 15.09.2004
Beperking van verkoop en verhuur van gewelddadige en schunnige videogames
* Inleiding
Internationale studies tonen aan dat jongeren, en vooral minderjarigen, meer en meer tijd besteden achter hun spelconsoles. Zo blijkt reeds uit een studie in 2002 van The National Institute om Media and the Family dat reeds 92% van de jongeren tussen de 2 en de 17jaar video en/of computerspelletjes spelen. Gezien het enorme commerciële succes van spelconsoles zoals Playstation, X-Box, Gamecube, enz.. zullen deze cijfers enkel maar bevestigd worden of zelfs nog toenemen.
Het aanbod aan videogames is dan ook haast onuitputtelijk. In de winkelrekken staan er eenvoudige spelletjes voor kinderen maar meer en meer moeten deze plaats ruimen voor snelle actie, meer en meer geweld, tot ronduit gore en gewelddadige moordspelletjes.
Het aantal games in deze laatste categorie neemt schrikbarend toe, de commerciële machine die er rond draait is groter dan ooit en onze jongeren worden overspoeld door geweldsscènes waarbij het toepassen van geweld wordt beloond en aangemoedigd.
Het grote gevaar bestaat er in dat de technische kwaliteit van deze games zo sterk is dat de scènes bijzonder realistisch lijken. Het grote verschil met gewelddadige films is dat de speler van het videospel interactief deelneemt aan het geweld en het geweld als dusdanig zelf moet aanwenden om verder in het spel te geraken.
Meer en meer komen ook gevallen aan het licht waarbij jongeren in het echte leven zware gewelddaden plegen, waar na onderzoek blijkt, dat zij vaak bepaalde scènes uit videogames aan het nabootsen zijn. De moord door de 17-jarige Britse Warren Leblanc bracht nogmaals pijnlijk aan het licht wat de gevolgen van deze games kunnen zijn.
Het Vlaams Blok stelt met verbazing vast dat al deze gewelddadige games en games met een overdosis aan schunnig taalgebruik vrij te koop zijn in Vlaamse winkels. Niettegenstaande er op de meeste games een leeftijdsaanduiding vermeldt staat is de verkoop en verhuur vrij.
Het Vlaams Blok wil, net zoals in sommige andere landen, de verkoop en verhuur van bepaalde video- en computerspelletjes aan banden leggen.
* Videogames : geen normen qua geweld, bloeddorstigheid, sex, drugs, discriminatie,…
* Van extra gewelddadig naar ultra gewelddadig….
bron : http://www.vlaamsbelangvlaamsparleme...delingen&id=76[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by vooruit on 05-08-2005 at 01:39
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Ge moet nu niet doen alsof heel de USA zo is.
|
Neenee, bij ons vind je het ook :
Brussel, 15.09.2004
Beperking van verkoop en verhuur van gewelddadige en schunnige videogames
* Inleiding
Internationale studies tonen aan dat jongeren, en vooral minderjarigen, meer en meer tijd besteden achter hun spelconsoles. Zo blijkt reeds uit een studie in 2002 van The National Institute om Media and the Family dat reeds 92% van de jongeren tussen de 2 en de 17jaar video en/of computerspelletjes spelen. Gezien het enorme commerciële succes van spelconsoles zoals Playstation, X-Box, Gamecube, enz.. zullen deze cijfers enkel maar bevestigd worden of zelfs nog toenemen.
Het aanbod aan videogames is dan ook haast onuitputtelijk. In de winkelrekken staan er eenvoudige spelletjes voor kinderen maar meer en meer moeten deze plaats ruimen voor snelle actie, meer en meer geweld, tot ronduit gore en gewelddadige moordspelletjes.
Het aantal games in deze laatste categorie neemt schrikbarend toe, de commerciële machine die er rond draait is groter dan ooit en onze jongeren worden overspoeld door geweldsscènes waarbij het toepassen van geweld wordt beloond en aangemoedigd.
Het grote gevaar bestaat er in dat de technische kwaliteit van deze games zo sterk is dat de scènes bijzonder realistisch lijken. Het grote verschil met gewelddadige films is dat de speler van het videospel interactief deelneemt aan het geweld en het geweld als dusdanig zelf moet aanwenden om verder in het spel te geraken.
Meer en meer komen ook gevallen aan het licht waarbij jongeren in het echte leven zware gewelddaden plegen, waar na onderzoek blijkt, dat zij vaak bepaalde scènes uit videogames aan het nabootsen zijn. De moord door de 17-jarige Britse Warren Leblanc bracht nogmaals pijnlijk aan het licht wat de gevolgen van deze games kunnen zijn.
Het Vlaams Blok stelt met verbazing vast dat al deze gewelddadige games en games met een overdosis aan schunnig taalgebruik vrij te koop zijn in Vlaamse winkels. Niettegenstaande er op de meeste games een leeftijdsaanduiding vermeldt staat is de verkoop en verhuur vrij.
Het Vlaams Blok wil, net zoals in sommige andere landen, de verkoop en verhuur van bepaalde video- en computerspelletjes aan banden leggen.
* Videogames : geen normen qua geweld, bloeddorstigheid, sex, drugs, discriminatie,…
* Van extra gewelddadig naar ultra gewelddadig….
bron : http://www.vlaamsbelangvlaamsparleme...delingen&id=76[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Ge moet nu niet doen alsof heel de USA zo is.
|
Neenee, bij ons vind je het ook :
[font=Verdana,Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif] Brussel, 15.09.2004
Beperking van verkoop en verhuur van gewelddadige en schunnige videogames
* Inleiding
Internationale studies tonen aan dat jongeren, en vooral minderjarigen, meer en meer tijd besteden achter hun spelconsoles. Zo blijkt reeds uit een studie in 2002 van The National Institute om Media and the Family dat reeds 92% van de jongeren tussen de 2 en de 17jaar video en/of computerspelletjes spelen. Gezien het enorme commerciële succes van spelconsoles zoals Playstation, X-Box, Gamecube, enz.. zullen deze cijfers enkel maar bevestigd worden of zelfs nog toenemen.
Het aanbod aan videogames is dan ook haast onuitputtelijk. In de winkelrekken staan er eenvoudige spelletjes voor kinderen maar meer en meer moeten deze plaats ruimen voor snelle actie, meer en meer geweld, tot ronduit gore en gewelddadige moordspelletjes.
Het aantal games in deze laatste categorie neemt schrikbarend toe, de commerciële machine die er rond draait is groter dan ooit en onze jongeren worden overspoeld door geweldsscènes waarbij het toepassen van geweld wordt beloond en aangemoedigd.
Het grote gevaar bestaat er in dat de technische kwaliteit van deze games zo sterk is dat de scènes bijzonder realistisch lijken. Het grote verschil met gewelddadige films is dat de speler van het videospel interactief deelneemt aan het geweld en het geweld als dusdanig zelf moet aanwenden om verder in het spel te geraken.
Meer en meer komen ook gevallen aan het licht waarbij jongeren in het echte leven zware gewelddaden plegen, waar na onderzoek blijkt, dat zij vaak bepaalde scènes uit videogames aan het nabootsen zijn. De moord door de 17-jarige Britse Warren Leblanc bracht nogmaals pijnlijk aan het licht wat de gevolgen van deze games kunnen zijn.
Het Vlaams Blok stelt met verbazing vast dat al deze gewelddadige games en games met een overdosis aan schunnig taalgebruik vrij te koop zijn in Vlaamse winkels. Niettegenstaande er op de meeste games een leeftijdsaanduiding vermeldt staat is de verkoop en verhuur vrij.
Het Vlaams Blok wil, net zoals in sommige andere landen, de verkoop en verhuur van bepaalde video- en computerspelletjes aan banden leggen.
* Videogames : geen normen qua geweld, bloeddorstigheid, sex, drugs, discriminatie,…
* Van extra gewelddadig naar ultra gewelddadig….
bron : http://www.vlaamsbelangvlaamsparleme...delingen&id=76
[/font][/size] |
[/edit]
|