Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   heksenjacht tegen FDW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37689)

big bad wolf 4 augustus 2005 15:13

heksenjacht tegen FDW

[size=4]Parket start onderzoek naar Dewinter vanwege film op website[/size]

Het parket van Antwerpen start een opsporingsonderzoek naar Filip Dewinter (Vlaams Belang). Die heeft een filmpje op zijn website gezet waarop te zien is hoe jonge vandalen vernielingen aanbrengen aan enkele geparkeerde auto's. Het parket gaat nu onderzoeken of Dewinter niet over de schreef is gegaan door die beelden openbaar te maken. Dat meldt Paul Van Lint van het Antwerpse parket vandaag.
De wet op de jeugdbescherming verbiedt immers de publicatie en verspreiding van beelden waaruit de identiteit van minderjarigen kan blijken. De beelden zouden volgens Dewinter in het voorjaar gemaakt zijn door een "moegetergde buurtbewoner van de Somerstraat in Antwerpen".

Beelden van 2004
De man zou de beelden ook aan de politie hebben bezorgd, waarna de jongeren werden opgepakt en meteen weer vrijgelaten. Dat zegt de politicus op zijn website.

Volgens het parket dateren de bewuste beelden echter al van 24 april 2004. De twee jongens, die toen 12 en 15 jaar waren, werden bovendien ter beschikking gesteld van de jeugdrechter. (Belga)

bron: hln.be

het is weer zover: VB-er geeft nu effectief bewijs van de overlast die allochtonen ons bezorgen en wie wordt vervolgd? de boodschapper. het wordt toch eindelijk eens tijd dat ze in die ivoren torens in de Wetstraat gesloopt worden en Guynocchio en zijn vriendjes es met hun neus in de stront, sorry realiteit geduwd worden!

chomsky 4 augustus 2005 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
[size=4]Parket start onderzoek naar Dewinter vanwege film op website[/size]

Het parket van Antwerpen start een opsporingsonderzoek naar Filip Dewinter (Vlaams Belang). Die heeft een filmpje op zijn website gezet waarop te zien is hoe jonge vandalen vernielingen aanbrengen aan enkele geparkeerde auto's. Het parket gaat nu onderzoeken of Dewinter niet over de schreef is gegaan door die beelden openbaar te maken. Dat meldt Paul Van Lint van het Antwerpse parket vandaag.
De wet op de jeugdbescherming verbiedt immers de publicatie en verspreiding van beelden waaruit de identiteit van minderjarigen kan blijken. De beelden zouden volgens Dewinter in het voorjaar gemaakt zijn door een "moegetergde buurtbewoner van de Somerstraat in Antwerpen".

Beelden van 2004
De man zou de beelden ook aan de politie hebben bezorgd, waarna de jongeren werden opgepakt en meteen weer vrijgelaten. Dat zegt de politicus op zijn website.

Volgens het parket dateren de bewuste beelden echter al van 24 april 2004. De twee jongens, die toen 12 en 15 jaar waren, werden bovendien ter beschikking gesteld van de jeugdrechter. (Belga)

bron: hln.be

het is weer zover: VB-er geeft nu effectief bewijs van de overlast die allochtonen ons bezorgen en wie wordt vervolgd? de boodschapper. het wordt toch eindelijk eens tijd dat ze in die ivoren torens in de Wetstraat gesloopt worden en Guynocchio en zijn vriendjes es met hun neus in de stront, sorry realiteit geduwd worden!

de twee jongens, 12 en 15, werden ter beschikking gesteld van de jeugdrechter... (zie je eigen citaat); bovendien dateren de beelden van ANDERHALF jaar geleden... (itt wat fdw aangaf); wat wou fdw hiermee bereiken, en als zijn doel werkelijk het aankaarten van het falend jeugdrecht (is hij dan zo zeker dat de jongeren volledig vrijuit gegaan zijn?), waarom dan niet iets meer moeite doen voor het onherkenbaar maken van minderjarigen (of gelden die wetten niet voor hem?)

Distel 4 augustus 2005 15:26

Ik stel voor dat men FDW oppakt en meteen weer vrijlaat. Dat zou blijkbaar ontmoedigend moeten werken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Distel on 04-08-2005 at 16:27
Reason:
--------------------------------

Ik stel voor dat men FDW oppakt en meteen weer vrijlaat. Dat zou blijkbaar ontmoedigend moeten werken.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik stel voor dat men FDW oppakt en meteen weer vrijlaat.[/size]
[/edit]

chomsky 4 augustus 2005 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik stel voor dat men FDW oppakt en meteen weer vrijlaat. Dat zou blijkbaar ontmoedigend moeten werken.

er is niets tegen het aanklagen van bepaalde toestanden via videomateriaal, maar dan wel volgens de regels: minderjarigen niet herkenbaar in beeld brengen... (waarom wel moeite doen om de datum van de opname te verstoppen? kon men in een beweging ook die gastjes niet anoniem maken?)

Distel 4 augustus 2005 15:39

Uiteraard moet FDW zich aan de regels houden. Net zoals die vandalen. Maar als het meteen weer vrijlaten van die jongeren kan, moet het meteen weer vrijlaten van FDW volgens mij ook wel kunnen.

Betweter 4 augustus 2005 15:41

Dankuwel parket voor deze gratis reclame! :)

chomsky 4 augustus 2005 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Uiteraard moet FDW zich aan de regels houden. Net zoals die vandalen. Maar als het meteen weer vrijlaten van die jongeren kan, moet het meteen weer vrijlaten van FDW volgens mij ook wel kunnen.

denk je dan dat fdw één seconde zal vastzitten hiervoor? ik vraag me gewoon af waarom dewinter niet slimmer is en zich niet gewoon aan de regels houdt: als het echt om het falend jeugdrecht te doen is, waarom dan zo dom zijn om zichzelf in het 'middelpunt' van de discussie te plaatsen (oja, de vraag is retorisch natuurlijk: fdw is zo dom niet...)

Zwarte Spion 4 augustus 2005 15:47

Ik vraag mij af waarom ze niet gewoon alle criminelen op gelijke voet behandelen, ongeacht de leeftijd!!!

Zwarte Spion 4 augustus 2005 15:48

FDW zit in Spanje te genieten van een welverdiende vakantie! Weg van alle interraciale problemen die ons arm Vlaanderen kent!

chomsky 4 augustus 2005 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Ik vraag mij af waarom ze niet gewoon alle criminelen op gelijke voet behandelen, ongeacht de leeftijd!!!

en meteen ook alle debielen en niet-toerekeningsvatbaren allicht; dat zou u goed uitkomen... (met mijn excuses voor het even uit de bocht gaan; maar u verwacht toch niet dat men uw bijdrage serieus neemt)

Bhairav 4 augustus 2005 16:04

Wanneer dat het gebeurd is maakt ni zoveel uit als wanneer het aan de man verteld word...

Jong N-VA'er 4 augustus 2005 16:06

Citaat:

FDW zit in Spanje te genieten van een welverdiende vakantie! Weg van alle interraciale problemen die ons arm Vlaanderen kent!

In Spanje kennen ze die ook al hoor. Vergeet niet dat de Spaanse regering vorig jaar een grote naturalisatie van 600.000 vreemdelingen heeft doorgevoerd.

Zwarte Spion 4 augustus 2005 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
met mijn excuses voor het even uit de bocht gaan; maar u verwacht toch niet dat men uw bijdrage serieus neemt

Haha, u denkt er van wat u wilt! Moest men een leeftijdsgrens op het forum invoeren dan zouden 14-jarige pubers als u hier niet zitten.

chomsky 4 augustus 2005 16:15

Citaat:

Haha, u denkt er van wat u wilt! Moest men een leeftijdsgrens op het forum invoeren dan zouden 14-jarige pubers als u hier niet zitten.

[edit]
[size=1]After edit by chomsky on 04-08-2005 at 17:16
Reason:

Citaat:

[/size]

Citaat:

onderbouw uw mening dan even (want ik lees dat u het meent blijkbaar)...

zesjarige slaat zijn zusje dood: assissen?
tienjarige...
twaalfjarige...: schuldig? ja, 12, 14,... jaar in (volwassen)gevangenis?

(men kan discusiëren over waar die leeftijdsgrens dient te liggen, en wanneer iemand tenvolle verantwoordelijk is voor zijn daden, maar we gaan toch geen discussie beginnen over of er al dan niet een leeftijdsgrens moet zijn)[/size]
[/edit]

chomsky 4 augustus 2005 16:16

Citaat:

onderbouw uw mening dan even (want ik lees dat u het meent blijkbaar)...

zesjarige slaat zijn zusje dood: assissen?
tienjarige...
twaalfjarige...: schuldig? ja, 12, 14,... jaar in (volwassen)gevangenis?

(men kan discussiëren over waar die leeftijdsgrens dient te liggen, en wanneer iemand tenvolle verantwoordelijk is voor zijn daden, maar we gaan toch geen discussie beginnen over of er al dan niet een leeftijdsgrens moet zijn)

Coekie 4 augustus 2005 16:30

Wie strafbare feiten pleegt moet daarvan de gevolgen dragen. In dit specifiek geval lijkt het erop dat het parket zijn best aan het doen is om dat te verwezenlijken, zowel wat de twee vandalen als Filip Dewinter betreft.

Coekie

Shizie 4 augustus 2005 17:02

Als ik pistool had en iemand zag die mijn auto aan het vernielen was zou ik zonder twijfel een kogel tussen de ogen van die tieners schieten.... beter verdienen ze NIET.

Gargamel 4 augustus 2005 17:03

FDW kreeg dat filmke van een moegetergde bewoner van de Somerstraat.FDW heeft tenminste de moed van het te tonen,de betrokken filmer is trouwens in de kijker van de multicul-gastjes.

Als politieker durft FDW zaken te tonen waarvan je dochters en zoons dagelijks het slachtoffer van zijn,maar dat zal waarschijnlijk weerom racisme zijn..ROT OP GUY en neem de multicul mee[edit]
[size=1]After edit by Gargamel on 04-08-2005 at 18:05
Reason:

FDW kreeg dat filmke van een moegetergde bewoner van de Somerstraat.FDW heeft tenminste de moed van het te tonen,de betrokken filmer is trouwens in de kijker van de multicul-gastjes.

Als politieker durft FDW zaken te tonen waarvan je dochters en zoons dagelijks het slachtoffer van zijn,maar dat zal waarschijnlijk weerom racisme zijn..ROT OP GUY en neem de multicul mee[/size]

FDW kreeg dat filmke van een moegetergde bewoner van de Somerstraat.FDW heeft tenminste de moed van het te tonen,de betrokken filmer is trouwens in de kijker van de multicul-gastjes[/size]
[/edit]

Pietje 4 augustus 2005 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Als ik pistool had en iemand zag die mijn auto aan het vernielen was zou ik zonder twijfel een kogel tussen de ogen van die tieners schieten.... beter verdienen ze NIET.

De verstrenging vd wapenwet is dus een goede zaak 8)

Shizie 4 augustus 2005 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
De verstrenging vd wapenwet is dus een goede zaak 8)

lol, ja, ik ken niemand die legaal een wapen heeft maar wel heel veel mensen die er een zonder vergunning hebben..
Het geval in die film is de reden waarom men wapens moet hebben

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be