![]() |
Turkije binnen de EU of niet?
[font=Arial, helvetica][size=4]N-VA steunt Franse premier: Turkije kan geen EU-lid worden[/size][/font] [font=Arial, helvetica][size=3](03/08/05)[/size][/font]
![]() De Franse premier de Villepin (UMP) liet gisteren weten dat het moeilijk is onderhandelingen te starten met Turkije, wanneer dit land niet alle bestaande EU-lidstaten erkent. Daarbij ging hij zelfs zo ver de start van de onderhandelingen op 3 oktober in twijfel te trekken. De N-VA sluit zich daarbij aan. [font=Arial]Het is uitgesloten dat met Turkije gesprekken worden aangeknoopt over toetreding tot de EU, terwijl de huidige Unie niet eens geheel door dat land wordt erkend. De N-VA vraagt dan ook een krachtig signaal van de federale regering Verhofstadt en minister van Buitenlandse Zaken De Gucht (VLD) in het bijzonder om de Franse premier de Villepin bij te treden.[/font] [font=Arial]De N-VA heeft zich bij monde van Europarlementslid Frieda Brepoels steeds verzet tegen de Turkse toetreding.[/font] De Unie zou een louter economisch samenwerkingsverband worden, verlamd door interne tegenstellingen en niet meer in staat om de supranationale bevoegdheden op een gecoördineerde manier uit te oefenen. [/size][/font][font=Arial, helvetica][size=2] Auteur: N-VA Bart De Wever, algemeen voorzitter Meer informatie: Contactpersoon: Piet De Zaeger, directeur Telefoon: 02 219 49 30 Fax: 02 217 35 10 E-post: [email protected] Url: www.n-va.be [font=Arial][/font] [font=Arial]Bron: webstek N-VA[/font] [font=Arial][/font] [font=Arial]Bij deze wil ik terug de discussie weer aanwakkeren omdat oktober nog maar 2 maanden verwijderd is nu. Daarom wil ik van jullie weten of jullie al dan niet Turkije in de EU zien zitten? Motiveer ook hierbij jullie mening.[/font][/size][/font] |
Turkije in of uit de EU, interesseert mij niet.
Vlaanderen eruit, dat is belangrijk. Als Noorwegen en Zwitserland zonder de EU kunnen leven, dan moet Vlaanderen dat ook kunnen. |
Zou Vlaanderen voor u wel in de EU kunnen, mocht die EU er anders uitzien? Bijvoorbeeld als er sprake was van meerdere staten in Europa dan vandaag? Of bent u enkel voor de op-eigen-benen-staan-we-het-sterkst-theorie?
|
Turken Buiten!
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Turkije nu bij de EU laten zou een enorme blunder zijn. Ten eerste is het economische zelfmoord, ten tweede is de bevolking er totaal tegen, en ten derde doet turkije nog steeds lastig tegenover Cyprus
|
Turken zijn met 80 miljoen, meer als in verenigd Duitsland, en werken 10 a 15 uur per dag, voor 200 euros per maand.Wat zou dat geven gekombineerd met Bolkestein als die in de europese unie komen?Laat die jongens maar waar ze zijn, het is hier al erg genoeg.Het zijn trouwens niet eens europeanen, Turkije is een aziatisch, musulmaans land,Konstantinopel , dat ze de europeanen afgepakt hebben uitgezonderd.Turkije in de unie=de vos in het kiekenkot zetten
|
Ik denk dat de culturele verschillen onoverbrugbaar zijn; Hr Atatürk had enige goede ideeën maar Hr Erdogan maakt die te schande, plus de enorme Turkse meerderheid die hem recht vanuit de bajes tot regent verkoos.
|
Is het zo moeilijk de grenzen van Europa te definiëren?
Voor mij eindigt Europa aan de Russische en Turkse grens. |
Citaat:
Anderszijds hebben de Turken, net zoals alle moslims, een begrijpelijke weerzin voor een westerse maatschappij waar gemeenschapsbanden, familie, en gezin onherstelbaar gebroken entiteiten zijn. Uit ervaring weet ik dat niet alleen de moslims daar een weerzin voor hebben. De boedhisten in Zuidoost-Azie denken juist hetzelfde, en de kristenen in Afrika en Latijns-Amerika vinden de westerse maatschappij, wat dat betreft, ook maar niks. De culturele verschillen zijn dus inderdaad onoverbrugbaar. Op korte termijn kan Turkije enige kortstondige economische winst boeken door een toetreding tot de Europese Unie. Op lange termijn echter, riskeert het simpelweg opgenomen te worden in de algehele ineenstorting van het Westen, nadat de desastreuse effecten van de zedenverloedering met maximale kracht doorheen de westerse maatschappij zullen razen, en ook onvermijdelijk de economie op haar knieen zullen brengen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Vandaag is de usa een hypermacht en dat zal nog wel een tijdje duren...[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Het is een relatief langzaam proces van degradatie, en het is moeilijk te voorspellen wanneer de acceleratie zich gaat inzetten, maar het is onvermijdelijk dat het proces momentum gaat winnen, en op onstopbare wijze de westerse maatschappij zal vernietigen. Citaat:
Citaat:
Het einde van het Keizerrijk werd inderdaad voorafgegaan door een periode van intense zedenverloedering. Uit de geschiedenisboeken zou men de indruk kunnen hebben dat het Keizerrijk vernietigd werd door de Germaanse stammen die in 406 de Rijn overstaken. Men vergeet er wel bij te zeggen dat de legioenen de stellingen op de Rijn gewoonweg verlaten hadden. Er is dus zelfs niet gevochten. Alle keizerrijken zijn ten onder gegaan na een intense periode van zedenverloedering, zodanig dat men het oorzakelijk verband echt niet kan ontkennen: ze zijn ten onder gegaan -- wegens -- de zedenverloedering. Citaat:
|
[size=2]Meer informatie:
Contactpersoon: Piet De Zaeger, directeur Telefoon: 02 219 49 30 Fax: 02 217 35 10 E-post: [email protected] Url: www.n-va.be Sorry hoor NVA, maar wie is juist dat Pietje de Zager? :lol: [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Bovendien zie ik niet in waarom de USA het langer zullen rekken als West-Europa. |
Citaat:
Citaat:
Op het einde van het Keizerrijk waren er verschillende processen aan de gang, en we kunnen niet zonder meer stellen dat het de zedenverloedering of uitsluitend de zedenverloedering was, die tot de ineenstorting heeft geleid. We weten enkel dat de zedenverloedering wel degelijk en hevig aan de gang was. Citaat:
De ganse strook langs de westkust (Californie) en de noordelijke strook langs de oostkust (New York, ...) zijn echter quasi integraal zedenverloederd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En trouwens, de Bijbelse Genesis houdt meer in dan simpelweg de creatie van de mens. Het is een geniaal inzicht in ons inner wezen (voor zover ik er dingen in begrepen heb, want bepaalde stukken zijn mij nog altijd niet duidelijk). Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be