Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Wat vindt u van deze uitspraak? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38067)

Guderian 5 augustus 2005 00:56

Wat vindt u van deze uitspraak?

Gevonden in een oud pamflet:

"U zoekt ook naar een alternatief voor de politieke knoeiboel van het ogenblik. U kotst net als wij van de onbeschaamde vormen van korruptie die ons politiek leven kenmerken. U herinnert zich hoe de P.V.V. zijn partijkas met steekpenningen vult, hoe de traditionele ziekenfondsen en syndikaten duchtig frauderen, hoe familieleden van ministers eerder dan U aan een job geraken..."

Wat vindt u van deze uitspraak?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 05-08-2005 at 02:01
Reason:
--------------------------------

"U zoekt ook naar een alternatief voor de politieke knoeiboel van het ogenblik. U kotst net als wij van de onbeschaamde vormen van korruptie die ons politiek leven kenmerken. U herinnert zich hoe de P.V.V. zijn partijkas met steekpenningen vult, hoe de traditionele ziekenfondsen en syndikaten duchtig frauderen, hoe familieleden van ministers eerder dan U aan een job geraken..."

Wat vindt u van deze uitspraak?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Gevonden in een tekst van een politieke partij:

Wat vindt u van deze uitspraak?[/size]
[/edit]

Musketo 5 augustus 2005 01:28

Awel se, ik vind dat dat waar is. Of ik denk dat dat alles gedaan zal zijn van zodra het Vlaams Belang aan de vetpotten zit...

Natuurlijk niet.

circe 5 augustus 2005 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Wat vindt u van deze uitspraak?

Ik vermoed dat het een uitspraak van de vroegere sossen was.

NU zou het natuurlijk als extreem-rechtse populistische demagogie verkocht worden!

Wel grappig!

Guderian 5 augustus 2005 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe

NU zou het natuurlijk als extreem-rechtse populistische demagogie verkocht worden!

Wel grappig!

Het waren niet de sossen maar wel de partij waar m'n ouders indertijd actief lid van waren: de Volksunie.
Op het pamflet dat dateert van 1987 heb ik de persoon in kwestie onherkenbaar gemaakt, hij is momenteel allicht niet meer politiek actief.

Leuk detail: de verantwoordelijke uitgever van het pamflet was toenmalig VU-voorzitter Jaak Gabriëls, de man die enkele jaren nadien zou overstappen naar de opvolgerspartij van die met steekpenningen begiftigde PVV! :lol:[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 05-08-2005 at 15:58
Reason:

Citaat:

Wel grappig!

Het waren niet de sossen maar wel de partij waar m'n ouders indertijd actief lid van waren: de Volksunie.
Op het pamflet dat dateert van 1987 heb ik de persoon in kwestie onherkenbaar gemaakt, hij is momenteel allicht niet meer politiek actief.

Leuk detail: de verantwoordelijke uitgever van het pamflet was toenmalig VU-voorzitter Jaak Gabriëls, de man die enkele jaren nadien zou overstappen naar de opvolgerspartij van die met steekpenningen begiftigde PVV! :lol:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Wel grappig!

[img=http://img245.imageshack.us/img245/448/gecensureerdengeknipt7he.th.png]

Leuk detail: de verantwoordelijke uitgever van het pamflet was toenmalig VU-voorzitter Jaak Gabriëls, de man die enkele jaren nadien zou overstappen naar de opvolgerspartij van die met steekpenningen begiftigde PVV! :lol:[/size]
[/edit]

Patriot! 5 augustus 2005 15:15

Nog steeds waarheid... Gabriels is een geniepige opportunist.

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Leuk detail: de verantwoordelijke uitgever van het pamflet was toenmalig VU-voorzitter Jaak Gabriëls, de man die enkele jaren nadien zou overstappen naar de opvolgerspartij van die met steekpenningen begiftigde PVV! :lol:

Gabriëls is in mijn ogen iemand die zelfs zijn ziel aan België zou verkopen voor wat zilverstukken.

Xnorf 5 augustus 2005 22:01

"Voor uw en ons Vlaams belang" funny :)

Jong N-VA'er 6 augustus 2005 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf

Tja, helderziende was hij dus al zeker niet;-)

Guderian 6 augustus 2005 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf

Inderdaad. In feite een aanwijzing dat het Vlaams Blok / Vlaams belang de verderzetting is van het traditionele partijpolitieke Vlaams-nationalisme.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be