Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het is maar één mening, maar goed... Rodenbach... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38076)

Tantist 5 augustus 2005 13:44

Het is maar één mening, maar goed... Rodenbach...

Irold Rodenbach, uit het geslacht van dé Rodenbachs, de familie die zowel aan de wieg stond van België (o.a. Alexander (die dan vooral voor was omdat België een soepeler brouwersbeleid voerde dan Nederland, zoals steeds is belgicisme gestoeld op eigenbelang en corruptie)), het flamingantisme (Albrecht) als het bier uit Roeselare (no further comment) laat van zich horen in Knack.

Deze meneer beweert dat de nazaten van de leden het Nationaal Congres van 1830 allemaal Franskiljons zijn die je met de nek aan kijken als je Nederlands spreekt. Tiens, waar hebben we dat nog gehoord? Om die reden neemt hij niet deel aan hun bijeenkomst elk jaar op 21 juli.

Rodenbach verkiest echter een confederaal België. Waarom? Rodenbach vreest dat een onafhankelijk Vlaanderen snel terug zou aansluiten bij Nederland. En met een hele geut anti-Europeanisme in de vorm van Hollandershaat is de cirkel rond.

Blijkbaar is de hereniging van Vlaanderen en Nederland toch niet zo ondenkbeeldig als sommigen willen doen uitschijnen. Nu, er zal toch veel water naar de zee moeten vloeien eer het zo ver is.

Supe®Staaf 5 augustus 2005 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Irold Rodenbach, uit het geslacht van dé Rodenbachs, de familie die zowel aan de wieg stond van België (o.a. Alexander (die dan vooral voor was omdat België een soepeler brouwersbeleid voerde dan Nederland, zoals steeds is belgicisme gestoeld op eigenbelang en corruptie)), het flamingantisme (Albrecht) als het bier uit Roeselare (no further comment) laat van zich horen in Knack.

Maar veralgemenen........... dat doen we nooit ofte nimmer.:roll:
Waarom die irrelevante sneer?

Citaat:

Deze meneer beweert dat de nazaten van de leden het Nationaal Congres van 1830 allemaal Franskiljons zijn die je met de nek aan kijken als je Nederlands spreekt. Tiens, waar hebben we dat nog gehoord? Om die reden neemt hij niet deel aan hun bijeenkomst elk jaar op 21 juli.
Dat hij gaat waar hij wil, staat waar hij wil en wegblijft waar hij wil.

Tantist 5 augustus 2005 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Maar veralgemenen........... dat doen we nooit ofte nimmer.:roll:
Waarom die irrelevante sneer?

U heeft gelijk...

Belgicisme is steeds gestoeld op sentimentele dwaasheid of corruptie en eigenbelang. Blij u van dienst te kunne zijn.

Supe®Staaf 5 augustus 2005 14:17

Citaat:

Belgicisme is steeds gestoeld op sentimentele dwaasheid

Citaat:

of corruptie
[size=-1]http://aps.vlaanderen.be/survey/arch..._corruptie.htm

De meeste corruptie-indicatoren meten in de eerste plaats percepties, en niet de reëel voorkomende corruptie. Dit brengt een aantal gevaren met zich mee. De meningen van burgers over corruptie bij de overheid worden sterk beïnvloed door hun algemene houding tegenover de overheid, en zijn niet noodzakelijk gebaseerd op eigen ervaringen.
Gepercipieerde corruptie riskeert daarom vooral het imago van de overheid te reflecteren. Op basis van een bevraging bij 3168 burgers in 2003 toont het Instituut voor de Overheid aan hoe opvattingen over het voorkomen van corruptie in Vlaanderen in feite vooral worden gestuurd door algemene opvattingen over de overheid.

[/size]
Citaat:

en eigenbelang.

Citaat:

Blij u van dienst te kunne zijn.

puud 5 augustus 2005 14:41

Citaat:

Staaf, ik vindt je avatar toch mooier dan je foto hoor.

Supe®Staaf 5 augustus 2005 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud
Staaf, ik vindt je avatar toch mooier dan je foto hoor.

Dat geloof ik.
Op mijn foto impersoneer ik een flamingant.

Distel 5 augustus 2005 15:01

Citaat:

Dat geloof ik.

Jammer genoeg staat er een belgicist met uitgestoken tong voor... 8)

Patriot! 5 augustus 2005 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Jammer genoeg staat er een belgicist met uitgestoken tong voor... 8)

:lol: Oké, goeie :P

iedereen is zo vrolijk vandaag

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:35

Citaat:

Dat geloof ik.

Ik zie daar niets uiterlijke tekenen van dat die flamingant is ofzo. Straks is het nog zo enen van die motoclub die Albert II adoreert:lol:

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:38

Citaat:

Rodenbach verkiest echter een confederaal België. Waarom? Rodenbach vreest dat een onafhankelijk Vlaanderen snel terug zou aansluiten bij Nederland. En met een hele geut anti-Europeanisme in de vorm van Hollandershaat is de cirkel rond.

Blijkbaar is de hereniging van Vlaanderen en Nederland toch niet zo ondenkbeeldig als sommigen willen doen uitschijnen. Nu, er zal toch veel water naar de zee moeten vloeien eer het zo ver is.

Ik denk dat Vlaamse onafhankelijkheid al ver genoeg is. Aansluiting bij Nederlands is voor velen toch echt wel een stap te ver.
Is dit trouwens niet uit het interview in Knack van deze week?

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:40

En dat die flikkerse boel franskiljons was, wisten we al langer...
Franskiljons, zie maar waar jullie lopen, want van mij krijg je GEEN GREINTJE respect. Respect moet je immers verdienen...

Tantist 5 augustus 2005 17:50

Citaat:

De waarheid kwetst, nietwaar? ;-)

Tantist 5 augustus 2005 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ik denk dat Vlaamse onafhankelijkheid al ver genoeg is.

Dat klopt. Er zijn indicaties dat de meeste Vlamingen dat al behoorlijk ver vinden. Maar we gaan er op vooruit. 40 jaar geleden was zelfs federalisme een vies woord.

Citaat:

Aansluiting bij Nederlands is voor velen toch echt wel een stap te ver.
Dat klopt. Dit was 20 jaar geleden ook zo voor Vlaamse onafhankelijkheid. 40 jaar geleden gold hetzelfde voor federalisme. De publieke opinie is constant in beweging. Waar die nog 10 jaar geleden federalistisch was, is deze nu confederalistisch. Separatisme is dus nog hoogstens een kwestie van tijd. En dan weet je al wat ik ga zeggen van Groot-Nederland, geruggesteund door meneerke Rodenbach...

Citaat:

Is dit trouwens niet uit het interview in Knack van deze week?
Vandaar dat ik zei dat dit stukje uit Knack kwam, zie je?

van Maerlant 6 augustus 2005 08:59

Citaat:

Dat geloof ik.

Op uw avatar een begicist?

Jong N-VA'er 6 augustus 2005 13:11

We zien wel hoe het evolueert hé, Tantist. De Nederlanders moeten in dat geval ook nog willen en dat is denk ik NOG moeilijker...

Burry 7 augustus 2005 11:16

Blijkbaar telt dit forum toch een redelijk aantal Flaminganten die het wel ziet zitten met Nederland :-)

Wat dat respect betreft voor franskiljons: ze hebben misplaatste hoogmoed of beter hoogheidswaan. Helaas geven de meeste gewone Vlamingen ze nog die 'status'.
Vlamingen zouden zelf eens moeten beginnen neerkijken op die dikkenekken.

rodeo 7 augustus 2005 11:29

Citaat:

Rodenbach verkiest echter een confederaal België. Waarom? Rodenbach vreest dat een onafhankelijk Vlaanderen snel terug zou aansluiten bij Nederland.

intelligente man, dat zie je zo!

Dimitri 7 augustus 2005 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
We zien wel hoe het evolueert hé, Tantist. De Nederlanders moeten in dat geval ook nog willen en dat is denk ik NOG moeilijker...

Waarom denk je dat?

Kim 7 augustus 2005 13:02

Nederland is sowieso al amper begaan met de communautaire discussies in België, die indruk heb ik toch wanneer ik met onze Noorderburen praat.

De gemiddelde Nederlander ligt er m.i. absoluut niet wakker van. De meesten vinden het ook een gek idee om Nederland en Vlaanderen samen te voegen.

stab 7 augustus 2005 13:04

Citaat:

Dat klopt. Er zijn indicaties dat de meeste Vlamingen dat al behoorlijk ver vinden. Maar we gaan er op vooruit. 40 jaar geleden was zelfs federalisme een vies woord.

Maw nu is secessie/separatisme een valabel en gerespecteerd gesprekstopic.
Maar welke partij mag dat in de eerste plaats op haar conto schrijven?
Eerlijk blijven...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be