Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Belgisch en Nederlands Limburg op achterbumper (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38079)

Mitgard 5 augustus 2005 15:02

Belgisch en Nederlands Limburg op achterbumper

Een Nederlands politicus wil de banden tussen Belgisch en Nederlands Limburg op originele wijze aanhalen.
“Laat ons de NL- en B-sticker vervangen door een sticker voor Limburg,” zegt Hein Tilborghs, een provincieraadslid van de PvdA. “Zo weten we, in het buitenland, meteen dat we van dezelfde regio zijn.”
Belgisch-Limburgse politici zijn het idee niet ongenegen. “Als het legaal is, zou ik zeggen: doen,” meent Herman Reynders. Maar wettelijk is het dus niet. Een Lim-sticker kan de B- of NL-sticker wel aanvullen, maar niet vervangen.

voor of tegen?

Geertje 5 augustus 2005 15:04

Ze moeten er wel de muziekbalk bijzetten.

Mitgard 5 augustus 2005 15:12

*geert-hoste lachband*

Tavek 5 augustus 2005 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Een Nederlands politicus wil de banden tussen Belgisch en Nederlands Limburg op originele wijze aanhalen.
“Laat ons de NL- en B-sticker vervangen door een sticker voor Limburg,” zegt Hein Tilborghs, een provincieraadslid van de PvdA. “Zo weten we, in het buitenland, meteen dat we van dezelfde regio zijn.”
Belgisch-Limburgse politici zijn het idee niet ongenegen. “Als het legaal is, zou ik zeggen: doen,” meent Herman Reynders. Maar wettelijk is het dus niet. Een Lim-sticker kan de B- of NL-sticker wel aanvullen, maar niet vervangen.

voor of tegen?

Dus die VL dingen zijn illegaal ? Cool.

Maar zo een limburg sticker langs de B: DOEN. Gelijk de MSK in maaseik, ook mega populair.

De schoofzak 5 augustus 2005 16:58

Hoe kan je daar nu voor of tegen zijn, laat ieder toch zijn goesting doen.

Die B-stikker bijvoorbeeld, komt er bij mij niet op ... behalve één keer in Oostenrijk waar ik een boete riskeerde tenzij ik in de grenswinkel een B (veel te duur) kocht en hem opplakte. (die douanier zal zijn percent wel ontvangen hebben). 50 km voorbij de grens werd de stikker afgetrokken en in de vuilbak gekieperd.

Een Vl stikker : ik kijk wel uit voor vandalisme aan mijn wagentje ... zwak van mij natuurlijk, doch wel ekonomisch ...
Een stads- of streek-stikker: who cares ?

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 17:11

Moet kunnen, aangevuld met de B of VL

van Maerlant 5 augustus 2005 17:33

En de band tussen Vlaams-Brabant en Noord-Brabant?

Tavek 5 augustus 2005 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant

Lang niet zo sterk als die tussen beide Limburgen.

van Maerlant 5 augustus 2005 17:47

Vlaams-Brabant en Antwerpen dan.

Knuppel 5 augustus 2005 17:52

Waarmee nog maar eens bewezen wordt dat de Belgische grens die opgetrokken werd tussen de twee Limburgen, na 175 jaar nog altijd geen grens IS voor zijn bewoners.

Nu nog die andere grens die Belgique optrok tussen Vlaanderen en Nederland, ongedaan maken, om plaats te maken voor een werkbare confederatie.

Tavek 5 augustus 2005 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarmee nog maar eens bewezen wordt dat de Belgische grens die opgetrokken werd tussen de twee Limburgen, na 175 jaar nog altijd geen grens IS voor zijn bewoners.

Nu nog die andere grens die Belgique optrok tussen Vlaanderen en Nederland, ongedaan maken, om plaats te maken voor een werkbare confederatie.

De grens is imaginair, maar wat het ook bewijst: Vlaanderen heeft niks met Limburg vandoen. Zeker toch niet met de maaskant.

We zijn artificiele vlamingen geworden DOOR Belgie.....en ik ben liever geen vlaming. Limburger is al genoeg.

Tavek 5 augustus 2005 17:56

Citaat:

Vlaams-Brabant en Antwerpen dan.

Aan beide kanten van de Maas wordt hetzelfde dialect gesproken. Dat kan niet gezegd worden van Vlaams Brabanders en Antwerpenaren.

Tantist 5 augustus 2005 17:58

Citaat:

Daar moet nog Antwerpen bij. En zelfs Waals-Brabant volgens kwatongen ;-)

Tantist 5 augustus 2005 18:00

Moet zeker kunnen. Elke regio moet zijn identiteit kunnen affirmeren. Die is vaak gelaagd, tenzij bij jacobijnen zoals Vlaamse en Belgische unitaristen. Moest ik een auto hebben, zou ik hem beplakken met een VL, een NL en een EU stikker.

Zeno! 5 augustus 2005 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Lang niet zo sterk als die tussen beide Limburgen.

Er is helemaal géén band tussen Vlaams-Brabant en Noord-Brabant. Doe dan maar Vlaams-Brabant + Antwerpen, dat is toch eigenlijk hetzelfde qua taal(gebruik) en accent.

Als die Limburgers graag met een Limburgs kenteken rondrijden moeten ze dat vooral doen! :lol:

van Maerlant 5 augustus 2005 18:43

Citaat:

Aan beide kanten van de Maas wordt hetzelfde dialect gesproken. Dat kan niet gezegd worden van Vlaams Brabanders en Antwerpenaren.

Antwerpen was vroeger Brabant. Ze hebben afkomst en levenswijze met ons Brabanders gemeen.

Dimitri 5 augustus 2005 18:43

Citaat:

Laat ons de NL- en B-sticker vervangen door een sticker voor Limburg,” zegt Hein Tilborghs, een provincieraadslid van de PvdA. “Zo weten we, in het buitenland, meteen dat we van dezelfde regio zijn.”

voor of tegen?

In Limburg zijn de nieuwe kentekenplaten met standaard landaanduiding nog niet gearriveerd blijkbaar. Anders moet meneer Tilborghs nodig eens de weg op, dan ziet hij dat er helemaal geen landstickers meer nodig zijn. Waarmee een Limburgsticker natuurlijk ook geen enkel probleem is.

Dimitri 5 augustus 2005 18:49

Citaat:

Ben bang dat je ze in Noord-Brabant niet zo gek krijgt een eigen provinciesticker op hun wagen te plakken, zeker niet als de Limburgers dat wel doen.

Grellig 5 augustus 2005 19:08

Citaat:

voor of tegen?

Tegen.Belgisch Limburg heeft meer aan Vlaanderen te danken dan aan nederlands Limburg.De laatste schenking van 600.000.000€ is daar nog een mooi voorbeeld van.

Met zulke sticker rondrijden staat dan ook voor mij synoniem met volksverraad eerste orde!

Of wat denken jullie daarvan,rasechte flaminganten?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 05-08-2005 at 20:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:

voor of tegen?

Tegen.Belgisch Limburg heeft meer aan Vlaanderen te danken dan aan nederlands Limburg.De laatste schenking van 600.000.000€ is daar nog een mooi voorbeeld van.

Met zulke sticker rondrijden staat dan ook voor mij synoniem met volksverraad eerste orde!

Of wat denken jullie daarvan,rasechte flaminganten?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

voor of tegen?

Met zulke sticker rondrijden staat dan ook voor mij synoniem met volksverraad eerste orde![/size]
[/edit]

Grellig 5 augustus 2005 19:12

Citaat:

De grens is imaginair, maar wat het ook bewijst: Vlaanderen heeft niks met Limburg vandoen. Zeker toch niet met de maaskant.
.

Je reactie is al dezelfde als die van onze zuiderburen.Wel genieten van de gulle schenkingen van Vlaanderen maar je er niet mee willen indentificeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be