![]() |
Met alle respect Big D,maar wat wil je nu vertellen?
|
Wat heb jij niet begrepen ... ?
|
Citaat:
Wil je dit bovenstaande aan de forumgenoot duidelijk maken? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb wel voeling met het citaat dat je hier hebt neergeschreven.Alleen jammer van het prentje van Jezus.Het personificeren van een religie druist in tegen de logica.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken de vers "vaag".God wil ermee duidelijk maken denk ik dat we de keuze hebben tussen goed en kwaad (erfzonde) en dat Hij zijn Zoon heeft gezonden om ons duidelijk te maken dat we het goede moeten kiezen,namenlijk Geloof in Hem en het bereiken van Verlichting(het eeuwige).[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Citaat:
( Hiermee heeft god zijn liefde bewezen.) 2)Dat god nu zijn eniggeboren zoon gegeven heeft hangt dan weer samen met de "erfzonde" ( het mensdom is belast met zonde, doordat Adam en Eva uit het paradijs verdreven werden). De mens is nu schuldig. Jezua/Jesous is dan de tweede Adam, die goed komt maken wat verloren was. 3) Dat god Liefde is ( een boodschap die we vaak te horen krijgen ) is slechts de helft van de eigenlijke boodschap. De andere helft is dat de mens schuldig is. God betoont nu net zijn liefde omdat we schuldig zijn, dat maakt zijn liefde des te sterker. 4) God is liefde, want jij bent schuldig ... Dat is de hele boodschap van het evangelie. Door het zo te stellen, heb ik een overbekende halve waarheid heel gemaakt. Duidelijk .... ? ![]() [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Ik heb geen erfzonde :D Ziet ie mij nu ook graag en krijg ik nu iets extra later? |
Citaat:
Feit blijft dat hun boodschap dat god liefde is, is niet volledig. Volledig krijg je de evangelische boodschap pas als je erbij vermeldt dat de mens schuldig is. Wat uiteraard een ander licht werpt op de zaak dan de gratuite liefdesbetuiging. Dat dat de boodschap is van het christendom is mijn boodschap ... ![]() ![]() ![]() ![]() Allen vergeten ze erbij te vermelden " because you are guilty" ...8) Did you hear what I said ? I said you are guilty ... ![]() ![]() |
Citaat:
De schuldaanname begint pas als je willens en wetens een ander schade berokkent om jezelf een voordeel te bezorgen. Vanaf dit eigenste bewuste moment (los van god) treed de karmawet op die een regulerende functie (straf of beloning)bezit op het evenwicht in de individuele natuur. Zodra de vrucht van gods-kennis voor eigen doeleinden word misbruikt, treed 'schuld of de zonde' op. De prijs voor verlossing van onze foute handelingen ligt in de onvoorwaardelijke liefde en toewijding voor het levensbeginsel in ons en de vergiffenis aan al onze zondaren, want god's liefde voor het leven is de oorsprong van de schepping ervan. En Dat zit in ons, gratuit, no doubt about that ! :-D Ciao |
Citaat:
Citaat:
|
Feit is wel dat "christenen" op dit forum zich verdacht koest houden...:-o
Of zijn er geen op politics.be ... ? Ze kregen nochtans de opdracht van hun HEER om de Blijde Boodschap overal te verspreiden, OVERAL ! Een woord van troost voor Christendommers in deze moeilijke tijden: "11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten. 13 Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt. "(Mattheus 5,11-13) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Neemt en eet hiervan gij allen, want dit is mijn lichaam". |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be