Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Zuiderburen leren bij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38082)

De schoofzak 5 augustus 2005 16:48

Zuiderburen leren bij

kijk hier een knip-en-plakje uit de gva, waar ik een zinnetje rood gekleurd heb:

04/08 2,8 miljoen voor promotie toerisme Ardennen

Voor de promotie van het toerisme in de Ardennen wordt in 2006 en 2007 2,8 miljoen euro uitgetrokken. Dat heeft de Waalse minister van Toerisme, Benoît Lutgen, donderdag gezegd. De campagnes zullen vooral gericht zijn op Vlaanderen en Nederland.
Het geld kwam vrij dankzij de samensmelting van fondsen voor de promotie van het toerisme in het zuiden van de provincie Namen en in het midden en noorden van de provincie Luxemburg. De fondsen zullen nu worden aangewend voor een gezamenlijke campagne om opnieuw meer toeristische interesse voor de regio te wekken.
Minister Lutgen wil op die manier promotie maken op een hoger niveau dan louter het lokale of provinciale niveau.
"Soms werden de middelen voor promotie van de regio voor 80 of zelfs 90 pct aangewend voor de lokale bevolking en nauwelijks 10 pct ging naar de promotie bij een groter publiek. Dat kan niet! ", stelt Lutgen.

Mijn punt:

Als ze financieel met de knijper op de neus gesteld worden, dan kunnen ze 'beter besturen'.
Als ze zo snel bijleren, dan gaat de roep om zelfstandigheid van Vlaanderen één argumentje minder tellen, namelijk dit van het potverteren.

Nééé ... dat is echt te optimistisch. Akkoord ?

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 17:09

Gericht op Vlaanderen en Nederland... maw richten op een doelgroep is al bekend is hiermee. Lijkt me niet meteen een goede strategie om zo uit de put te komen.

Knuppel 6 augustus 2005 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
kijk hier een knip-en-plakje uit de gva, waar ik een zinnetje rood gekleurd heb:

04/08 2,8 miljoen voor promotie toerisme Ardennen

Voor de promotie van het toerisme in de Ardennen wordt in 2006 en 2007 2,8 miljoen euro uitgetrokken. Dat heeft de Waalse minister van Toerisme, Benoît Lutgen, donderdag gezegd. De campagnes zullen vooral gericht zijn op Vlaanderen en Nederland.
Het geld kwam vrij dankzij de samensmelting van fondsen voor de promotie van het toerisme in het zuiden van de provincie Namen en in het midden en noorden van de provincie Luxemburg. De fondsen zullen nu worden aangewend voor een gezamenlijke campagne om opnieuw meer toeristische interesse voor de regio te wekken.
Minister Lutgen wil op die manier promotie maken op een hoger niveau dan louter het lokale of provinciale niveau.
"Soms werden de middelen voor promotie van de regio voor 80 of zelfs 90 pct aangewend voor de lokale bevolking en nauwelijks 10 pct ging naar de promotie bij een groter publiek. Dat kan niet! ", stelt Lutgen.

Mijn punt:

Als ze financieel met de knijper op de neus gesteld worden, dan kunnen ze 'beter besturen'.
Als ze zo snel bijleren, dan gaat de roep om zelfstandigheid van Vlaanderen één argumentje minder tellen, namelijk dit van het potverteren.

Nééé ... dat is echt te optimistisch. Akkoord ?

Akkoord dat dit wat té optimistisch is.

Met een verstopte neus is het enkel een stuk moeilijker om 'normaal' te ademen...

Jong N-VA'er 6 augustus 2005 13:12

Als Wallonië echt van de grond wil komen, zullen echt op het vlak van toerisme alleen al véél meer moeten investeren en dat meer gedifferentieerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be