![]() |
Nieuwe transfer dankzij Landuyt
F ederaal Mobiliteitsminister Renaat Landuyt heeft het geld verdeeld van het 'Verkeersveiligheidsfonds', de pot waar de meeropbrengsten van de verkeersboetes in gestopt worden sinds Vlaanderen volgeplant is met flitscamera's. En natuurlijk is het weer mis.
Volgens de Genkse burgemeester en voorzitter van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten Jef Gabriels wordt niet alleen Limburg benadeeld in de verdeling van het fonds, maar knijpt de minister tegen alle regels in een percentje van de opbrengst af voor zijn eigen federale overheidsdiensten. Over de bevoordeling van Wallonië wil Gabriels het niet eens meer hebben. Dat is oude koek. Maar toch. Vlaanderen zorgt voor 83 procent van de inkomsten van het Verkeersveiligheidsfonds en krijgt maar 57 procent van de opbrengst. Of omdat Vlaanderen meer flitst dan Wallonië krijgt Wallonië meer geld uit Vlaanderen. De Vlaamse sossen trekken dus nog maar eens de kaart die de Waalse sossen past. Houdt die uitmelkerij van Vlaanderen dan nooit op? Wie zou NIET via een BROV meestemmen om dit soort ministers en hun praktijken het politieke land uit te winkelen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Terloops.
In Vlaanderen gaan er weer meer dan 100 camera's bijkomen las ik zopas. In Wallonië daarentegen... Jullie weten dus waar jullie zuurverdiende Vlaamse centjes mee naartoe gaan: Naar de eigen federale overheidsdiensten van Landuyt en naar jullie zo goed als cameravrije landgenoten. |
Citaat:
Wie zich aan het verkeersreglement houdt, betaalt niet mee. |
Citaat:
1. Volgens het verkeersregelement mag (of mocht) u een 10 km/h te snel rijden zonder in overtreding te zijn. Tegenwoordig wordt u beboet als u in de bebouwde kom 52 km/hj rijdt. 2. Dit zijn natuurlijk slechts uitzonderingen, maar wat met mensen die een noodzakelijke taak vervullen? Ik heb deze week op het werk het volgende gehoord: iemand's oom is chirurg. Wanneer hij voor een spoedoperatie wordt opgeroepen, wordt hij steevast geflitst op weg naar het ziekenhuis. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dan maar dat jij er meer moet betalen dan ik want ik vind dat niet echt zo rechtvaardig als jij het doet lijken. |
Citaat:
De politie-diensten hanteerden die tolerantie op eigen initiatief. Zo vermeden ze een resem klachten over al dan niet geëikte apparatuur: als ge eraanhing, was het direct zonder veel discussie. Dat was echter nooit een wettelijke verplichting. Citaat:
Waarvoor dient uw snelheidsmeter? |
Citaat:
Ik hou me aan de wet. Citaat:
Ik moet u echter teleurstellen. Ik ben een kalme bezadigde bestuurder, met meer dan 1.000.000 km in de benen. Ik vertrek op tijd, en rij nooit te snel. |
Citaat:
Waarom niet? Omdat ervaring geleerd heeft dan madam den doktoor er meer gebruik van maakt dan meneer doktoor zelf. ps: zou 't minder zeer doen mocht je overreden worden door een chirurg op weg naar een ziekenhuis waar men geen "binnen slapende geneesheer" wil betalen, dan door een 'gewone mens' ? On topik: Als ik me goed herinner is de nieuwe transfert ingevoerd door Bertje Den Bleiter, nota bene ex-VU-er !! Soske Renateke Languit durft niet tegen Di Pupo op om hier korte metten mee te maken. Maar het argument dat die boete-pot alleen maar gespijsd wordt door wie er zelf voor kiest, is fake. Geld dat geïnd wordt in Vlaanderen, moet niet in Waalse zaken gestort worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Mag ik er u ook op wijzen, dat je in deze materie de zwarte piet niet naar de Walen moet doorschuiven? 't Is jullie bloedeigen Vlaamse bestuurder Landuyt die dat voor jullie beslist, als voortzetting van flamingant Anciaux' beleid. |
Citaat:
Onverbeterlijk - en eigenlijk ook een beetje ... lachwekkend. :rofl: |
Citaat:
Wanneer mag de Spoedarts rijden met zwaailicht en sirene? De chauffeurs van de Spoedartsen mogen gebruik maken van zwaailicht en sirene wanneer sprake is van een spoedrit bij een levensbedreigende situatie. Dit betekent een rit waarbij de huisarts zo snel mogelijk bij een patiënt moet zijn. In principe wordt dan net als voor ambulances een tijd van 15 minuten gehanteerd. De huisarts mag niet zelfstandig opdracht geven om zwaailicht en sirene aan te zetten. Dat mag alleen na toestemming van de Centrale Post Ambulancevervoer. De auto van de spoedarts staat per mobilofoon rechtstreeks in contact met de Centrale Post Ambulancevervoer. Bovendien is de wagen van een spoedarts voorzien van een aantal wettelijk verplichte markeringen. Soms is het zelfs een ambulance. In ieder geval geen doorsnee auto waar de vrouw van de arts boodschappen mee kan gaan doen. En ja, door een ambulance of een gemarkeerde spoedwagen kun je ook overreden worden, maar dat lijkt me geen reden om ze af te schaffen. Hoe het met chirurgen zit weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat de chirurg van dienst gewoon verplicht in het ziekenhuis aanwezig moet zijn. Die vijftien minuten uit het verhaal is overigens een landelijke richtlijn: binnen maximaal een kwartier moet overal in Nederland een ambulance ter plaatse kunnen zijn. |
Citaat:
2 jaar geleden nog een dokter op tv gekomen, geflitst toen hij iemands leven ging gaan redden... |
Citaat:
|
Citaat:
Jij bent het kwijt en dat is je eigen fout. Basta! |
Dat is zoals Van Brempt met de Chauffeurs van De Lijn: zij mogen zich haast te pletter rijden om de mensen overal op tijd te krijgen volgens schema en dan mogen ze ook nog eens de boete zelf gaan betalen...
|
Zoals op de Antwerpse Ring...70km/u mag je er rijden... straks slingeren ze je nog op de bon voor zondagsrijden. Rijd je net wat harder dan word je geflitst. Leve Belgistan...
|
Citaat:
Citaat:
Ik wist niet dat Van Brempt in de Federale regering zat? Van Brempt zetelt in de Vlaamse regering. Er is een groot verschil tussen zaken die op Federaal of Vlaams niveau worden beslist. "Leve Belgistan" heeft hier dus niets mee te maken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be