Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaamse feestdag in Wallonië: TRIOMF! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38224)

Patriot! 7 augustus 2005 15:29

Vlaamse feestdag in Wallonië: TRIOMF!

[size=3]11_07_2005_Verslag viering Vlaamse feestdag in Wallonië [/size]

Verslag
Zo'n 140 mensen zijn komen opdagen op maandag, 11 juli te Mozet (Provincie Namen) om er deel te nemen aan de 2e viering van de Vlaamse Feestdag in Wallonië, een unicum in België.
Er waren zowel historische als politieke redenen om de Vlaamse Feestdag in Wallonië te vieren. De historische reden is dat Namen tijdens de Guldensporenslag van 1302 aan de kant van de Vlamingen stond en mee ten strijde trok tegen de Fransen. De politieke reden is dat de mensen van B Plus-Namen een hand wilden uitreiken naar Vlaanderen door deze deelstaat op diens feestdag in de bloemetjes te zetten. Zeker na de communautaire spanningen naar aanleiding van het dossier B-H-V is dit een niet te onderschatten, positief signaal van verbondenheid.
Op het programma stonden de volgende zaken:
Programma

14:00 Onthaal van de genodigden en van het publiek Voorstelling tentoonstelling «Vlaams-Belgische literatuur Littérature belge flamande» en info-stand B Plus 14:30 Geleide wandeling in het domein van Mozet «Plus Beaux Villages de Wallonie» 16:30 Debat : «De Vlaamse auteurs en de Franstalige lezers»
met Geert van Istendael en prof. Elisabeth Leijnse (docent Nederlands Universiteit Namen) 18:00 receptie
BBQ 19:00 Optreden Naragonia (http://www.naragonia.be), folkgroep uit Gent 22:00 Het laatste glas wordt geheven U kan hieronder, per onderdeel van de dag, een slideshow bekijken.

Hier dus: http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...sefeestdag.htm

muys 7 augustus 2005 15:33

13.000 man bij mekaar krijgen voor een betoging voor de splitsing van bhv is een peulschil volgens patriot maar 140 man bijeenkrijgen in mozet voor de viering van de vlaamse feestdag is een groot succes.

om het met de woorden van prins laurent te zeggen : vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen

Patriot! 7 augustus 2005 15:34

750.000 man bijeenkrijgen voor de nationale feestdag van een land dat iedereen volgens u haat, wat is dat dan?

Flandriar 7 augustus 2005 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
750.000 man bijeenkrijgen voor de nationale feestdag van een land dat iedereen volgens u haat, wat is dat dan?

(dagjes)toerisme

Patriot! 7 augustus 2005 15:44

Citaat:

De politieke reden is dat de mensen van B Plus-Namen een hand wilden uitreiken naar Vlaanderen door deze deelstaat op diens feestdag in de bloemetjes te zetten.
Zeg nu nog eens dat wij 'anti-Vlaams' zouden zijn. :roll:

Stubaf. 7 augustus 2005 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
(dagjes)toerisme

Inderdaad, ik was er ook in de ochtend maar dat was puur en alleen om de kameraden van 't leger terug te zien. De ouderen (Korea-veteranen) moesten er toch zijn om te paraderen. Maar of wij ook maar één seconde hebben gedacht aan Bebère, den Belziek en de hele rotzooi ... ? :lol:

Het viel me wel op dat het ongeloofelijk veel vreemdelingen waren; zwarten en moslims die op de eerste rij stonden. Dat zijn blijkbaar de laatste Belgen, sire.

muys 7 augustus 2005 15:45

Citaat:

ik herinner mij niet dat ik ooit beweerd heb dat iedereen belgie haat, maar jij weet even goed als ik dat het leeuwendeel van die 750.000 man daar helemaal niet was uit onvervalst patriotisme maar gewoon omdat er vanalles te doen was.

als ik een beweging opstart die ijvert voor de hereniging der nederlanden en ik slaag er in om op de startdag michael jackson naar daar te halen om een paar liedjes te komen zingen zal ik waarschijnlijk ook heel veel volk trekken, de vraag is dan natuurlijk of dat volk komt uit politieke overtuiging of omdat michael jackson komt

Stubaf. 7 augustus 2005 15:46

Citaat:

Zeg nu nog eens dat wij 'anti-Vlaams' zouden zijn. :roll:

Mag ik erop wijzen dat U hier de BUB verraadt? B-Plus zijn volgens Uw eerdere uitspraken ook maar vuile flaminganten omdat ze het unitarisme niet willen aanvaarden, en nu komt u hier pronken met zowaar federalistische acties 8O

Is de BUUB intussentijd gedenazificeerd ofozo?

muys 7 augustus 2005 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Mag ik erop wijzen dat U hier de BUB verraadt? B-Plus zijn volgens Uw eerdere uitspraken ook maar vuile flaminganten omdat ze het unitarisme niet willen aanvaarden, en nu komt u hier pronken met zowaar federalistische acties 8O

Is de BUUB intussentijd gedenazificeerd ofozo?

dat vraag ik mij dus ook af, als je hans en yann bezig ziet komt het erop neer dat federalisme haast gelijk staat aan nazisme en dat het an sich een racistisch apartheidsregime is. maar tegelijk zitten ze wel in een partij met veel leden van b plus en zelfs met iemand als kim voor wie unitarisme niet eens hoeft indien federalisme naar behoren zou werken

Jong N-VA'er 7 augustus 2005 17:00

140? Veel volk...zeer veel volk...*geeuwt*

muys 7 augustus 2005 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
140? Veel volk...zeer veel volk...*geeuwt*

daar waren dan nog genodigden bij

Stubaf. 7 augustus 2005 17:23

Dit is dus wat Patriot een "triomf" (met hoofdletters) noemde:

Citaat:

Zo'n 140 mensen zijn komen opdagen op maandag, 11 juli te Mozet (Provincie Namen) om er deel te nemen aan de 2e viering van de Vlaamse Feestdag in Wallonië, een unicum in België.
Voor de BUB is dat inderdaad een ongezien groot aantal. Lezers mogen dat aantal vergelijken met het totale stemmenaantal van de NVA en het VB.

Vlaams-nationalist 7 augustus 2005 17:52

Hahahahahaha, kijk naar het fotoverslag: allemaal 65+'ers, hilarisch. En ja, de belgische beweging is in optocht hoor. :twisted: Juist ja...

Kim 7 augustus 2005 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Hahahahahaha, kijk naar het fotoverslag: allemaal 65+'ers, hilarisch. En ja, de belgische beweging is in optocht hoor. :twisted: Juist ja...

Kijk maar eens naar de foto's van 21 juli, daar ziet u de Belgische Beweging in volle glorie! 8)

Vlaams-nationalist 7 augustus 2005 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Kijk maar eens naar de foto's van 21 juli, daar ziet u de Belgische Beweging in volle glorie! 8)

Juist ja, ik was er de 21ste ook in onze Vlaamse hoofdstad, behoor ik nu ook tot die belgische beweging in volle glorie?

Kim 7 augustus 2005 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Juist ja, ik was er de 21ste ook in onze Vlaamse hoofdstad, behoor ik nu ook tot die belgische beweging in volle glorie?

Ik zeg niet dat u naar de bezoekers moet kijken, bekijk de foto's van de B-Plusstand maar eens.

gorik 7 augustus 2005 18:09

Citaat:

Ik zeg niet dat u naar de bezoekers moet kijken, bekijk de foto's van de B-Plusstand maar eens.

Ja niet moeilijk voor gratis drank zou ik ook komen:-)

gorik 7 augustus 2005 18:11

Citaat:

of bedoelde u de mooie versiering :-D

Kim 7 augustus 2005 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Ja niet moeilijk voor gratis drank zou ik ook komen:-)

Gratis drank?

C uit W 7 augustus 2005 18:12

Citaat:

Hollandse rekenkunde + overdrijven

PS Heb je hier een maand voor moeten schrijven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be