Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rookverbod in ondernemingen en openbare plaatsen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3836)

Mieke 79 10 juni 2003 16:16

Een rookverbod in ondernemingen en alle openbare plaatsen?
Dit is een voorstel van Professor arbeidsrecht Blanpin. Het is tegen de gevaren van passief roken gericht.
Wat vinden julllie ervan?

Paulus de Boskabouter 10 juni 2003 16:17

quatsch!

Mieke 79 10 juni 2003 16:18

Hij argumenteert ook dat ondernemingen veel geld verliezen door rookpauzes enzo...

Het Vraagteken 10 juni 2003 16:20

Wou hij niet alle rookers een half uur langer laten werken (om zo hun verloren proctiviteit goed te maken)
Want tegen zo'n veralgemenende regel ben ik (als niet-roker) tegen.

Vlaamse Leeuw 10 juni 2003 16:22

Ik vind dit positief. Want als je nu op café gaat stink je vreselijk naar de rook en kan je ook longkanker krijgen, alhoewel je niet zelf rookt.

Paulus de Boskabouter 10 juni 2003 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Hij argumenteert ook dat ondernemingen veel geld verliezen door rookpauzes enzo...

Als de rokers nu eens GEEN rookpauze krijgen zullen ze nog meer geld verliezen.
Zegt tegen de professor dat Paulus het u gezegd heeft.
:wink:

Pat 10 juni 2003 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Een rookverbod in ondernemingen en alle openbare plaatsen?
Dit is een voorstel van Professor arbeidsrecht Blanpin. Het is tegen de gevaren van passief roken gericht.
Wat vinden julllie ervan?

Net zoals er een alcoholverbod is tijdens de werkuren of in de auto. Het zou alleszins aangenamer werken zijn, zonder zo'n stinkend en hinderlijk rookgordijn.

Paulus de Boskabouter 10 juni 2003 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik vind dit positief. Want als je nu op café gaat stink je vreselijk naar de rook en kan je ook longkanker krijgen, alhoewel je niet zelf rookt.

:roll:

Café's zitten vol passief rokende profiteurs!

Ik vind dat er een wet moet komen die bepaalt dat passieve rokers mij per openbaar gerookte sigaret 0,0456€ moeten betalen om te mogen meegenieten!
:evil:

Vlaamse Leeuw 10 juni 2003 16:26

Misschien heb u er nog nooit aan gedacht dat niet rokers de sigarettenrook en de daarbijhorende stank in je kleren niet leuk vinden.

Paulus de Boskabouter 10 juni 2003 16:28

Citaat:

Misschien heb u er nog nooit aan gedacht dat niet rokers de sigarettenrook en de daarbijhorende stank in je kleren niet leuk vinden.

Ik vind de stank van niet-rokers niet leuk.

Paulus de Boskabouter 10 juni 2003 16:31

En ja, als er nog maar gesproken wordt van mijn sigaretten af te pakken word ik ambetant.
:x

Raf 10 juni 2003 16:35

Citaat:

Dan kan je maar beter uit die verderfelijke oorden wegblijven...

KempensBoerke 10 juni 2003 16:39

Citaat:

Inderdaad, elke keer ik m'n kleding in m'n slaapkamer uitschiet na een avondje stappen, mag ik niet vergeten om die rooktroep in de gang te leggen, anders degoûteert het me de ganse nacht/ochtend. Maar het roken van sigaretten verbieden in café's zie ik nu effe toch ook niet zitten...'t geeft een zekere sfeer, moet je nog geen rookmachine aanschaffen om een beetje "waas" te hebben (ironisch bedoeld hoor)...
Het irriteert me trouwens ook mateloos dat iemands sigaret onder m'n neusgaten aan het oproken is: dan stik ik regelmatig wel eens. De roker in kwestie had het dan meestal niet door en heeft dan ook respect en houdt de sigaret aan de andere kant. Spijtig, maar onkruid vergaat niet...telkens kom ik er weer terug bovenop.. :P

Pat 10 juni 2003 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

En als de rokers nu eens tolerant zouden zijn en hun kankerstekkie op straat roken? Enfin, meer nog dan in café's vind ik het verwerpelijk dat iemand zonodig een sigaret in het restaurant moet opsteken tijdens de maaltijd, en niet erna. Smakelijk ...

Raf 10 juni 2003 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:

Citaat:

En als de rokers nu eens tolerant zouden zijn en hun kankerstekkie op straat roken?

Nope, dat lijkt me maar niks...

circe 10 juni 2003 16:44

Ik heb een hekel aan zatte mensen. Ik vind dat er een verbod op het nuttigen van alcohol moet komen in de café's.

Pat 10 juni 2003 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik heb een hekel aan zatte mensen. Ik vind dat er een verbod op het nuttigen van alcohol moet komen in de café's.

U kunt nog altijd terrecht in een Marokkaans theehuis ;)

Raf 10 juni 2003 16:45

Citaat:

En ik vind dat dikke mensen onze sociale zekerheid nodeloos belasten. Ik pleit voor een verbod op alle vormen van ongezonde voeding in het algemeen en fast food in het bijzonder.

Pat 10 juni 2003 16:57

Citaat:

Citaat:

En ik vind dat dikke mensen onze sociale zekerheid nodeloos belasten. Ik pleit voor een verbod op alle vormen van ongezonde voeding in het algemeen en fast food in het bijzonder.

Er wordt niet gepleit voor een totaal rookverbod, enkel op welbepaalde openbare plaatsen en uit sociale overwegingen.

Iedere niet-renternier moet noodgedwongen naar het kantoor of naar de werkvloer. Dus moet de werknemer/bediende andermans drugsverslaving gewillig ondergaan? Zeer sociaal zou ik zeggen.

Paulus de Boskabouter 10 juni 2003 17:06

Pas op jongens, die klote professor doet er nog een boete bij van..
hou u vast ...[size=7]500€[/size] voor wie het aandruft te roken in een openbaar gebouw.

WAT GAAN WE NOG ALLEMAAL MEEMAKEN!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be