![]() |
Aantal prematuurtjes stijgt schrikbarend snel: toch maar Anders Gaan Leven?
De coverstory van Knack: het aantal prematuurtjes dat in Vlaanderen geboren wordt is de laatste 10 jaar verdrievoudigd. Van alle babies die geboren worden, zijn vandaag bijna 8% prematuur tot zeer prematuur.
Met de moderne geneeskunde kunnen de gevolgen van deze premature geboorten voor het kind weliswaar wat verminderd worden, toch zijn dergelijke prematuurjes later minder intelligent, minder groot, minder sterk, en veel meer vatbaar voor allerlei kleine en grote ziektes. Kortom, premature geboorten leveren ongezonde Vlamingkjes op. Dit is uiteraard een totale ramp. En het wordt dringend tijd dat aan de oorzaken iets gedaan wordt. Die oorzaken zijn vooral van ecologische en sociale aard: een vervuilde omgeving, slechte voeding, slecht drinkwater, en een totaal gestoorde bourgeois stress-wereld. Onze zieke maatschappij produceert blijkbaar zieke babies. En dat hebben wij dit keer volledig aan onszelf te danken. Moeten we misschien toch niet Anders Gaan Leven? |
Misschien gaan ze ooit nog wel eens beseffen dat we met z'n allen een te zware last zijn voor het milieu en dat er 2 mogelijkheden zijn. Ofwel blijven we voortkweken, geven we onze welvaart op en keren we terug naar middeleeuwse toestanden. Ofwel stoppen we met kweken en streven ernaar om dezelfde levensstandaard aan te houden, maar met veel minder mensen. Op termijn zou de bevolking van West-Europa moeten verminderen met de helft of nog meer om alles leefbaar te houden ( We hebben echt al die mensen niet nodig).
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs als je als baby een zware verkoudheid kreeg, blijf je voor de rest van je leven erg vatbaar voor longziekten. De meeste verantwoordelijkheid ligt volgens mij bij de moeder. Gezonde voeding, NIET ROKEN/DRINKEN en zich onttrekken uit een maatschappij van files en stressig werk kan het overgrote merendeel aan onheil voorkomen. En niet alleen voor premature bevalling. Er bestaat zelfs al een verband tussen vettig eten en de activiteit van het kind in de opgroei 8O . Begrijpelijk als je beseft dat de ontwikkeling in de baarmoeder de belangrijkste "bouw"-periode is van ieder mens. |
Citaat:
|
knip en plak: (met één zin in 't vet gezet door mij)
COVER: AMPER MENS Het aantal premature baby's is de laatste tien jaar met 34 procent gestegen. Een echte verklaring is er niet. Te vroeg geboren kinderen kunnen nu ook veel beter dan vroeger overleven, dankzij de evoluties in de medische wetenschap. Maar ook dat zorgt voor problemen. Medische én ethische. Sommigen hier doen ons wat te gemakkelijk geloven dat hun eigen konklusie deze is die in de knack zou staan .... Ik geloof nu ook wel dat milieuvervuiling een mede-oorzaak is, maar ik zeg er tenminste bij dat maar een "geloven" is van mijnentwege. Sommigen denken ook dat de huidige Westerse vrouw haar kindjes te laat krijgt (bedoeld: aan te oude leeftijd begonnen met het eerste kindje). Enfin, wat ik wou zeggen is dat het me oneerlijk leek hoe deze draad hier geopend werd. |
zou er geen link zijn, ongezonde primatuurtjes-softdrugs/ alcoholgebruik moeder ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
drugs , milieuvervuiling, bespoten groenten, schadelijke medicaties die dna-rna beschadigen,.... valt het nog te redden ?
|
blanke ras is aan het degenereren, uitsterven...
|
heb ik opgevangen:
Citaat:
Groene rakkers van de cannabis-kerk, blijf maar jullie favoriete sport promoten!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
heel vervelend, want mensen tonen vaak onbegrip en denken dat je lui bent... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar er zullen ook wel andere oorzaken zijn. |
Citaat:
(bierbuik en ochtend kater telt niet mee) |
Citaat:
|
Citaat:
Wat moeilijk om de oorzaak te vinden toch ... even vergelijken hoe ons leven van vandaag verschilt met dat van een 50-tal jaar geleden ... mmm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be