![]() |
Heeft de Islam, de multiculturaliteit Vlaanderen al beïnvloed en hoe?
Eén partij waarschuwt voortdurend voor de nefaste invloed van de Islam, en meer algemeen tegen de muliculturaliteit.
Zij probeert vreemdelingenhaat te propageren door te stellen dat 'islamisering' door de migranten Vlaanderen bedreigt. Dat 'multiculturaliteit gelijk staat aan multicriminaliteit, zelf. Men kan zich hierbij de vraag stellen in hoeverre er invloeden zijn door de Islam, in hoeverre deze positief of negatief zijn en hoe groot deze invloeden nu en in het verleden waren. Dit is een uitdaging aan tegenstanders en voorstanders van deze ideeën om de degens nu eens te kruisen rond dit cruciale thema in de VB theorie die stelt dat wij vooruitgaan door multiculturaliteit te bestrijden. Vlaanderen als multicultureel land tegenover "Eigen Volk Eerst". Ik hoop dat dit geen zoveelste rubriek "bom en terrorisme getier" wordt, met verwijzingen naar Engeland, VS en 9/11. Daar gaat het niet om: het gaat niet om de terreuraanslagen maar om de inhoud van het begrip. Uw mening![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Zowel België als Nederland beven in angst voor de Islam.
Hoewel het overgrote deel van de grootschalige aanslagen in het Westen rechtstreeks te wijten zijn aan Islamitische strijders, spreekt men in beide landen van "misdadigers". Alsof het jan met de pet kon zijn geweest. Dat alleen al bewijst dat Islam veel invloed heeft. You are afraid. Zelfs als allochtone gemeenschappen, MET RECHT, de multiculturele samenleving in de linksen hun gezicht terugsmijten. Men durft zelfs nauwelijks vragen om Nederlands te leren :rofl: . Jongen jongen, t'zou in S.A. niet waar zijn hoor :D |
In België beeft enkel de bevolking, niet de machtswellustellingen van de wetstraat...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat hier niet over pro of contra bommen, pro of contra terroristen maar pro of contra multiculturaliteit en eigenlijk over wat de invloeden zijn. [size=4]Keep it on-topic please![/size] |
lol, ik kies 'none of the above', typisch vlaams? Ik zou het niet weten, ik ben zelf geen Vlaming, maar Limburger ... voor mijn part mogen die moslims hier gerust wonen, op mijn straat wonen 2 gezinnen van marokkaanse afkomst, heel leuke mensen, waarom stoppen jullie eens niet met die mensen zwart te maken, ze hebben zoal genoeg moeite, ze moeten elke dag de vooroordelen doorstaan van de xenofobe medemens ...
veel mensen zijn gewoon bang van het vreemde, zij zijn het probleem, neit die moslims, kijk, hoe feller jij de Islam gaat afkeuren als godsdienst hoe fanatieker men zich zal gn hechten aan zijn geloof als tegenprestatie, neem hem op in je gemeenschap en je zal merken, diversiteit is altijd beter dan één mening ... we leven in een multicultureele wereld, het is nu makkelijker dan ooit om te reizen en je in een ander land te vestigen, dit is niet meer het middeleeuwe limburg (of voor u vlaanderen), kom uit uw burcht, doe niet zo nors tegen iemand omdat die anders is ... open your mind en doe niet kleinzielig ... |
De kleine en grote criminaliteit van de islamitische inwijkelingen, hun haatpredikanten, het fundamentalisme waar ze meer en meer toe behoren, etc.... zijn een veel te grote prijs die moet betaald worden voor de zogenoemde verrijking dankzij de multicultuur met nieuwe danspasjes uit het oosten en koeskoes op het menu.
|
Citaat:
Ik kan niet alleen Islamitische haatpredikanten ontwaren: Dagelijks worden we met nieuws geconfronteerd dat lijkt voort te komen uit een moderne wereld waar vormen van barbarisme troef zijn. Mensenrechten, internationaal recht, oorlogsrecht, democratie, het lijken allemaal zaken uit het verleden. Het nieuws heeft niet alleen betrekking op de praktijken van terreurgroepen of, zoals voorheen, op misstanden in landen met dictators als Idi Amin, Mobutu, Saddam Hoessein of een apartheidsregime in Zuid-Afrika. Nee, tegenwoordig in het nieuws zijn die landen, die prat gaan op een christelijk joodse beschaving. Een beschaving die de Verlichting mogelijk maakte waarvan gesteld wordt dat daarmee de meest humane samenleving ooit is ontstaan. Het verschil tussen zelfmoordaanslagen van Hamas op burgerdoelen, executie door het afsnijden van de keel als van de Amerikaan Nicholas Berg, op video vastgelegd, de aanslag van Al Qaeda in Spanje, de praktijken van het militaire VS optreden in Irak, Afghanistan, Guantanamo Bay en de Israëlische praktijk in de Bezette Palestijnse Gebieden, wordt steeds kleiner. Het nog bestaande verschil hangt meer af van de middelen die één van de partijen ter beschikking heeft dan dat er een verschil is in morele waarden of beschaving. |
De eerste vraag die ik me stel bij dit topic is: wat verstaan we onder "multiculturaliteit"? Is dat een samenleving met een bepaalde onderliggende "leidcultuur" waarop dan veel verschillende "sub"culturen bestaan? Of is dat een samenleving waar ieder zijn ding doet, no matter what?
In Australië bvb. heb je twee zeer onderscheiden culturen die elk hun eigen rechtsgeldigheid hebben, de westerse en de aboriginal. Ze leven "tesamen" in één land maar zijn wel "fysisch" gescheiden: je hebt dus gebieden waarin de westerse rechtsgang, cultuur, ... de hoofdcultuur is (alhoewel er ook Aziaten, aboriginals, ... wonen), en je hebt aboriginalgebieden. Indien je multicultuur op zulke wijze interpreteert, dan is die fysische scheiding voor mijn part een noodzakelijkheid. Maar Vlaanderen is dus Australië niet, en naar mijn weten is er maar één rechtssysteem geldig in dit landje. Dus moeten we er ook vanuit gaan dat multiculturaliteit per definitie enkel beperkt kan blijven tot het aanvaarden van de "leidcultuur" waarop dan ieder "zijn ding" kan doen. Natuurlijk is ook die "leidcultuur" geen statisch gegeven, en moet die liefst zo beperkt mogelijk gedefinieerd worden teneinde de persoonlijke vrijheid van ieder van ons zo maximaal mogelijk te maken. Voor mij persoonlijk is de koppeling van (het toelaten van) immigratie aan (het erkennen van) de "leidcultuur" de enige werkbare vorm waarnaar onze samenleving kan evolueren. Wanneer we nu de islam in concreto gaan bekijken, dan kunnen we inderdaad niet zeggen dat er "geen probleem" is. Vele stromingen binnen de islam aanvaarden immers niet zomaar de "leidcultuur" die in dit land heerst: immigratie van mensen uit (bepaalde) islamitische landen zou dus (in het verleden en in de toekomst) een pak strenger mogen (mochten) worden aangepakt... |
Het verbruik van kamelepis en de stijgende verkoop van geiten zijn ook te wijten aan de islam-invloed!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De vraag is al gesteld, wat is multicultureel? Volgens mij bestaat dit woord niet, het heeft geen inhoud.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Coekie |
Citaat:
ken persoonlijk ook een heel vriendelijke Marokkaan (nu ja, is een 2e of 3e generatie in dit land, dus is meer een Belg dan een Marokkaan). niemand kan beweren dat álle allochtonen criminelen zijn. er zijn er hier ook migranten die willen werken en zich integreren, maar jammer genoeg niet veel. mocht het immers waar zijn dat het gros van de allochtonen zich zouden integreren, waarom hoor je dan bijna dagelijks van criminaliteit, vandalisme en pesterijen met Turken of Marokkanen in de hoofdrol? door het hemelsbrede cultuurverschil is het moeilijk samenleven met fanatieke islamieten. dit profileert zich o.m. in ghettovorming in de grootsteden. daarenboven kampt België met het imagoprobleem dat het een sociaal paradijs is, dus zolang er geen werk wordt gemaakt van een waterdichte migratiestop en repatriëring van wie hier niet kan blijven, zal de vloedgolf van migranten en bijkomende werkloosheid en stijgende belastingdruk nooit ophouden. |
Citaat:
Voor wie gaan we volgende keer beven? De bewoners van Brugge? DIe zijn inderdaad gevaarlijk: zij stuurden FDW naar Antwerpen. Hij zou dringend naar zijn thuusland moeten worden werehestuurd. De grote bevers moeten eens goed uitgelachen worden. Ofwel zijn het platbroeken die schrik hebben van een nietbestaand probleem, ofwel zijn het zotten die schrik hebben van een veel te klein probleem. Of allicht beiden. Dubbel gek is niet normaal hé? [size=5]Eigen Zotheid Heerst[/size] [edit][size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be