![]() |
Hugo Coveliers zoekt uitweg na botsing met Verhofstadt
www.belga.be Politicsinfo.netBELGIEBRUSSEL11/06/2003 Hugo Coveliers (VLD) bezint zich over zijn politieke toekomst en sluit daarbij niet uit dat hij naar het Liberaal Appèl van Ward Beysen overstapt. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Coveliers kreeg afgelopen weekend een telefoontje van premier Guy Verhofstadt met de mededeling dat een ministerpost niet voor hem weggelegd was in de nieuwe federale regering. Verhofstadt was niet te spreken over de openlijke kritiek van Coveliers en andere VLD'ers op het gedwongen ontslag van oudere ministers in de Vlaamse regering. Om over een echte overstap naar het Liberaal Appèl te praten, vindt de gewezen VLD-fractieleider in het federaal parlement het nog te vroeg. Hij wil het gebeurde eerst wat laten bezinken. (LVR) BELGA |
Zou de VLD top zich niet eens gaan bezinnen over de "D" in hun naam. Verhofstad-Degught grijpen in op democratische instellingen alsof zij zelf de dictators zijn die bapalen wat daar moet gebeuren. Intriges, vriendjespolitiek, broedermoorden, nachten van lange messen he doet allemaal terugdenken aan de oude CVP die niet wist om te gaan met het aftakelingsproces. Als dit nu al bij de VLD gebeurt, vraag ik mij af welk dictatoriaal gederigeerd spectakel wij nog gaan zien als er ooit een (serieuze) verkiezingsnederlaag voor de VLD zit aan te komen.
Ik zou zeggen Hugo gaan naar het Liberaal Appel. Misschien dat die strekking in Vlaanderen meer verdient dan op 18 mei is gebleken. |
Geen ministerspost? Ha, Coveliers zal daar inderdaad niet gelukkig mee zijn. Er was er hem eentje beloofd bij de verkiezingen.
Als een chirurg te enthousiast te werk gaat, dan gebeuren er ongevallen. De VLD-partijtop is daar nu ook mee bezig. |
Dan zie je maar het democratisch gehalte van de VLD-top. Zo goed als nihil. :roll:
|
Prima dat ze die donkerblauwe liberaal met zijn fonkelwitte tanden op een zijspoor plaatsen. Het heeft niet veel gescheeld of Hugo Coveliers was de nieuwe gouwleider van Antwerpen geworden. :roll:
|
Van Premier tot Jan Modaal,
postjes willen ze allemaal. Maar de ene geraakt er al makkelijker dan andere aan. (En vooral degenen die in de mogelijkheid zijn de wetten te kunnen laten afstellen op henzelf, hun eigen familie, vrienden en ahum...hun partijslaafjes.) |
Citaat:
|
Citaat:
Ps: tegen PJ is inderdaad nog steeds niks op aan te merken, zou het dan toch maar moddergooierij van het VB zijn geweest? |
Citaat:
Misschien is er een persoonlijke motivering om blij te zijn met het opzijschuiven van Coveliers. De manier waarop is echter een zware nederlaag voor de democratie. Als de evaluatie van Verhofstad II evengoed is als deze van Verhofstad I dan zal de Gugt nog een hoop meer mestkevertjes in zijn nachtmerry mogen inschrijven. Want wie wil er nu niet meer herinnerd worden aan zijn zelf gestelde doelstelling dat het slagen van paars-groen zou af te meten zijn aan het terugdringen van extreem-rechts ? Bravo Guy Bravo Karel ! En wie van de twee durft nu nog zeggen dat de Vlaams Blok top ondemocratisch is ? |
Radionieuws 13u: Hij zou zeker niet weggaan bij de VLD, maar is wel diep ontgoocheld...
|
Citaat:
Dit gaat over politiek, weet je... |
Citaat:
DEGOUTANT :evil: De VLD is een echte machtspartij geworden die geen kritiek meer kan verdragen. Doe je dat toch, dan zul je het geweten hebben. Beysen werd in het verleden al vernederd en belachelijk gemaakt, nu is Coveliers aan de beurt. Ik zou aan Gabriëls en Denys willen aanraden dat ze 't best 'hunnen bek' houden, anders zijn zij de volgende die publiekelijk worden afgemaakt. Voor mij heeft Verhofstadt al een tijdje afgedaan. Maar zijnen 'arrogantiemeter' begint nu wel heel ver door te slaan. Over de Gught wil ik het ni te veel hebben want zijn meterke staat al een tijdje 'buiten bereik'! Coveliers was godverdomme den enige (Somers bij momenten ook wel, toegegeven) die het migrantenvraagstuk niet uit de weg ging. Taboes telden voor hem niet, zoals bv. de eventuele relatie tussen etniciteit-criminaliteit (nav rapport Van San). Anderen gaan die discussie uit de weg, hij gaat er tenminste verder op in, om zulke problemen EINDELIJK eens te kunnen bespreken. Maar 't is duidelijk wat de VLD wil....Het migrantenvraagstuk valt weer volledig in handen van VB & Resist, de 2 uitersten in onze maatschappij. Maw terug naar af :x !! |
Citaat:
|
Citaat:
Wat bedoel je met die 'pruim'? Of is het een 'wie'? |
Awel, ons 'pruimebekske' Janssens! :lol:
Geef mij dan maar 1000x liever ons Leona....da meiske heeft niets misdaan maar moet wel aftreden....om dan plaats te maken voor... :silly:! Noemen ze dat een verbetering? |
spijtige zaak, Coveliers is een man die zegt wat hij denkt. Was de enigste bij de vld waar ik symphatie voor had. Die symphatie is nog gegroeid nadat ik hem eens heb beziggehoord tegen abou jaja hehe schitterend.
maar ja zelfs een beetje rechtsdenkend in de vld is spelen met vuur... |
denk niet dat jansens ooit burgemeester word,dat zou een totale afgang zijn ,het is nu al zo slecht gesteld met onze politikers,,en zijn jullie ogen eindelijk aan het opengaan met de spleet en consoorten,nu zou het toch wel eens kunnen zijn dat er een begrotingstekort is,ik zeg jullie dat ze ons gewoon belogen hebben en de meesten zijn er met open ogen ingetrapt,maar volgend jaar zullen ze al een eerste afrekening krijgen die paarsen,ho wat een lelijke kleur is dat toch. :lol: :lol: :lol: :lol:
|
Citaat:
Al in oktober 1999 raakte Coveliers in het nieuws toen hij bekendmaakte dat hij elke maand 3.000 asielzoekers wilt deporteren. Een jaar later, december 2.000 deed hij een oproep om het cordon sanitaire te doorbreken. Nope, tijd dat Coveliers afgevoerd werd. Dat'm maar naar het Blok overloopt of naar de ouwemannekespartij van Bruin Wardje Beysen. Daar zit'm beter op z'n plaats. |
Ik heb voor Coveliers nochtans zowat het minste symphatie van heel de VLD-leden...
|
@ joske
Citaat:
De afrekening is er gekomen maar aan de verkeerde partij. De rest doet verder. Sterk versterkt als grote overwinnaars. De drank en de plas deden vergeten dat het alweer een diepdonkerzwarte zondag was. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be