Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   KKK-lid Killen vrij op borgtocht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38559)

De Violiste 13 augustus 2005 17:25

KKK-lid Killen vrij op borgtocht

Edgar Ray Killen, een gewezen leider van de racistische Ku Klux Klan (KKK) die in juni tot 60 jaar cel werd veroordeeld wegens doodslag, is vrijdag vrijgelaten nadat hij een borgsom van 600.000 dollar had betaald. Dat is zaterdag uit gerechtelijke bron vernomen. De man zat amper zes weken in de cel.

Doodslag
De nu 80-jarige Killen werd op 21 juni schuldig bevonden aan doodslag wegens het opdracht geven tot het vermoorden van drie jonge burgerrechtenactivisten, twee blanken en een kleurling. De feiten vonden plaats in juni 1964. Killen was eerder al eens aangeklaagd met 17 medeplichtigen in verband met de moorden wegens schending van de burgerrechten.

"Mississippi Burning"
De vermoorde burgerrechtenmilitanten, Michael Schwerner (24), Andrew Goodman (20) en James Chaney (20), wilden in Philadelphia kiezers registreren. Het bloedbad was één van de keerpunten in de Amerikaanse burgerrechtenbeweging en werd door de film "Mississippi Burning" van Alan Parker in 1988 wereldwijd bekend.

Geen spijt
Killen is tot nu toe de eerste en enige veroordeelde wegens doodslag in deze zaak. De gewezen leider van de KKK heeft nooit enige spijt betuigd. (belga)

dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk</STRONG></EM></U></I></B>[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jeroen on 13-08-2005 at 19:07
Reason:
--------------------------------

Edgar Ray Killen, een gewezen leider van de racistische Ku Klux Klan (KKK) die in juni tot 60 jaar cel werd veroordeeld wegens doodslag, is vrijdag vrijgelaten nadat hij een borgsom van 600.000 dollar had betaald. Dat is zaterdag uit gerechtelijke bron vernomen. De man zat amper zes weken in de cel.

Doodslag
De nu 80-jarige Killen werd op 21 juni schuldig bevonden aan doodslag wegens het opdracht geven tot het vermoorden van drie jonge burgerrechtenactivisten, twee blanken en een kleurling. De feiten vonden plaats in juni 1964. Killen was eerder al eens aangeklaagd met 17 medeplichtigen in verband met de moorden wegens schending van de burgerrechten.

"Mississippi Burning"
De vermoorde burgerrechtenmilitanten, Michael Schwerner (24), Andrew Goodman (20) en James Chaney (20), wilden in Philadelphia kiezers registreren. Het bloedbad was één van de keerpunten in de Amerikaanse burgerrechtenbeweging en werd door de film "Mississippi Burning" van Alan Parker in 1988 wereldwijd bekend.

Geen spijt
Killen is tot nu toe de eerste en enige veroordeelde wegens doodslag in deze zaak. De gewezen leider van de KKK heeft nooit enige spijt betuigd. (belga)

dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk</STRONG></EM></U></I></B>[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Doodslag

"Mississippi Burning"

Geen spijt

dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk</STRONG></EM></U></I></B>[/size]
[/edit]

Shizie 13 augustus 2005 17:29

je maakt de vergelijking tussen Dillen en Killen precies graag..

De Violiste 13 augustus 2005 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
je maakt de vergelijking tussen Dillen en Killen precies graag..

oepsakee , typfoutje :-o maar niet zo erg, blijft allemaal in dezelfde familie , Dillen & Killen ;-)

cashflow 13 augustus 2005 17:38

uw viool speelt vals

By the way, wat is uw stelling in deze topic? Of wou u enkel de grapjurk uithangen?[edit]
[size=1]After edit by cashflow on 13-08-2005 at 18:40
Reason:

uw viool speelt vals

By the way, wat is uw stelling in deze topic? Of wou u enkel de grapjurk uithangen?[/size]

uw viool speelt vals[/size]
[/edit]

De Violiste 13 augustus 2005 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
uw viool speelt vals

By the way, wat is uw stelling in deze topic? Of wou u enkel de grapjurk uithangen?

dat het schandalig is dat ze dat vrijlaten :-(

Towelie030981 13 augustus 2005 17:58

Inderdaad, vastzetten die oude man.

puud 13 augustus 2005 18:13

Ik ken niet veel om te zeggen niets van de Amerikaanse wetgeving, maar ik heb de volgende opmerking.
Ik weet dat ge mits het betalen van een borgtocht vrij kunt rondlopen in afwachting van het proces. Maar ook een borgtocht na de veroordeling?[edit]
[size=1]After edit by puud on 13-08-2005 at 19:14
Reason:

Ik ken niet veel om te zeggen niets van de Amerikaanse wetgeving, maar ik heb de volgende opmerking.
Ik weet dat ge mits het betalen van een borgtocht vrij kunt rondlopen in afwachting van het proces. Maar ook een borgtocht na de veroordeling?[/size]

Ik weet dat ge mits het betalen van een borgstelling vrij kunt rondlopen in afwachting van het proces. Maar ook een borgstelling na de veroordeling?[/size]
[/edit]

Guderian 13 augustus 2005 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Violiste

8)

Citaat:

dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk
:lol: 't Is toch godgeklaagd hé?!? :lol:

Guderian 13 augustus 2005 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Inderdaad, vastzetten die oude man.

Nope. Vrijlaten en een schadevergoeding vanwege de staat wegens wekenlange vrijheidsberoving.

Musketo 13 augustus 2005 18:39

Ja Guderian, dat is bijna hetzelfde als de doodstraf joh!

Stubaf. 13 augustus 2005 18:51

Hmm, lastig. Extreem-linkse politieke correctelingen vs iemand die maar liefst 3 moorden beging. Voor wie moet een degelijk mens nu partij kiezen? Beide partijen zijn hetzelfde, de eerstgenoemden vermoorden een cultuur en een land en the latter vermoord mensen.

Towelie030981 13 augustus 2005 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Hmm, lastig. Extreem-linkse politieke correctelingen vs iemand die maar liefst 3 moorden beging. Voor wie moet een degelijk mens nu partij kiezen? Beide partijen zijn hetzelfde, de eerstgenoemden vermoorden een cultuur en een land en the latter vermoord mensen.

Als u met deze keuze al problemen hebt!Maar waarschijnlijk bent u ironisch, hopelijk want anders ...

Apocalyps 13 augustus 2005 20:31

Zeg nu zelf, die heeft toch echt een smoel om hout op te kappen toch?

Towelie030981 13 augustus 2005 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps

Over alternatieve straffen gesproken;-).

Pietje 13 augustus 2005 20:39

Nu wist ik al wel dat geld heel veel deuren openden in de VS, maar dat het ook de deuren van de gevangenis openden..................zelfs na een veroordeling als opdrachtgever voor drie moorden, tart toch een beetje de verbeelding. Iedereen is blijkbaar gelijk voor de wet, maar de rijken nog iets gelijker. :?

Pietje 13 augustus 2005 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps

Idd, een echte redneck-smoel.

Apocalyps 13 augustus 2005 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Over alternatieve straffen gesproken;-).

En dan laat ik nog mijn goede kant zien.;-)

Internaut 14 augustus 2005 04:52

KKK zijn een bende ultra gelovigen en daar moet ik niets van weten. Ik verdistantieer me er dan ook van.

Internaut 14 augustus 2005 04:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Violiste
dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk<

Ieder mens loopt rond met gedachten, je bedoelt zulke gedachten.
Aan je spelling te zien krijg ik meer en meer de indruk dat Vlaams niet je moedertaal is. Ik vind het vreemd dat je alle vragen ontwijkt over jouw nationaliteit en dat van je ouders.

BigF 14 augustus 2005 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Ieder mens loopt rond met gedachten, je bedoelt zulke gedachten.
Aan je spelling te zien krijg ik meer en meer de indruk dat Vlaams niet je moedertaal is. Ik vind het vreemd dat je alle vragen ontwijkt over jouw nationaliteit en dat van je ouders.

Ik heb er niks mee te maken, net als separatist trouwens, maar wtf maakt het uit of iemand hier op't forum Vlaming, Belg of wat dan ook is?
Dat geval over die KKK-er is simpel; het gaat om moord, veroordeel hem dan voor moord en straf hem er ook voor. Levenslang of wat geldend is in de VS.

Ps; @ separatist; als je iemand op de vingers tikt voor schrijffouten; lees eerst je eigen schrijfsel eens:
Citaat:

...alle vragen ontwijkt over jouw nationaliteit en dat van je ouders.
Of ben jij, of je ouders, ook niet van hier?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be