Egidius |
23 augustus 2005 10:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ja, maar is het dan nodig om iemand op de negeerlijst te zetten? Reageer er gewoon niet op. Ik erger me ook vaak aan mensen, maar ik zal niemand op de negeerlijst zetten. Ik heb het een keer uitgeprobeerd, maar vond er niets aan. De persoon in kwestie zit dan evengoed nog op je kap en verkondigt dan overal dat hij/zij gelijk heeft omdat je er niet op reageert. Nu ja, dit is dus een persoonlijke indruk. ;)
|
Het is gewoon een kwestie van je scherm een beetje overzichtelijk te houden. Al die inhoudsloze reacties doorploegen om tot bij iets interessants te komen, daarvoor is mijn tijd me te kostbaar. In een café ga je toch ook niet bij oninteressante mensen zitten, maar je zoekt degenen die je boeien om een gesprek mee te hebben.
Op usenet heb je de mogelijkheid om posters die je niet wil lezen, helemaal uit je PC te houden. Je kan er zelfs draden die je niet interesseren blokkeren. Dat mis ik hier.
Ter info: op mijn negeerlijst staan momenteel 18 namen, en daartussen zitten zowel belgicisten als Belangers en andere variëteiten. Niet de politieke strekking is de norm, wel wat ze te zeggen hebben en of ze een klein beetje op niveau kunnen discussiëren.
De vrijheid om niet te luisteren is een essentieel onderdeel van de vrijheid van meningsuiting.
Egidius
|