![]() |
Het beste en meest komplete werk dat er ooit over Adolf Hitler werd geschreven is ongetwijfeld de twee-delige biografie geschreven door Ian Kershaw.
Eindelijk is dit werk aan een betaalbare prijs heruitgegeven, met name de zesde druk werd door het Spectrum in paperback heruitgebracht en kost nu bij de Fnac 49,5 €, of zowat 1/3 van de vorige gebonden drukken. Het zijn twee dikke turven van boeken en tesamen meer dan 2000 pagina's lectuur! Zo gauw ik er wat doorgeworsteld ben zal ik trachten enkele merkwaardige zaken in deze draad te posten ;) Uit. Het Spectrum, zesde druk 2003, paperback; ISBN 90.274.8453.8-8454.6; http://www.spectrum.nl; 1200 blz dl 1 en 840 blz dl2; prijs 49,50€ ![]() ![]() Ian Kershaw schreef een lijvige biografie van Adolf Hitler. Daarin probeert hij op twee vragen een antwoord te geven: Wie was Hitler en welke omstandigheden maakten de enorme invloed van Hitler mogelijk?
|
Nu maar hopen dat ie toch niet in Argentinië zat na 1945... :wink:
[size=1](he Knuppel??? :twisted: )[/size] |
Citaat:
|
Opmerkelijk toch hoe de figuur van Europa's grootste veldheer;Adolf Hitler
tot de verbeelding blijft spreken... Andere historische figuren kunnen op geen enkele aandacht meer rekenen maar Adolf Hitler blijft het publiek fascineren. Trouwens wie wil weten wie Adolf Hitler was leest best het boek dat hij zelf schreef;Mein Kampf. Dat zal veel interessanter zijn dan de vijf miljoenste biografie die over de mythe Adolf Hitler verschijnt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hopelijk lees je ze dit keer een beetje grondiger, zodat je geen Duitse Wehrmacht-officieren tot SS-generaals moet opblazen of dies meer...
|
Citaat:
|
Heb jij ze wel allemaal op een rijtje? Ik denk dat je laatste snaar aan het doorroesten is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer gaat dat eindelijk eens doordringen in dat koppeke? Lees dan toch eens uw boek uit uw trotste thuisbibliotheek, "De val van Berlijn"! |
Citaat:
De Wehrmacht heeft evengoed deelgenomen aan vervolging van andersdenkenden. Jarenlang hebben ze zich proberen onder de schuldvraag uit te trekken. Tenandere, wat Guderian (de Pantzer Generaal) betreft, die heeft nog tot aan het voorjaar in 1945 -toen het nazi-schip al verdronken was- zich vlijtig blijven inspannen voor Hitler. |
Citaat:
Is het overigens een misdaad dat Guderian zijn land verdedigd heeft tegen de Sovjets? Hij wist wat er was gebeurd met de Duitsers in Oost-Pruisen toen de Russen daar arriveerden, dus besefte hij uitstekend wat er met Berlijn en gans Duitsland zou gebeuren als het Rode Leger daar zou binnenvallen. Guderian bepleitte overigens al vanaf de mislukking van operatie Zitadelle, het tegenoffensief bij Koersk tegen het oprukkende Sovjet-leger, om een overgave te bedingen. Hitler weigerde dit, wat tot grote tweespalt leidde tussen Guderian en Hitler. De vijandschap ging zelfs zover dat Guderian Hitler de huid volschold omdat hij het hele land wou meesleuren in de ondergang. Daarop werd hij met de dood bedreigd doro Hitler en Bormann en van zijn post ontheven. |
Citaat:
Ps: ik heb geen zin om op jou ware oorlogshelden in te gaan, zoek maar een andere deelnemer :roll: |
Citaat:
Maar kom, de andere van nazi-symphatieën beschuldigen als het historische debat weer eens verloren is moet zowat je frequentste argument zijn... Het voorspellen van zijn reacties is wel een stuk eenvoudiger zo: Piano: En Guderian, die SS'er uit WOII... Zorroaster: Piano, Guderian was geen SS'er. Piano: Onzin, ge zijt aan t fantaseren! Leer uw geschiedenis! Zorroaster: Jawel, het staat zwart op wit in uw eigen boeken die ge zo graag aanprijst. Piano: Allez, dan kan het wel misschien zo zijn, maar dan maakt het niets uit en is t niet relevant. Zorroaster: Het maakt wel iets uit, want... Piano: Jaja, ge zijt weer uw nazi-idolen aan het ophemelen en goedpraten, ik hoor het al! Vlaams Blokker! Ik ben hier weg! En zo verstrijkt weer een discussie tegen dovemansoren... |
Citaat:
Zorroaster schreef op Za Dec 21, 2002 2:52 pm : "De nieuwe forum-racist: The Piano" http://forum.politics.be/viewtopic.p...ighlight=piano |
Citaat:
Je moet overigens eens ophouden het ene moment te doen alsof je hoogstpersoonlijk mensen kan bannen, en het andere moment te roepen dat jij daar allemaal niets in te zeggen hebt. Dat werkt vrij verwarrend.. Allemaal héél inhoudelijk uiteraard. |
Citaat:
|
Guderian was geen SS'er. Hij was een militair, net zoals Rommel, Von Rundstedt, ... , zij waren geen van allen SS'ers.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be