![]() |
Hoe 'politiek correct' is het Vlaams Blok ? Ze nemen zo graag de woorden 'democratie' en 'referendum' in de mond, en over onze huidige regering spreken ze het liefst met woorden als 'particratie' en 'politieke correctheid', maar hoe 'politiek correct' is het Vlaams Blok ? Durven ze het aan om de onafhankelijkheid van Vlaanderen af te laten hangen van een referendum ? En zo ja, zouden ze dan hetzelfde toestaan aan de inwoners van Brussel, zodat deze ook via een referendum over hun onafhankelijkheid zouden kunnen stemmen ? Want het Vlaams Blok ziet nu eenmaal Brussel als hoofdstad van Vlaanderen, maar mogen die Brusselaars dan tenminste binnen deze 'perfecte' democratie ook stemmen over hun onafhankelijkheid !?
|
Alle partijen zijn zo correct als hun bankrekeningen.
Ze praten gewoon hun broodheren na. |
Als ik Wanne goed begrijp bedoelt hij met 'correct' in deze context het zelfde als 'niet-leugenachtig'.
Zo denk ik dat hij bedoelt dat het Vlaams Blok iets anders zal doen dan wat het belooft. Ik denk dat hij bedoelt dat als het Vlaams Blok zegt voor een referendum te zijn, dat hij dan denkt dat het Blok niet correct is omdat ik denk dat hij denkt dat het Blok een referendum nooit zal toestaan of iet dergelijks. Ik denk dat Wanne denkt dat 'politiek correct' het zelfde is als 'politiek eerlijk'. Als het dit is wat hij denkt, denkt hij natuurlijk verkeerd. Dan is er iemand die aan Wanne eens moet uitleggen wat de uitdrukking 'politiek correct' dan wél betekent. In ieder geval de term 'politiek correct' is geen uitvinding van 'rechts', voor wie daarover mocht twijfelen! Het is dus niet in één of ander rechts brein ontstaan als een soort van schamper scheldwoord. |
Hoe politiek correct het blok is interesseerd mij geen bal. Er worden mij nu ook maatregelen door mij strot geduwd waar ik volledig 'niet' achtersta. Dus ofdat de SPA die erdoor duwt of het blok kan me nix schelen, 't doet evenveel zeer! Feit is wel dat er 750000 mensen op 't blok gestemd hebben en dus dat die gehoord moeten worden. De Vlaming heeft gekozen voor een 'centrum-rechts' beleid, maar krijgt er wel een 'centrum-links' voor id plaats. Is dat dan correct?
En als u echt wil weten hoe correct ze zijn, moet u hen gewoon de kans eens geven hé. Nix te verliezen toch? Ofwel goed beleid, ofwel een blok-afstraffing de verkiezingen erna. Doe dat, en dan is heel deze discussie niet meer nodig :wink: ! |
Citaat:
|
aangezien het blok politieke correchtheid aan anderen [verwijt, zeggen zij tegelijk dat zijzelf politiek incorrect zijn.
Die zelfbekentenis van het blok incorrect te zijn, apprecieer ik ergens wel. Dat het dus niet alleen niet correct is dat het blok aan politiek doet, maar dat zijzelf op een niet-correcte manier aan politiek doen, Beide zaken zitten besloten in die ene uitspraak: Wij blokkers zijn politiek incorrect. :wink: |
Citaat:
Dat vlaanderen voor een centrum-rechts beleid zou gekozen hebben strook helemaal niet met de verpletterende verkiezingsoverwining van de linkse Sp.a-Spirit lijst. Dus alweer eventjes uit uw droomwereldje komen en naar de echte cijfers kijken aub. Bovendien is de VLD al lang niet rechts meer maar eerser centrum links. Er waren een aantal rechtsere afsplinteringen van die VLD opgestaan in de hoop rechts Vlaanderen te winnen voor donkerblauw. Over de afgang van die rechtse troepjes liberalen zullen we heel kort zijn. Hij was heftig. Het Blok een kans geven ? Dat het blok dan even eerst het progressieve moreel relativisme laat varen dat stelt dat de blanke waarden beter zouden zijn dan andere. En mocht het blok dat niet in zijn programma-A4'tje durven schrijven dat ze de hypocresie dan zo snel mogelijk doorbreken om mensen die dat wel luidop denken en schrijven (Dietsland Europa) eens snel diets te maken dat ze niet rond het Vlaams Blok thuishoren. En als dat gebeurd is dan mag eens een aanhanger van het Vlaams Blok komen vertellen wat onder de vlag van die partij reeds aan opbouwend, verifieerbaar en duurzaam maatschappelijk project is opgestart. Dit lijkt mij heel belangrijk. Als partij met het imago van gepatenteerde negativisten en professionele afbrekers van de gevestigde politiek moet het toch kriebelen om de briljante ideëen in de praktijk om te zetten. Elke beweging, organisatie of partij doet dit reeds voordat ze politieke macht hebben. Doch bij navraag op drie verschillende fora waar blok aanhangers komen is men blijven steken in de bewering dat ik bekrompen ben. Aangezien ik dit reeds weet zou ik nu graag eens echt een opbouwend, duurzaam en verifieerbaar maatschappelijk project willen vernemen dat onder de vlag van het VB wordt uitgevoerd. Deze twee eenvoudige puntjes oplossen en ik wordt VB-aanhanger. Indien niet moet ik er bij blijven dat het Vlaams Blok een gevaarlijke gespleten tong partij is die alleen maar negatieve en afbrekende kritiek kan ventileren zonder praktische en realitische alternatieven. |
Citaat:
Dat komt ervan. 8) |
Het gaat er mij om dat de mensen van het Vlaams Blok de centrumpartijen verwijten om de stem van de minderheid te zijn... Ze verwijten de centrumpartijen een 'particratie' te zijn, en dus iets ingevoerd te hebben als de 'politieke correctheid'... Ze willen referendums inroepen om zogenaamde volledige democratie te verkrijgen, maar ik ben wel eens heel benieuwd of ze bereid zijn om die referendums voor alles te gebruiken... Zo ja, dan zijn ze zeker op die manier een betere partij dan de centrumpartijen die geen 'politieke correctheid' nastreeft, maar werkelijk de stem van het volk... De vraag is dan natuurlijk ook hoe ver ze die 'volledige democratie' wensen door te drukken en of ze die niet enkel willen gebruiken om hun doelen te bereiken... Want als dit laatste het geval is, dan maken ze zich zelf schuldig aan particratie, en dan hebben ze de centrumpartijen niets te verwijten op het vlak van 'politieke correctheid'...
|
Citaat:
Enne u kijkt ook enkel naar die 18%, maar in Antwerpen gaat het over 33% 8O . Citaat:
Citaat:
In onderhandelingen gaan de scherpe kantjes er sowieso af. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Partijen zoals N-VA met 200.000 kiezers (3 �* 4 keer minder kiezers maar wél 18 keer minder zetels) die hebben recht van klagen dat ze niet gehoord worden. |
Citaat:
Wat denk je van Ecolo dat minder stemmen haalde dan de N-VA maar wel viermaal zoveel zetels krijgt? (En dus ook viermaal meer betaald wordt door vadertje staat) Worden die soms OVERgehoord? Of alleen maar overbetaald? |
Citaat:
Citaat:
Ecolo voldoet aan de proportionele kiesdrempel in haar regio. Het aantal stemmen ervoor is noodzakelijkerwijze minder: de 'voorraad' waaruit geput kan worden is immers ook kleiner. Dit geld zelfs voor de grote partijen en hun Waalse tegenhangers. Reden waarom ik opnieuw naar unitaire partijen wil die over het hele land opkomen. Het zou een evenrediger verdeling in de hand werken en bijgevolg democratischer zijn. De Vlamingen zijn nu slachtoffer van hun afsplitsingsverzuchtingen......... |
Citaat:
En daar hebben zij niet alleen (en evenmin de grootste schuld aan). Afsplitsingsverzuchtingen ontstaan trouwens niet zonder reden. |
Citaat:
Gedenk o mens dat dit een zoveelste vorm van onrechtvaardige transfer is! :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de Vlaanders speelt de nieuwe kieswet trouwens in het voordeel van kleine partijen. Daarvoor was de drempel er veel hoger met al die kleine flutarrondissementjes. |
Citaat:
Als we de VLD als centrumpartij beschouwen en het kartel SPa-spirit als links en het Vlaams Blok als rechts, dan leert een beetje eenvoudige wiskunde mij dat de kiezer gekozen heeft voor een Centrum-Links beleid en niet voor een Centrum-Rechts zoals u beweert. Bovendien is de VLD nog rechts te noemen? Qua (sociaal-)economisch beleid vanzelfsprekend, maar op het vlak van ethische thema's en dergelijke durf ik dit toch wel in vraag te stellen, om niet te zeggen sterk te betwijfellen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be