Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bieb leent homo's, zigeuners en moslims uit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39031)

sinan123 22 augustus 2005 17:18

Bieb leent homo's, zigeuners en moslims uit

Heb je altijd al eens iemand uit een minderheidsgroep willen lenen? In Almelo kun je in de maand september bij de plaatselijke bibliotheek niet alleen voor boeken terecht, maar je kunt ook een homo, zigeuner of moslim 'lenen'. De bieb in Almelo werd op het idee gebracht door een soortgelijk initiatief dat loopt in het Zweedse Malmö.

Een uur lang krijg je een minderheid naar keuze mee, die je vervolgens in het café naast de bibliotheek de hemd van het lijf mag vragen. De actie moet stereotypen doorbreken. Directeur Jan Krol van de Almelose bibliotheek wil gedurende de maand tien personen met verschillende achtergrond uitlenen. Zijn naamgenoot Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant, denkt dat het initiatief drempels verlaagd. "Het brengt mensen dichter bij elkaar", aldus Krol.

Volgens bibliothecaresse Ulla Brohed uit Malmö worden er heel wat vooroordelen weggenomen wanneer je met iemand uit een minderheidsgroep écht in gesprek raakt. Een Deense bibliotheek in Kopenhagen is net als de Almelose bibliotheek van plan om het Zweedse project over te nemen.

Bron:fok.nl

Groot Bakkes 22 augustus 2005 18:10

Straks staan die zigeuners met hun caravans en hun kennels honden in de bibliotheek...

Apocalyps 22 augustus 2005 19:55

1 uurtje maar? Dat is wel vrij kort me dunkt.

Musketo 22 augustus 2005 20:16

Moogt ge die homo neuken?

Musketo 22 augustus 2005 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

En de andere soorten?

sinan123 22 augustus 2005 21:21

Citaat:

En de andere soorten?

Misschien het proberen waard.

Musketo 22 augustus 2005 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Misschien het proberen waard.

Gij ziet die wulpse zigeunerin wel zitten hé Sinan. Geef het maar toe, vuil manneke. :evil:

la_Principessa 22 augustus 2005 22:52

Citaat:

En de andere soorten?

ik vrees ervoor :(

sinan123 23 augustus 2005 17:14

Citaat:

Gij ziet die wulpse zigeunerin wel zitten hé Sinan. Geef het maar toe, vuil manneke. :evil:

Kweenie niet echt nodig.

Musketo 23 augustus 2005 17:19

Ge weet het juist héél goed.

Percalion 23 augustus 2005 17:36

Ja zenne, Sinan, sloeberke.

Groot Bakkes 23 augustus 2005 17:54

'T is ne filou, onze sinan.

sinan123 23 augustus 2005 18:06

He, ik reageerde in de stijl van Musketo he.
Wat moet ik nou met een of andere zigeneur/moslim/homo ?

De hemd van het lijf vragen is figuurlijk, voor de mensen die het niet begrepen hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 23-08-2005 at 19:11
Reason:
--------------------------------

He, ik reageerde in de stijl van Musketo he.

De hemd van het lijf vragen is figuurlijk, voor de mensen die het niet begrepen hebben.[/size]

[size=1]After edit by sinan123 on 23-08-2005 at 19:07
Reason:

He, ik reageerde in de stijl van Musketo eh.

De hemd van het lijf vragen is figuurlijk, voor de mensen die het niet begrepen hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

He, ik reageerde in de stijl van Musketo eh.
Wat moet ik nou met een of andere zigeneur/moslim/homo ?[/size]
[/edit]

panzer 23 augustus 2005 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Heb je altijd al eens iemand uit een minderheidsgroep willen lenen? In Almelo kun je in de maand september bij de plaatselijke bibliotheek niet alleen voor boeken terecht, maar je kunt ook een homo, zigeuner of moslim 'lenen'. De bieb in Almelo werd op het idee gebracht door een soortgelijk initiatief dat loopt in het Zweedse Malmö.

Een uur lang krijg je een minderheid naar keuze mee, die je vervolgens in het café naast de bibliotheek de hemd van het lijf mag vragen. De actie moet stereotypen doorbreken. Directeur Jan Krol van de Almelose bibliotheek wil gedurende de maand tien personen met verschillende achtergrond uitlenen. Zijn naamgenoot Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant, denkt dat het initiatief drempels verlaagd. "Het brengt mensen dichter bij elkaar", aldus Krol.

Volgens bibliothecaresse Ulla Brohed uit Malmö worden er heel wat vooroordelen weggenomen wanneer je met iemand uit een minderheidsgroep écht in gesprek raakt. Een Deense bibliotheek in Kopenhagen is net als de Almelose bibliotheek van plan om het Zweedse project over te nemen.

Bron:fok.nl

Moogt ge ze ook aant werk zetten? Bijvoorbeeld een Jood wat sierraden laten maken, of een zigeuner een feestje laten opfleuren door wat Gipsy-getsjengel. En zijn er ook negerkes voor het geval er zwaar werk verricht moet worden (katoen of tabak plukken bv) Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik de homo kan laten doen... hoewel, ik kan wel nog een goed fietsenrek gebruiken.

sinan123 23 augustus 2005 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Moogt ge ze ook aant werk zetten? Bijvoorbeeld een Jood wat sierraden laten maken, of een zigeuner een feestje laten opfleuren door wat Gipsy-getsjengel. En zijn er ook negerkes voor het geval er zwaar werk verricht moet worden (katoen of tabak plukken bv) Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik de homo kan laten doen... hoewel, ik kan wel nog een goed fietsenrek gebruiken.

Nee dat mag je niet.

Percalion 23 augustus 2005 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door panzer

Neen. Vraag je marxistisch vriendje om die dingen te doen.

Musketo 23 augustus 2005 19:27

Waarom zou iemand in hemelsnaam al die minderheidstypes gaan huren als ge ze niet moogt slaan, neuken of erger.

panzer 23 augustus 2005 19:31

Citaat:

Waarom zou iemand in hemelsnaam al die minderheidstypes gaan huren als ge ze niet moogt slaan, neuken of erger.

Goed punt. Om ze aan het werk te zetten, maar dat mag ook al niet. Werken is waarschijnlijk tegen hun natuur.

Ja jong, ik zie er het nut nu ook zo niet meer van in eigenlijk.

panzer 23 augustus 2005 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion

mja, in principe is hij als Marxist op een manier eigenlijk ook lid van een minderheidsgroep hé. Ik kan het zeker eens voorstellen. De vraag is natuurlijk: Waarvoor komt een Marxist zoal goed van pas? Buiten lullen aan den toog dan?[edit]
[size=1]After edit by panzer on 23-08-2005 at 20:34
Reason:

Citaat:

mja, in principe is hij als Marxist op een manier eigenlijk ook lid van een minderheidsgroep hé. Ik kan het zeker eens voorstellen. De vraag is natuurlijk: Waarvoor komt een Marxist zoal goed van pas? Buiten lullen aan den toog dan?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

mja, in principe is hij als Marxist op een manier eigenlijk ook lid van een minderheidsgroep hé.[/size]
[/edit]

sinan123 23 augustus 2005 19:33

Citaat:

Ik weet het niet, komt vast door de marxistische indoctrine.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be