Ambiorix |
24 augustus 2005 00:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De Out of Africa-theorie is al meer en meer bekritiseerd en in vraag gesteld. Maar zelfs als het zo zou zijn, dan nog, we zijn geëvolueerd...
|
Het Christendom is in vele opzichten ook geevolueerd tov het pre-messiaanse jodendom! het 'uiverkoren volk' van Jahwe wordt immers totaal overboord gesmeten, net zoals zijn woestijn-testament dat compleet is vervangen door het Nieuwe Testament.
De godsdienst is in vele opzichten ge-europeaniseerd.
Citaat:
Huh?!? In véél opzichten bedoel je? Qua leefwijze en cultuur misschien niet, maar que religie zeker wel.
|
oja?
Christenen wéten wat het doel is, en waar het leven na de dood te vinden is (trouwens, cfr het Walhalla). Joden zitten met het denkbeeld dat de 'messias' nog moet komen, ze denken maw dat Jezus maar een nep-profeet was en dat de echte nog moet komen; al 2000 jaar denken ze dat dus.
Citaat:
Ik ben zelf steeds tot aan het hoger onderwijs naar katholieke scholen geweest. Ik heb heel wat familieleden die in dat katholiek onderwijs beroepshalve actief zijn. Zowel ik als m'n familieleden (allemaal!) kunnen getuigen van achterbakse praktijken vanwege pastoors, nonnen, diakens,... en gans de santeboetiek tot parochiewerkers toe.
|
dat zijn dan uw ervaringen, ik heb nog niet veel negatiefs inzake die dingen meegemaakt. Het hangt van parochie tot parochie, van school tot school, en van instelling tot instelling af.
Citaat:
De Kruistochten waren juist positief! De inquisitie daarentegen was inderdaad...
|
Kruistochten positief? er zullen positieve kanten aangezeten hebben, maar ik zie niet in welk nut ze achteraf gehad hebben, en waarom dit expliciet positief genoemd kan worden?
Citaat:
U mag het frustratie noemen, ik weet wat ik zeg en ik heb je hier net boven gezegd van waar het komt. Als ik huw, zal het niet voor de kerk zijn, ik heb wel interesse in die oud-Europese gebruiken. En ik overweeg me te laten ontdopen.
|
da's natuurlijk persoonlijk. Waar u voor kiest gaat mij niet aan. Ik reageer enkel op uw christen-bashing.
Citaat:
Kijk, als er hypocrisie en dergelijke aanwezig is, zie ik niet in waarom dat te verzwijgen? Ik draai al lang genoeg mee in de Vlaamse Beweging en weet van genoeg zaken af om te weten dat in het overgrote deel van de gevallen het steeds christelijk-gezinde personen waren die iemand een mes in de rug staken. Niet altijd, maar opvallend dikwijls. En dat voor een godsdienst die de mond vol heeft over eerlijkheid, menslievendheid,... Pffff. Schijnheiligheid ja.
|
Dat komt misschien doordat de vroegere katholieke vlaams-gezinde zuil stilaan is overgegaan naar de CVP en syndicaal naar het ACV, waarin de stap naar marxistisch-links zelfs zeer klein is. Als deze in de Vlaamse Beweging wat te zeggen krijgen kan het LIJKEN alsof het 'de katholieken' zijn die hier de schijnheiligen zijn.
Vergeet niet al de christenen die dat zijn ZONDER dat expliciet in hun naam te vermelden zoals wel is bij CD&V, ACV, enz. Meestal zijn dat de betrouwbaarste:twisted:
|