Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Referendum over monoculturele samenleving en terugkeerbeleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39231)

JA! 25 augustus 2005 17:30

Referendum over monoculturele samenleving en terugkeerbeleid

JA! is voor de organisatie van een referendum over monoculturele samenleving en terugkeerbeleid

JA! vindt dat de mensen zelf moeten kunnen bepalen in wat voor samenleving ze willen leven.

In tegenstelling tot de gangbare politieke besluitvormingswijze waarbij zaken met betrekking tot de samenleving worden beslist door een kleine groep mensen die zijn wil oplegt aan de rest van de bevolking, vindt JA! dat de meerderheid van de bevolking zelf moet kunnen bepalen hoe ze zelf wil leven.

Hier is al een voorproefje van zo'n referendum.

sinan123 25 augustus 2005 17:32

En dat meisje op je avatar is onderdeel van de monocul?

(Wreker??)

JA! 25 augustus 2005 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
En dat meisje op je avatar is onderdeel van de monocul?

(Wreker??)

JA!

sinan123 25 augustus 2005 17:53

Toch wel grappig dat ik je meteen herken.

Guderian 25 augustus 2005 17:59

Voor monoculturalisme en terugkeerbeleid op voorwaarde dat:

1. Er wordt vanuit gegaan dat monoculturalisme inhoudt dat het op Vlaamse schaal is, want Europa bestaat uit meerdere volksculturen. Voor Europa dus multicultureel maar uiteraard ook met terugkeerbeleid.
2. Terugkeerbeleid handelt over ALLE groepen niet-Europese vreemdelingen.
3. Er wordt vanuit gegaan dat een 100% monocultureel Vlaanderen niet mogelijk en ook niet wenselijk is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 25-08-2005 at 19:01
Reason:
--------------------------------

1. Er wordt vanuit gegaan dat monoculturalisme inhoudt dat het op Vlaamse schaal is, want Europa bestaat uit meerdere volksculturen. Voor Europa dus multicultureel maar uiteraard ook met terugkeerbeleid.
3. Er wordt vanuit gegaan dat een 100% monocultureel Vlaanderen niet mogelijk en ook niet wenselijk is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

1. Er wordt vanuit gegaan dat monoculturalisme inhoudt dat het op Vlaamse schaal is, want Europa bestaat uit meerdere volksculturen. Voor Europa dus multiculureel maar uiteraard ook met terugkeerbeleid.
3. Er wordt vanuit gegaan dat een 100% monocultureel Vlaanderen niet mogelijk en ook niet wenselijk is.[/size]
[/edit]

sinan123 25 augustus 2005 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

1. Er wordt vanuit gegaan dat monoculturalisme inhoudt dat het op Vlaamse schaal is, want Europa bestaat uit meerdere volksculturen. Voor Europa dus multiculureel maar uiteraard ook met terugkeerbeleid.
3. Er wordt vanuit gegaan dat een 100% monocultureel Vlaanderen niet mogelijk en ook niet wenselijk is.

Dus je stuurt ook alle Amerikanen weg?

De Nachtuil 25 augustus 2005 18:51

Citaat:

Precies of zijn politieke ideeën ooit ingang zullen vinden.

Ke Nan 25 augustus 2005 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JA!
JA!

Lol! Welcome back!

Zwarte Orde 25 augustus 2005 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil

Waarschijnlijk niet maar binnen enkele decennia zullen mensen zich afvragen waarom ze niks gedaan hebben wanneer een vreedzame oplossing voor het vreemdelingenprobleem nog mogelijk was.

Apocalyps 25 augustus 2005 21:22

Ik ben voor multiculturaliteit, maar onkruid moet men terug sturen naar het land van herkomst.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 25-08-2005 at 22:22
Reason:

Ik ben voor multiculturaliteit, maar onkruid moet men terug sturen naar het land van herkomst.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik ben voor multiculturaliteit, maar onkruid moet men terug sturen naar land van herkomst.[/size]
[/edit]

Levertraan 25 augustus 2005 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil

Als ik de reacties (en vele gedelete reacties) lees op dit nieuws dan zou ik er toch zo zeker nog niet van zijn..

En dit is dan nog maar 2005.

Zie jij de toekomst autochtoner in, Nachtuil?

JA! 26 augustus 2005 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Ik ben voor multiculturaliteit, maar onkruid moet men terug sturen naar het land van herkomst.

Er is nog een stem-optie over : "Ik ben voor multiculturaliteit en terugkeerbeleid"

praha 26 augustus 2005 02:22

Citaat:

Ik ben voor multiculturaliteit, maar onkruid moet men terug sturen naar het land van herkomst.

zoiets als distels terug over de tuinmuur terug in de tuin van je buur te kieperen ?

Apocalyps 26 augustus 2005 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha
zoiets als distels terug over de tuinmuur terug in de tuin van je buur te kieperen ?

Met onkruid bedoel ik criminelen die niet willen luisteren en steeds terug in hun oude gewoonte blijven rondzwerven. 3 times out!

Apocalyps 26 augustus 2005 10:24

Citaat:

Er is nog een stem-optie over : "Ik ben voor multiculturaliteit en terugkeerbeleid"

Ik weet het maar ik kan nog niet stemmen, dat is pas voor volgende maand.

circe 26 augustus 2005 10:50

http://www.libertarian.nl/NL/archives/001682.php

Multiculturaliteit is een illusie.

Citaat:

Ik ben het eens dat de burgers de volledige vrijheid hebben zich in private beslotenheid te houden aan hun verschillende levenstijlen en zeden, en dat ze in het openbaar als politieke gelijken dienen gerespecteerd te worden - wat ook de verschillen zijn in hun privé leven. Vandaag echter, onder het mom van een verkeerd begrepen pluralisme, grijpt het tegenovergestelde plaats. Het recht een bepaalde godsdienst uit te oefenen, een bepaalde taal spreken, te leven volgens een bepaalde cultuur wordt als een publiek goed beschouwd. De verschillende belangengroepen eisen dat hun 'verschillen' binnen het openbare domein worden geïnstitutionaliseerd. Om een dergelijke visie af te dwingen moet dan maar de hulp ingeroepen worden van de Gedachte Politie. Multiculturalisme getuigt van een autoritaire anti-liberale reflex.

carlgustaaf 27 augustus 2005 00:06

amerika

Citaat:

amerikanen, australiers, canadezen hebben hun wortels grotendeels in europa liggen, ze mogen blijven.En voor die amerikanen die ook afrikaanse "wortels" hebben, die mogen ook blijven, we zijn geen racisten.Persoonlijk heb ik helemaal niets dat er hier en daar mensen uit zogezegde "exotische" landen in europa rondlopen,maar wel als die zo talrijk worden op zekere plaatsen dat ik me zelf een vreemdeling voel.

Fille van de Foor 27 augustus 2005 01:44

Citaat:

Hier is al een voorproefje van zo'n referendum.

Goh! Bijna zo spannend als de deliberatie van je herexamens...

andev 29 augustus 2005 17:33

Citaat:

idem

Morghodius 7 september 2005 23:27

grappig

links zeikte altijd over overpopulatie, en daarna gooien ze de grenzen open voor nog meer mensen

hoezo hypocriet ?

iedereen in eigen land, dan heeft niemand last van elkaar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be