![]() |
man slimmer dan vrouw, blank slimmer dan zwart
Mannen intelligenter dan vrouwen volgens studie
![]() Een nieuwe, controversiële studie zou aantonen dat mannen intelligenter zijn dan vrouwen. Volgens het onderzoek is het IQ bij mannen gemiddeld vijf punten hoger dan bij vrouwen. De wetenschappers die het onderzoek uitvoerden beweren dat dit verklaart waarom mannen vaker de Nobelprijs winnen dan vrouwen. Blank slimmer dan zwart Eén van de onderzoekers is Richard Lynn, Emeritus Professor in de Psychologie aan de Ulster Universiteit, die al eerder controversiële onderzoeken over intelligentie publiceerde. Zo beweerde hij eerder al eens dat mannen slimmer zijn dan vrouwen, maar ook dat blanken slimmer zijn dan zwarten, en Aziaten slimmer dan Europeanen. Het nieuwe onderzoek werd geleid door Dr. Irwing, die beweert dat er sterk bewijs is dat mannen niet alleen grotere hersenen hebben, maar ook een hoger IQ hebben dan vrouwen. Hij argumenteert dat een verschil van vijf punten op het IQ niet als onbelangrijk kan afgedaan worden. Volgens de resultaten wil dat zeggen dat er tegenover elke vrouw met een IQ hoger dan 130 drie mannen staan. Voor elke vrouw met een IQ hoger dan 145, zijn er dan 5,5 mannen. "Dit is toch geen onbelangrijk verschil, en het verklaart in zekere mate waarom mannen hogere resultaten halen bij bijvoorbeeld het schaken, wiskunde, Nobelprijzen, en dergelijke," aldus Dr. Irwing. Vrouwen kunnen meer realiseren Toch geven de onderzoekers toe dat mannen tegenwoordig overtroffen worden door vrouwen in de academische opleidingen, met als enige uitzondering dat nog steeds meer mannen doctoreren. Ze geven ook toe dat vrouwen met een hoger IQ meer kunnen realiseren dan mannen met hetzelfde IQ, mogelijk omdat ze meer gewend zijn aan perioden van veel en hard werken. --------------------------- Ziehier : biologische verschillen! Ik herinner mij een 'discussie' een aantal geleden met Pietje, die precies zwaar gechoqueerd vaststelde dat ik racistisch bezig was wanneer ik vertelde dat zwarten veelal meer gespierd zijn, maar een lager IQ hebben. Dit 'zwaar racisme' staat hier gewoon in het Laatste Nieuws zonder dat er een haan naar kraait?! Gelieve deze taboe's eindelijk eens te doorbreken. |
Relativering
Toch staat er in het begin van de tekst het volgende:
Citaat:
2. 'zou aantonen': het is niet zeker dat de studie aantoont wat zij beweert aan te tonen. Dit toch even ter relativering.... Uw reactie op de tekst is dus alleszins niet in overeenstemming met de werkelijke inhoud. ;-) |
Ach, hij is zo blij dat blanke mannen de slimsten zouden zijn.
Waarom hem dat pleziertje niet gunnen. |
Citaat:
Want we zijn dommer dan aziaten8) eigelijk is dit een repliek op Pietje maar ik weet niet meer waar we daarover aan het praten waren. |
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Ik denk dat het meer met scholingsgraad, algemene omstandigheden, geld, enz... te maken heeft. |
De aziaten ( koreanen ) zouden inderdaad de slimsten zijn.
Who cares, ik heb alleszins de grootste. |
Citaat:
|
Citaat:
verder zijn zo'n studies mijns inziens niet zo belangrijk. de beperkingen van iq-testen zijn gekend. |
Citaat:
|
Bij pubers is het IQ gelijk tussen man en vrouw. (Volwassenen niet megerekend.)
Bij negers zal dat wel anders liggen. |
Laat ons gewoon de slavernij terug invoeren. De zwarten om ons te dienen en vrouwen als seksslavin.
|
Citaat:
Bovendien vind ik Het Laatste Nieuws nu niet meteen hét psychologisch vakblad bij uitstek. Het doet me denken aan "The Bell Curve", een boek dat ook zulke zaken verkondigde. Daar bleken toen nogal wat methodologische fouten in te zitten, dacht ik. Overigens: uit een feit kan geen norm worden afgeleid. Dus als vrouwen minder slim zouden zijn dan mannen, wat bewijst dat? Who gives a fuck? De enige die zich daar iéts van aantrekt, zijn zielige extreem-rechtsen die koste wat het kost een reden moeten vinden om mensen te kunnen ambeteren. |
t'is al langer bekend dat mannen intelligenter zouden zijn dan vrouwen. Er is niets controversieëls aan dat onderzoek. Daarentegen zijn vrouwen een pak communicatiever. Hun herseninhoud hiervoor is bijna 200% meer ontwikkelt.
Dit betekent dat zowat eender welke vrouw, zowat elke man op deze planeet onder tafel kan praten. Maar laat me raden: "Niet politiek correct?" |
slim zijn is in deze maatschappij toch eerder een nadeel dan een voordeel.
gezondheid is veel belangrijker. |
Citaat:
In praktijk zien we dat ook. De Israëlische tank-coordinatoren zijn bijna uitsluitend vrouwen, omdat zijn vooral communicatief met elkaar in samenspraak moeten zijn. |
Citaat:
Tenzij u vriendjes hebt op hoge plaatsen... maar als werkloze betwijfel ik dat ook. |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
ik heb maar een IQ van 95. dat ziet er niet al te best uit voor mij dan. |
Citaat:
8O Voor sommigen is dat een ware obssessie...8O . Ze zouden een zwarte omkopen, om toch maar hun eigen gelijk te kunnen halen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be