Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Paus wordt volgend doelwit van terreuraanslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39273)

Hoshimaru 26 augustus 2005 08:41

Paus wordt volgend doelwit van terreuraanslag

Citaat:

De Spaanse politie is een onderzoek gestart naar een boodschap, waarin staat dat het Vaticaan wel eens het volgende doelwit kan worden van een terreuraanslag. Dat heeft het persagentschap CWN (Catholic World News) vandaag gemeld.

Ernst van de dreiging onduidelijk
De drie pagina's tellende boodschap is volledig in het Arabisch opgesteld. Volgens de Spaanse politie is het onwaarschijnlijk dat ze van al-Qaida afkomstig is. Maar die politie sluit niet uit dat ze door sympathisanten van die terreurorganisatie werd opgesteld. De politie weet niet hoe ernstig de dreiging is, maar ze is alvast een onderzoek begonnen naar de afzender.

De boodschap werd per fax naar verschillende media in Madrid verstuurd. Er staat in dat het Vaticaan de oorlog in Irak steunt. De boodschap bevat ook een verwarrende passage over "steun" van de Heilige Stoel aan het nazisme.

Verdachte opgepakt
Volgens de Nederlands-Vlaamse nieuwssite RKnieuws.net zou de Spaanse politie al een man gearresteerd hebben op beschuldiging van het sturen van het faxbericht naar de Spaanse media. De auteur met de initialen "JRM" zou volgens de autoriteiten de indruk willen wekken hebben een vertegenwoordiger te zijn van al-Qaida. (belga)
Bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_115597.html

Mja . . .

Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt, maar ik vraag me nu wel af hoe het zou aflopen in het huidige klimaat... Ze gaan toch slecht een soort islamitische paus kunnne ombrengen als wraakactie ?

Bhairav 26 augustus 2005 09:24

Iedereen zou het leuk vinden. Lekker sensationeel.

Zeno! 26 augustus 2005 09:27

Willen die terroristen zich nu plots populair maken ofzo?

Bhairav 26 augustus 2005 09:28

Het is anders wel zeer efficient om op die manier populair te worden. Bij mij althans.

Jampie 26 augustus 2005 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Willen die terroristen zich nu plots populair maken ofzo?

:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Apocalyps 26 augustus 2005 10:42

Allé er zit toch nog 'iets' goed in die terroristen.

Dixie 26 augustus 2005 10:50

de moslims hebben niet zoiets als een paus dan maar bommetjes leggen op hun favoriete 'heilige' woestijndorpen

Musketo 26 augustus 2005 10:53

Ik kan niet wachten tot de rechtse fundamentalisten hier sebiet hun 'verontwaardigde' berichten komen plaatsen over de bovenstaande reacties.

Herr Flick 26 augustus 2005 10:53

Kunnen we deze vervangen door eentje die nog wat conservatiever is...

VBdeGROOTSTE 26 augustus 2005 11:24

azo dus moordenaars zijn populair bij jullie?
Wat is dit toch voor een forum waar ik terecht gekomen ben?
wat heeft die paus jullie dan misdaan???
Dit soort 'humor' stinkt. :evil:

mvg,
VBdeGROOTSTE

carlgustaaf 26 augustus 2005 12:45

terugslagen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoshimaru
Bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_115597.html

Mja . . .

Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt, maar ik vraag me nu wel af hoe het zou aflopen in het huidige klimaat... Ze gaan toch slecht een soort islamitische paus kunnne ombrengen als wraakactie ?

Een paus hebben die jongens niet, maar Mekka zou kunnen gebombardeerd worden, dat zou een enorme psychologische impact hebben, nogal wat anders dan de Twin Towers...

carlgustaaf 26 augustus 2005 12:47

salonanarchist

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Het is anders wel zeer efficient om op die manier populair te worden. Bij mij althans.

salonanarchist...

carlgustaaf 26 augustus 2005 12:52

prettig

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik kan niet wachten tot de rechtse fundamentalisten hier sebiet hun 'verontwaardigde' berichten komen plaatsen over de bovenstaande reacties.

deze reacties zijn minder extreem als die van henzelf.Hier "hoort" ge soms nog iemand lachen, dat komt bij die gasten nooit voor.Geen enkel gevoel voor humor.Zal wel genetisch zijn:-D

Bhairav 26 augustus 2005 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
salonanarchist...

Meestal wel ja.
Maar wat wilt ge als ge opgroeid tussen een bende burgertrutten. Ze zijn alleen goed voor hun onderdak en geld.

barney 26 augustus 2005 14:07

terroriseren die handel!

krizis 26 augustus 2005 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VBdeGROOTSTE
azo dus moordenaars zijn populair bij jullie?
Wat is dit toch voor een forum waar ik terecht gekomen ben?
wat heeft die paus jullie dan misdaan???
Dit soort 'humor' stinkt. :evil:

mvg,
VBdeGROOTSTE

Neen, tuurlijk, elke moord is een moord teveel idd, maar met alles moet je kunne lachen hé, ook met een eventueel geplande moordaanslag op de paus...

De paus heeft mij persoonlijk niets misdaan, maar hij is de dictator van de katholieke kerk en aangezien het katholicisme hier nog steeds bestaat vind ik hem een bedreiging voor de democratie ... hij veroordeelt abortus, euthanesie, condooms etc. ... en hij is er niet over te spreken dat sommige landen dit wel toelaten ... hij heeft dus moeite zich neer te leggen bij de keuze van het volk (democratische keuze) ... als men dan toch katholiek is kan men er nog altijd voor kiezen geen abortus te plegen, geen condoom te gebruiken, geen euthanesie te plegen op je grootouders ... maar laat de anders-gezinden met rust ... en daar wringt het schoentje. Hij wil het katholieke gedachtengoed opdringen en is nu begonnnen met jongeren te indoctrineren met de gedachte dat het katholieke gedachtengoed superieur is en hij zegt letterlijk dat alle andere religies geen échte religies zijn! Hij denkt zwart-wit en dat is gevaarlijk in een wereld vol grijs.
Institutionalisering van religie is alitjd al gevaarlijk geweest ... ik heb gn pastoor, bischop, monnik of paus nodig om mij de waarheid te vertellen, 't is veel interessanter om er zelf achter te zoeken.

Wanneer heeft Jezus trouwens gezegd dat er een paus moet zijn en dat we zondas naar de mis moeten? Word je daar écht beter van? LOL

I don't need a middle-man to link with the creator.

Bhairav 26 augustus 2005 14:26

Citaat:

I don't need a middle-man to link with the creator.
Idd, geef mij ook maar wiet.

Musketo 26 augustus 2005 14:29

En mij lijden.

Zwarte Spion 26 augustus 2005 14:37

Bhairav en Musketo zij duidelijk twee zeer verzuurde individuen die pogen met anarchistische middelen een totalitair regime tot stand te brengen...!!!

VBdeGROOTSTE 26 augustus 2005 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Bhairav en Musketo zij duidelijk twee zeer verzuurde individuen die pogen met anarchistische middelen een totalitair regime tot stand te brengen...!!!

inderdaad!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be