Thomas Hx |
22 juni 2003 11:53 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Dit was toch écht wel te verwachten...extreem-links samen met extreem-rechts? Komaan...
|
Inderdaad Pink Terror, ik heb het helemaal niet voor communisten en linkse radicalen. Centrum-links is voor mij goed genoeg.
|
Waaruit besluiten jullie toch dat het AEL extreem rechts is? Omdat ze voor moslimscholen zijn? CD&V is toch ook voor katholieke scholen? Al meer dan 150 jaar zijn er onderwijsnetten voor verschillende geloofsovertuigingen, nu ineens heet dat apartheid?
|
1) Heb ik gezegd dat dat daarvoor is? Alleen zijn zij tegen integratie, voor mij mogen er islam scholen komen, maar daar moeten ze wel Nederlands spreken, niet meer als normaal.
2) Resist is overduidelijk tegen integratie, een 4de gemeenschap, gewoonweg seniel. Zij zijn naar hier gekomen, wij hebben ze toegelaten, maar we stellen 1 voorwaarde: burger je in! En stop met je taal te spreken. Een extra gemeenschap kan echt niet, dat vergroot de kloof alleen maar.
3) Er is weinig verschil tussen het blok en de AEL: De AEL is voor: Vreemd volk eerst
en het blok voor: Eigen volk eerst
:lol:
|
1) Integratie is geen assimilatie. Iedereen heeft recht op zijn eigen levensbeschouwing zolang hij daarmee de wetten van de staat niet overtreed, zo is het toch?
Ik heb Ahmed Azzuz zelf horen zeggen dat op een moslimschool uiteraard ook verplicht nederlands hoort, anders vind je hier op de arbeidsmarkt trouwens geen werk. Een moslimschool zou er gewoon in bestaan dat er de eerste twee jaar ook arabisch gegeven zou worden (of thamazieg voor je over de berbers begint).
2) Moet iemand die hier geboren wordt 'dankbaar' zijn aan iedere blanke die hier is of wat? "stopt met de eigen taal te spreken" is geen integratie meer das regelrechte assimilatie, komaan zeg. Iedereen heeft het recht de taal te spreken die hij wil, als ik binnen 20 jaar over de grote markt loop en ik spreek russisch tegen iemand wil ik ni bij de kraag gevat worden door ne flik omdak geen der landstalen aan het spreken ben hè!
3) Wanneer uw gemeenschap omwille van kleur en godsdienst gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt, zou ge daar dan ook geen maatregelen tegen willen? Of denkte da een gemeenschap met 60% werkloosheid moet kunnen?
|
1) Zij zijn ook tegen intergratie, kijk al hoe slecht abou jah jah nederlands praat. Hoe zou dat toch komen?
2) Ja, je moet daar dankbaar voor zijn. Je hebt geluk als je blank bent. Ik vind dat we mekaar allen moeten verstaan. point finale.
3) hierover heb ik mijn mening nog niet over gegeven:
Je werk mag niet gemeten worden op godsdienst en kleur maar:
- U nederlands moet goed zijn.
- Ik vind dat de werkgever mag zeggen dat hij niet wilt dat je een hoofddoek draagt, want je mag ook geen tatouages hebben of dergelijke op het werk.
4) Laten we het eens hebben over de burgerpatrouilles, vindt jij dat normaal? Dat we de politie gaan controleren? Dat mensen die uit een ander land komen, die wij toe laten ( dit gaarne ) inneens ons gaan controleren, vinden dat zij hier eens orde op zaken moete gaan stellen...
|