Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Israël en Palestina (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39515)

van Maerlant 30 augustus 2005 21:18

Israël en Palestina

Hoe staat u tegenover deze strijd?

vercetti 30 augustus 2005 21:23

Euhm, ik heb voor beiden sympathie. Elk volk moet een eigen staat hebben. Zolang het maar vredevol gebeurt.

stijn_desmeth 30 augustus 2005 21:27

Het ziet er hopeloos uit, maar in de tijd van de koude oorlog zag het er ook naar uit dat het nooit meer goedkwam. En plots...

-De Israëlies moeten alle bezette gebieden afstaan.
-Abbas moet zo goed als mogelijk is de veilighijd van de Israëlies garanderen.
-De terreurorganisatie Hamas moet ontmanteld worden.
-De beruchte 'Muur' mag geen dorpen meer in 2 verdelen of palestijnen scheiden van hard nodige waterbronnen e.d. .
-> dus, indien ze hem(=muur) percé willen behouden moeten ze hem maar verplaatsen naar de wettelijke grenzen. Op termijn zou hij best verdwijnen.
-goede wil langs beide kanten is echt nodig.
-extremisme moet streng bestraft worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stijn_desmeth on 30-08-2005 at 22:29
Reason:
--------------------------------

Het ziet er hopeloos uit, maar in de tijd van de koude oorlog zag het er ook naar uit dat het nooit meer goedkwam. En plots...

-De beruchte 'Muur' mag geen dorpen meer in 2 verdelen of palestijnen scheiden van hard nodige waterbronnen e.d. .
-> dus, indien ze hem(=muur) percé willen behouden moeten ze hem maar verplaatsen naar de wettelijke grenzen. Op termijn zou hij best verdwijnen.
-extremisme moet streng bestraft worden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

-extremisme langs moet streng bestraft worden.[/size]
[/edit]

stijn_desmeth 30 augustus 2005 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Euhm, ik heb voor beiden sympathie. Elk volk moet een eigen staat hebben. Zolang het maar vredevol gebeurt.

idd

Ambiorix 30 augustus 2005 21:34

ik snap het verschil niet tussen politiek en moreel. En sorry als dit dom overkomt.

Ke Nan 30 augustus 2005 22:17

Ik veronderstel dat we ook luchtige replieken mogen schrijven aangezien we in Kaa Kaa zitten.

Ambiorix 30 augustus 2005 22:17

túurlijk

jules 30 augustus 2005 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti

ik heb voor geen van beiden sympathie, maar hoop dat er snel twee gescheden staten zijn zodat het gezever snel ophoudt

Ke Nan 30 augustus 2005 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
túurlijk

Ok.

Een Israëli en een Palestijn zitten in een bus. Zegt de Palestijn tegen de Israëli: "Trekt eens aan mijn vinger."

Ambiorix 30 augustus 2005 22:22

Israël moet grond afstaan en de Palestijnen toelaten tenm�*nste een eigen staat uit te bouwen, dwz geen stuk woestijn aanbieden 'hier, amuseer je nu maar' maar toegang tot water verschaffen en helpen bij de infrastructuur.
Verder is het belangrijk (zoals jules zei) een gescheiden grondgebied af te bakenen, geen israëlische perceeltjes met daartussen palestijnse perceeltjes.

van Maerlant 31 augustus 2005 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
ik snap het verschil niet tussen politiek en moreel. En sorry als dit dom overkomt.

BIJVOORBEELD: Ik kies de kant van de Palestijnen uit morele overwegingen, omdat ik het niet kunnen vind dat hun land zomaar met internationale toestemming werd veroverd door de Israëlieten.

Apocalyps 31 augustus 2005 10:04

Geen van beide.

Shizie 31 augustus 2005 10:05

De kant van Israel uiteraard, palestijnen horen in Jordanie etc..

Musketo 31 augustus 2005 10:09

Israël zuigt apenkloten. Ik zou sympathie hebben voor de Palestijnen als ze niet zo lelijk waren.

Groentje-18 31 augustus 2005 13:09

Dat er nu nog altijd gevochten wordt over iets dat honderden jaren geleden is gebeurt zegt meer dan genoeg over de mensheid !! :?

De britten hebben trouwens nog wat olie op het vuur gegoten x jaar geleden! Zij hebben aan beiden het land beloofd tijdens een oorlog in ruil voor hulp van hen!!

Groentje-18 31 augustus 2005 13:10

Herinnert iemand zich eigenlijk nog hoe (hem werd uitgelegd) dat het conflict is begonnen?

Ik weet het zelf niet meer precies en mijn info daarover ligt thuis. :-s

Musketo 31 augustus 2005 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat er nu nog altijd gevochten wordt over iets dat honderden jaren geleden is gebeurt zegt meer dan genoeg over de mensheid !! :?

De britten hebben trouwens nog wat olie op het vuur gegoten x jaar geleden! Zij hebben aan beiden het land beloofd tijdens een oorlog in ruil voor hulp van hen!!

Gij hebt ook nooit Hobbes of Machiavelli gelezen zeker?

Patriot! 31 augustus 2005 13:16

Ik ben voor de Israeli's. Schandalig dat dit volk, 60 jaar na de bloedigste bladzijden uit haar geschiedenis, nog altijd in onzekerheid moet leven.

Nick_ 31 augustus 2005 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Herinnert iemand zich eigenlijk nog hoe (hem werd uitgelegd) dat het conflict is begonnen?

Ik weet het zelf niet meer precies en mijn info daarover ligt thuis. :-s

Het begon in de jaren 1880 toen de Zionisten beweerden dat joden recht hadden op een eigen staat. Die staat zou volgens de meeste Zionisten in hun oorspronkelijke 'thuis' moeten liggen, bekend als Palestina ...

Musketo 31 augustus 2005 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik ben voor de Israeli's. Schandalig dat dit volk, 60 jaar na de bloedigste bladzijden uit haar geschiedenis, nog altijd in onzekerheid moet leven.

:roll:[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Musketo on 31-08-2005 at 14:31
Reason:

Citaat:

:roll:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

:roll:[/size]
[/edit]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be