Groentje-18 |
31 augustus 2005 15:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
:twisted: :twisted: intellectueel-uitgedaagden zonder hoger diploma, armen, werklozen en andere sociaal zwakkeren het eerst natuurlijk :twisted: :twisted:
|
Ik heb zoiets van 'waarom dat in godsnaam?'
Maar ik begrijp spijtig genoeg wel wat je bedoelt ...
Het zullen inderdaad niet de armeren zijn die het meest de grondstoffen verbruiken. :(
En zij zullen ook de eersten zijn die hun gebruik moeten laten dalen als de prijs stijgt ... Sja. Dat is de grote kl*terij eigenlijk van heel het kapitalistisch systeem vind ik.
Degenen met het meeste geld mogen het meeste vervuilen. Terwijl de armeren in dezelfde wereld moeten leven en afzien van de vervuiling geproduceerd door de rijken... En als de rijken het dan zo ver gebracht hebben dat er anderen ziek worden van hun vervuiling, of de grondstoffen opgeraken ... dan zijn het weer de armen die moeten boeten. :-( Zij hebben geen geld om te verhuizen naar een schonere omgeving maar moeten veelal wonen in de stad, zij hebben geen geld voor de airco nodig om de temperatuur draaglijker te maken als de aarde opwarmt, eveneens geen geld om te genezen als ze er ziek van worden ...
Het geld bepaald dus niet alleen de kwaliteit van je leven, maar beïnvloed hierdoor ook mede de kwantiteit ... En dat is een zeer onrustwekkende vaststelling die al van sinds het begin van het kapitalisme bestaat...[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Groentje-18 on 31-08-2005 at 16:32
Reason:
--------------------------------
Citaat:
:twisted: :twisted: intellectueel-uitgedaagden zonder hoger diploma, armen, werklozen en andere sociaal zwakkeren het eerst natuurlijk :twisted: :twisted:
|
Het zullen inderdaad niet de armeren zijn die het meest de grondstoffen verbruiken. :(
En zij zullen ook de eersten zijn die hun gebruik moeten laten dalen als de prijs stijgt ... Sja. Dat is de grote kl*terij eigenlijk van heel het kapitalistisch systeem vind ik.
Degenen met het meeste geld mogen het meeste vervuilen. Terwijl de armeren in dezelfde wereld moeten leven en afzien van de vervuiling geproduceerd door de rijken... En als de rijken het dan zo ver gebracht hebben dat er anderen ziek worden van hun vervuiling, of de grondstoffen opgeraken ... dan zijn het weer de armen die moeten boeten. :-( Zij hebben geen geld om te verhuizen naar een schonere omgeving maar moeten veelal wonen in de stad, zij hebben geen geld voor de airco nodig om de temperatuur draaglijker te maken als de aarde opwarmt, eveneens geen geld om te genezen als ze er ziek van worden ...
Het geld bepaald dus niet alleen de kwaliteit van je leven, maar beïnvloed hierdoor ook mede de kwantiteit ... En dat is een zeer onrustwekkende vaststelling die al van sinds het begin van het kapitalisme bestaat...[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
Degenen met het meeste geld mogen het meeste vervuilen. Terwijl de armeren in dezelfde wereld moeten leven en afzien van de vervuiling geproduceerd door de rijken... En als de rijken het dan zo ver gebracht hebben dat er anderen ziek worden van hun vervuiling, of de grondstoffen opgeraken ... dan zijn het weer de armen die moeten boeten. :-([/size] |
[/edit]
|