Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ons Geliefd Kruid!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39545)

V-men 31 augustus 2005 19:48

Ons Geliefd Kruid!!!

Waarom is er hier in België zo'n strenge, onduidelijke wetgeving voor ons geliefd kruid, lekkere wiet. Ik snap ze hier niet als ik ergens op mijn gemak op een parking in het bos ofzo een lekkere joint rook en er komen toevallig flikken langs wat recht hebben hun dan om mij als een junkie te verwijten al mijn wiet afnemen (dat nog geen 2gr was). Wie val ik daar nu mee lastig en van een joint kan ik nog wel alles normaal doen je gaat daar niet van trippen ofzo. Laat al die mensen die zo tegen SOFT-drugs zijn maar zelf eens een goeie roken dan kunnen ze zelf ondervinden of het al dan niet schadelijk is voor hun.:roll:

Apocalyps 31 augustus 2005 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door V-men
Waarom is er hier in België zo'n strenge, onduidelijke wetgeving voor ons geliefd kruid, lekkere wiet. Ik snap ze hier niet als ik ergens op mijn gemak op een parking in het bos ofzo een lekkere joint rook en er komen toevallig flikken langs wat recht hebben hun dan om mij als een junkie te verwijten al mijn wiet afnemen (dat nog geen 2gr was). Wie val ik daar nu mee lastig en van een joint kan ik nog wel alles normaal doen je gaat daar niet van trippen ofzo. Laat al die mensen die zo tegen SOFT-drugs zijn maar zelf eens een goeie roken dan kunnen ze zelf ondervinden of het al dan niet schadelijk is voor hun.:roll:

Als het VB aan de macht is zal het er voor jou geliefd kruid niet beter op worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Apocalyps on 31-08-2005 at 21:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Als het VB aan de macht is zal het er voor jou geliefd kruid niet beter op worden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Als het VB aan de macht zal het er voor jou geliefd kruid niet beter op worden.[/size]
[/edit]

Don Quichote 31 augustus 2005 20:23

Yep,
White widow, liefst eigengekweekte, wegens duur.

Propvol THC.

Nederwiet die al geen soft meer is.

Iedereen stoned en alle problemen zijn opgelost.

longhorn 31 augustus 2005 20:28

Je wordt er wel lui en vergeetachtig van.

Chipie 31 augustus 2005 20:36

Laat ons het wiet wieden...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn

En ook groen... aan zijn avatar te zien...

Bhairav 1 september 2005 06:49

Omdat ze mensen in het gareel willen houden.
Van wiet, en de subcultuur errond, zoude wel eens meningen zijn die net iets TE eigen zijn. Plus dan nog eens de bierindustrie en andere alcohol, de grootste dealers en veroorzakers van miserie. Wiet is hiermee vergeleken futiel; dan ziede sommigen in de media klaarkomen omdat ze "mischien eindelijk een cannabis-dode gevonden hebben". "Eindelijk". Het is belachelijk. Zeker als ge denkt dat er dagelijks alcohol doden zijn. Belachelijk.
AL de rest, het genuanceer, is gewoon een glijmiddel om het argument tegen op te dringen aan de mensen.
Ondertussen rookt minstens de helft van de jeugd cannabis, ik vraag mij af wie er nog zo onnozel is om te denken dat ze dat antal ooit nog kunnen terugdringen. Dat KAN toch niet?[edit]
[size=1]After edit by Bhairav on 01-09-2005 at 07:51
Reason:

Van wiet, en de subcultuur errond, zoude wel eens meningen zijn die net iets TE eigen zijn. Plus dan nog eens de bierindustrie en andere alcohol, de grootste dealers en veroorzakers van miserie. Wiet is hiermee vergeleken futiel; dan ziede sommigen in de media klaarkomen omdat ze "mischien eindelijk een cannabis-dode gevonden hebben". "Eindelijk". Het is belachelijk. Zeker als ge denkt dat er dagelijks alcohol doden zijn. Belachelijk.
AL de rest, het genuanceer, is gewoon een glijmiddel om het argument tegen op te dringen aan de mensen.
Ondertussen rookt minstens de helft van de jeugd cannabis, ik vraag mij af wie er nog zo onnozel is om te denken dat ze dat antal ooit nog kunnen terugdringen. Dat KAN toch niet?[/size]

Van wiet, en de subcultuur errond, zoude wel eens meningen zijn die net iets TE eigen zijn. Plus dan nog eens de bierindustrie en andere alcohol, de grootste dealers en veroorzakers van miserie. Wiet is hiermee vergeleken futiel; dan ziede sommigen in de media klaarkomen omdat ze "mischien eindelijk een cannabis-dode gevonden hebben". "Eindelijk". Het is belachelijk. Zeker als ge denkt dat er dagelijks alcohol doden zijn. Belachelijk.[/size]
[/edit]

Bhairav 1 september 2005 06:49

Citaat:

Oh neen! Verbieden die handel!:roll:

Towelie030981 1 september 2005 08:16

Citaat:

Soms is het beter bepaalde zaken te vergeten in deze bekrompen wereld.[edit]
[size=1]After edit by Towelie030981 on 01-09-2005 at 09:17
Reason:

Citaat:

Soms is het beter bepaalde zaken te vergeten in deze bekrompen wereld.[/size]

Citaat:

Soms is het beter bepaalde zaken te vergeten in deze bekrompenwereld.[/size]
[/edit]

Bhairav 1 september 2005 09:02

De bekrompenheid zelf bijvoorbeeld.

@lpha 1 september 2005 09:14

Citaat:

En dat is heel slecht voor den noeste arrebeid ...

Towelie030981 1 september 2005 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
De bekrompenheid zelf bijvoorbeeld.

Mijn punt;-).

Jonas Elossov 1 september 2005 20:38

Citaat:

Je verwart THC met ethanol.
Overigens, van een joint wordt je net een stuk alerter, al je zintuigen gaan er beter door werken, als je tenminste met mate gebruikt.

King of beggars and fleas 1 september 2005 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha

en dus heel goed tegen de geldverslaving en het kapitalisme

de limburgse leeuw 1 september 2005 23:12

Citaat:

Ondertussen rookt minstens de helft van de jeugd cannabis, ik vraag mij af wie er nog zo onnozel is om te denken dat ze dat antal ooit nog kunnen terugdringen. Dat KAN toch niet?

Ik denk niet dat ze snel een cannabisdode zullen vinden. Bij een normaal THC-gehalte moet je twee kilo in een avond opeten om toxische effecten als de dood te verkrijgen.

Van een paar joints of zelfs een paar grammen roken is nog niemand doodgegaan.

longhorn 2 september 2005 17:41

Citaat:

Vooraleer je mij bekrompen noemt, potheads, ik spreek wel uit eigen ervaring. Vroeger op college in SF genoeg gepaft en dan als een zak patatten in de zetel. Nu kan het niet meer want de combinatie werk-weed gaat niet goed samen, tenzij je b.v. bibliothecaris bent.

Bhairav 2 september 2005 20:00

Niks ergs dus.

luc broes 2 september 2005 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha

Echte progressieven laten anderen voor zich arbeiden.

carlgustaaf 2 september 2005 22:50

klagen?

Citaat:

Ondertussen rookt minstens de helft van de jeugd cannabis, ik vraag mij af wie er nog zo onnozel is om te denken dat ze dat antal ooit nog kunnen terugdringen. Dat KAN toch niet?

Toen ik 20 was vloogt ge voor een paar grammen de bak in.Het is er toch op gebeterd voor jullie?Wat wil je nog meer , dat de politie je feliciteert mischien?Verder, in Nederland heb je meer en meer jongeren die niet roken: het is daar al heel lang legaal, wat maakt dat een heleboel jongeren ouders hebben die blowen, en zoals steeds gebeurt, wil de jeugd andersom doen dan vader en moeder, en hasj en wiet roken , word dus iets voor "ouwe zakken".Grappig eigenlijk...

carlgustaaf 2 september 2005 22:52

forget it

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Soms is het beter bepaalde zaken te vergeten in deze bekrompen wereld.

Kop in het zand en kont in de lucht.Drugs nemen is contra-revolutionnair

Bhairav 3 september 2005 07:58

Maar neen.
Alcohol wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be