Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Verhofstadt licht benzinerijders op.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39586)

Shizie 1 september 2005 13:19

Verhofstadt licht benzinerijders op..
 
De prijs van super benzine is vandaag gestegen met 10 cent / liter. Als benzinerijder kan ik daar niet gelukkig mee zijn. Ik begrijp dat het te maken heeft met de hoge olieprijs etc.

WAT IK NIET begrijp is waarom de accijnen voor DIESEL verlaagd worden om de prijs onder 1.11 euro te houden..
En voor benzine niet..

Zijn benzinerijders misschien minderwaardig en mogen ze uitgebuit worden ter voordele van de meerderheid ????

Duvelke 1 september 2005 13:31

Diesel is milieuvriendelijker...eigenlijk zou iedereen moeten overschakelen op LPG
dat zou nog beter zijn.

Shizie 1 september 2005 13:36

LOL, diesel is milieuvriendelijker ?? Het is juist omgekeerd...

alpina 1 september 2005 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Diesel is milieuvriendelijker...eigenlijk zou iedereen moeten overschakelen op LPG
dat zou nog beter zijn.

Diesel is helemaal niet milieuvriendelijker. Een benzine stoot meer CO2 uit maar stoot veel minder roetdeeltjes en stikstofoxiden uit en het zijn juist die 2 laatsten die voor de grootste gezondheidsproblemen zorgen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by alpina on 01-09-2005 at 14:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Diesel is milieuvriendelijker...eigenlijk zou iedereen moeten overschakelen op LPG
dat zou nog beter zijn.

Diesel is helemaal niet milieuvriendelijker. Een benzine stoot meer CO2 uit maar stoot veel minder roetdeeltjes en stikstofoxiden uit en het zijn juist die 2 laatsten die voor de grootste gezondheidsproblemen zorgen.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by alpina on 01-09-2005 at 14:42
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Diesel is milieuvriendelijker...eigenlijk zou iedereen moeten overschakelen op LPG
dat zou nog beter zijn.

Diesel is helemaal niet milieuvriendelijker. Een benzine stoot meer CO2 uit maar stoot helemaal geen roetdeeltjes en 10 keer minder stikstofoxiden uit en het zijn juist die 2 laatsten die voor de grootste gezondheidsproblemen zorgen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Diesel is milieuvriendelijker...eigenlijk zou iedereen moeten overschakelen op LPG
dat zou nog beter zijn.

Diesel is helemaal niet milieuvriendelijker. Een benzine stoot meer CO2 uit maar stoot helemaal geen roetdeeltjes of stikstofoxiden uit en het zijn juist die 2 laatsten die voor de grootste gezondheidsproblemen zorgen.[/size]
[/edit]

King of beggars and fleas 1 september 2005 13:43

van mijn part mogen alle automobilisten als melkkoeien blijven worden behandeld - maar dieselrijders zou men idd - aangezien diesel vervuilender is - meer moeten uitmelken als benzinerijders - lpg rijders zouden ze nog iets minder moeten uitmelken dan benzinerijders

alpina 1 september 2005 13:45

Het verschil tussen LPG en benzine is trouwens erg klein, LPG stoot minder co2 uit dan een benzine maar wel meer stikstofoxiden.

Ik vind het trouwens schandalig dat de overheid in het bepalen van de brandstofprijzen doet alsof ze begaan is met het milieu terwijl de dieselrijders die meer vervuilen meer beschermd worden dan de benzinerijders.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by alpina on 01-09-2005 at 14:46
Reason:
--------------------------------

Het verschil tussen LPG en benzine is trouwens erg klein, LPG stoot minder co2 uit dan een benzine maar wel meer stikstofoxiden.

Ik vind het trouwens schandalig dat de overheid in het bepalen van de brandstofprijzen doet alsof ze begaan is met het milieu terwijl de dieselrijders die meer vervuilen meer beschermd worden dan de benzinerijders.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Het verschil tussen LPG en benzine is trouwens erg klein, LPG stoot minder co2 uit dan een benzine maar wel meer stikstofoxiden.[/size]
[/edit]

boer_bavo 1 september 2005 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het verschil tussen LPG en benzine is trouwens erg klein, LPG stoot minder co2 uit dan een benzine maar wel meer stikstofoxiden.

Euhm, dat is pertinent onwaar. NOx-uistoot (stikstofoxiden) neemt met meer dan 60% af als je met LPG rijdt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by boer_bavo on 01-09-2005 at 14:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het verschil tussen LPG en benzine is trouwens erg klein, LPG stoot minder co2 uit dan een benzine maar wel meer stikstofoxiden.

Euhm, dat is pertinent onwaar. NOx-uistoot (stikstofoxiden) neemt met meer dan 60% af als je met LPG rijdt.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het verschil tussen LPG en benzine is trouwens erg klein, LPG stoot minder co2 uit dan een benzine maar wel meer stikstofoxiden.

Euhm, dat is pertinent onwaar. Nox neemt met meer dan 60% af als je met LPG rijdt.[/size]
[/edit]

Gorefest 1 september 2005 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
De prijs van super benzine is vandaag gestegen met 10 cent / liter. Als benzinerijder kan ik daar niet gelukkig mee zijn. Ik begrijp dat het te maken heeft met de hoge olieprijs etc.

WAT IK NIET begrijp is waarom de accijnen voor DIESEL verlaagd worden om de prijs onder 1.11 euro te houden..
En voor benzine niet..

Zijn benzinerijders misschien minderwaardig en mogen ze uitgebuit worden ter voordele van de meerderheid ????

als ik mij Reynders zijn woorden meen te herinneren zou er ook een plafond zijn voor de benzine-prijs; namelijk 1.50 euro (en super98 zit al aan 1.54)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gorefest on 01-09-2005 at 14:51
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
De prijs van super benzine is vandaag gestegen met 10 cent / liter. Als benzinerijder kan ik daar niet gelukkig mee zijn. Ik begrijp dat het te maken heeft met de hoge olieprijs etc.

WAT IK NIET begrijp is waarom de accijnen voor DIESEL verlaagd worden om de prijs onder 1.11 euro te houden..
En voor benzine niet..

Zijn benzinerijders misschien minderwaardig en mogen ze uitgebuit worden ter voordele van de meerderheid ????

als ik mij Reynders zijn woorden meen te herinneren zou er ook een plafond zijn voor de benzine-prijs; namelijk 1.50 euro (en super98 zit al aan 1.54)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
De prijs van super benzine is vandaag gestegen met 10 cent / liter. Als benzinerijder kan ik daar niet gelukkig mee zijn. Ik begrijp dat het te maken heeft met de hoge olieprijs etc.

WAT IK NIET begrijp is waarom de accijnen voor DIESEL verlaagd worden om de prijs onder 1.11 euro te houden..
En voor benzine niet..

Zijn benzinerijders misschien minderwaardig en mogen ze uitgebuit worden ter voordele van de meerderheid ????

als ik mij meen te herinneren zou er ook plafond zijn voor de benzine-prijs; namelijk 1.50 euro (en super98 zit al aan 1.54)[/size]
[/edit]

LeMmOnN 1 september 2005 13:52

Snapt er hier niemand dat de transportsector warm lucht in de nek van Verhofstadt aant blazen is? Dat zijn de grote dieselrijders en verbruikers, niet de kleine man

En wat doet onze eerste minister dan? BUIGEN, en de kleine man laten betalen voor de vervuiling die in handen lucht van de transportsector.
Wie zou blauw eerste steunen denken jullie? de kleine man of de ondernemer?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by LeMmOnN on 01-09-2005 at 14:52
Reason:
--------------------------------

Snapt er hier niemand dat de transportsector warm lucht in de nek van Verhofstadt aant blazen is? Dat zijn de grote dieselrijders en verbruikers, niet de kleine man

En wat doet onze eerste minister dan? BUIGEN, en de kleine man laten betalen voor de vervuiling die in handen lucht van de transportsector.
Wie zou blauw eerste steunen denken jullie? de kleine man of de ondernemer?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Snapt er hier niemand dat de transport warm lucht in de nek van Verhofstadt aant blazen is?

En wat doet onze eerste minister dan? BUIGEN, en de kleine man laten betalen voor de vervuiling die in handen lucht van de transportsector.
Wie zou blauw eerste steunen denken jullie? de kleine man of de ondernemer?[/size]
[/edit]

maddox 1 september 2005 14:12

Verafstoot , heeft die ooit iets anders gedaan dan iedereen in 't zak zetten?

Wat betreft de milieulast van brandstoffen. Diesel is per liter net iets minder proper dan benzine, en een stuk minder proper dan LPG. Nu word dat ruimschoots gecompenseerd door de hogere efficiencie en de hogere energiewaarde per liter diesel.
Waar een moderne benzinewagen 7 liter per 100km gebruikt doet een LPG bak 9 en een diesel 5 liter. En dit is gekeken voor eenzelfde vermogen, en klasse van wagen.

Shizie 1 september 2005 14:21

Ik heb een bescheiden 143pk benzine bmw 3 serie, verbruik is 9 liter zonder airco en 10 liter met airco.. een tankbeurt kost me rond 75 euro nu ipv 50 euro anderehalf jaar geleden, belachelijk veel..

Calle 1 september 2005 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Ik heb een bescheiden 143pk benzine bmw 3 serie, verbruik is 9 liter zonder airco en 10 liter met airco.. een tankbeurt kost me rond 75 euro nu ipv 50 euro anderehalf jaar geleden, belachelijk veel..

LOL, een bescheiden 143pk benzine BMW 3 .

HAHAHAAHAHAHAHAAAAA

maddox 1 september 2005 14:46

Doe zoals ik, vervang die 9 liter verbruikende benzinebak door een 7.5 liter verbruikende diesel. Zeker in de BMW bakken zijn de diesels godsgruwelijk sterk.

Shizie 1 september 2005 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
LOL, een bescheiden 143pk benzine BMW 3 .

HAHAHAAHAHAHAHAAAAA

emmn het is een 318i, de tweede goedkoopste motor.

maddox 1 september 2005 15:09

Voor een BMW bescheiden dus.
Nog steeds minstens 30% duurder dan mijn minder sportieve, maar veel handigere minibesteldoos van Opel.
Ik moet wel toegeven, prestige van mijn Combo is een pakje minder.

alpina 1 september 2005 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Euhm, dat is pertinent onwaar. NOx-uistoot (stikstofoxiden) neemt met meer dan 60% af als je met LPG rijdt.

Na nog wat rondzoeken op het internet geven de meeste websites inderdaad aan dat LPg minder NOx de lucht instuwt, wel vreemd dat een aantal websites net het tegenovergestelde beweren.:?

Mambo 1 september 2005 15:47

lpg is wel stukken goedkoper, maar het verbruikt stukken meer!
Ong 600 �* 650 km op benzine en ong 300 (stad) en 400 km (snelweg) op lpg (lpi)
Het prijs verschil is natuurlijk groot circa 0,39 cent voor lpg en 1,10 € of zo voor benzine

En komt daar de 10 cent bij omdat het in amerika eens waait! Morgen omdat er één een scheet gelaten heeft en zo blijven we bezig ons te laten belazeren.

Gorefest 1 september 2005 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
lpg is wel stukken goedkoper, maar het verbruikt stukken meer!

En dan zwijg ik nog over de stank in een auto als je al wat oudere installaties tegenkomt.. ne vriend van me heeft ne nieuwe BMW 3.2x mét een oudere LPG installatie; oogt vanbuiten ontzettend mooi, maar vanbinnen waan je je bij de DSM-fabrieken in Geleen.

Mambo 1 september 2005 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
En dan zwijg ik nog over de stank in een auto als je al wat oudere installaties tegenkomt.. ne vriend van me heeft ne nieuwe BMW 3.2x mét een oudere LPG installatie; oogt vanbuiten ontzettend mooi, maar vanbinnen waan je je bij de DSM-fabrieken in Geleen.

Die gaat hij dringend eens moeten nazien, niet normaal. Ook ik heb eens een serieus lek gehad en pas één week na de keuring dan nog! Het gas spoot er werkelijk uit en het schijnt dat ik serieus change heb gehad dat mijn onsteking (bougie's) zo goed afgeschermd zitten want één vonk en de wagen lag in de dakgoot.
En mijn zoon reed er net mee rond, geluk dat hij hoorde sissen en overschakelde op benzine meteen.
9/10 kansen op 10 dat er een lek zit op de toevoerleiding gas in de bocht onder de motorkap. Slechte bocht en trillingen doen die koperbuizen soms scheuren onder hun isolatie mantel. Dus serieus laten nazien dat ding!

Nu ik er over nadenk ik had ook die stank voorheen en stond er ook niet bij stil. Waarschijnlijk was het eerst een klein scheurtje en plots volledig open gegaan.
Nu ruik ik echt niks meer. (volledige nieuwe leiding)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 01-09-2005 at 21:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
En dan zwijg ik nog over de stank in een auto als je al wat oudere installaties tegenkomt.. ne vriend van me heeft ne nieuwe BMW 3.2x mét een oudere LPG installatie; oogt vanbuiten ontzettend mooi, maar vanbinnen waan je je bij de DSM-fabrieken in Geleen.

Die gaat hij dringend eens moeten nazien, niet normaal. Ook ik heb eens een serieus lek gehad en pas één week na de keuring dan nog! Het gas spoot er werkelijk uit en het schijnt dat ik serieus change heb gehad dat mijn onsteking (bougie's) zo goed afgeschermd zitten want één vonk en de wagen lag in de dakgoot.
En mijn zoon reed er net mee rond, geluk dat hij hoorde sissen en overschakelde op benzine meteen.
9/10 kansen op 10 dat er een lek zit op de toevoerleiding gas in de bocht onder de motorkap. Slechte bocht en trillingen doen die koperbuizen soms scheuren onder hun isolatie mantel. Dus serieus laten nazien dat ding!

Nu ik er over nadenk ik had ook die stank voorheen en stond er ook niet bij stil. Waarschijnlijk was het eerst een klein scheurtje en plots volledig open gegaan.
Nu ruik ik echt niks meer. (volledige nieuwe leiding)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
En dan zwijg ik nog over de stank in een auto als je al wat oudere installaties tegenkomt.. ne vriend van me heeft ne nieuwe BMW 3.2x mét een oudere LPG installatie; oogt vanbuiten ontzettend mooi, maar vanbinnen waan je je bij de DSM-fabrieken in Geleen.

Die gaat hij dringend eens moeten nazien, niet normaal. Ook ik heb eens een serieus lek gehad en pas één week na de keuring dan nog! Het gas spoot er werkelijk uit en het schijnt dat ik serieus change heb gehad dat mijn onsteking (bougie's) zo goed afgeschermd zitten want één vonk en de wagen lag in de dakgoot.
En mijn zoon reed er net mee rond, geluk dat hij hoorde sissen en overschakelde op benzine meteen.
9/10 kansen op 10 dat er een lek zit op de toevoerleiding gas in de bocht onder de motorkap. Slechte bocht en trillingen doen die koperbuizen soms scheuren onder hun isolatie mantel. Dus serieus laten nazien dat ding![/size]
[/edit]

Chipie 1 september 2005 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Snapt er hier niemand dat de transportsector warm lucht in de nek van Verhofstadt aant blazen is? Dat zijn de grote dieselrijders en verbruikers, niet de kleine man

En wat doet onze eerste minister dan? BUIGEN, en de kleine man laten betalen voor de vervuiling die in handen lucht van de transportsector.
Wie zou blauw eerste steunen denken jullie? de kleine man of de ondernemer?

Tja, men zou idd de ondernemer moeten lam leggen... dan hebben we geen energie meer nodig en dat is goed van de kleine man...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be