Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Prijzenoorlog supermarkten bedreigt 7.600 jobs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39602)

Mitgard 1 september 2005 17:48

Prijzenoorlog supermarkten bedreigt 7.600 jobs

Prijzenoorlog supermarkten bedreigt 7.600 jobs :cheer:

BRUSSEL - Een twee jaar durende prijzenoorlog onder supermarkten zou 600 zelfstandige supermarkten bedreigen en 7.600 jobs kosten in België. Dat stellen de Winkelraad van Unizo, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, en de beroepsorganisatie VDV vandaag in een reactie op de opvallende prijsverlaging van Carrefour België.

,,Volgens onderzoek in Nederland, waar al geruime tijd een prijzenoorlog woedt onder supermarkten, betekent een verwoede prijzenstrijd gedurende twee jaar de stopzetting voor zestig procent van de zelfstandige supermarkten'', aldus Unizo. De ondernemersorganisatie vertaalde de cijfers naar de Belgische markt. ,,In België zou dit de sluiting van 600 zelfstandige supermarkten en een verlies van 7.600 jobs betekenen'', klinkt het.

Unizo waarschuwt voor een vernietigende prijzenspiraal. ,,Vooral de KMO’s uit de sector en hun werknemers dreigen er, samen met de toeleveranciers, slachtoffer van te worden'', meent Unizo. ,,Maar ook de consument zal er op termijn nadelen van ondervinden. De prijsverlaging dreigt immers het noodzakelijke rendement en bijgevolg de kwaliteit, de service en de ruime keuze voor de klant aan te tasten'', waarschuwt de ondernemersorganisatie.

De prijzenoorlog zou een geringer effect hebben op kleinere voedingssuperettes omdat die nu al om andere redenen dan de prijs door de consument worden bezocht. ,,Vooral de grotere zelfstandige supermarkten van het type SuperGB Partner, AD Delhaize, Alvo of Spar, met doorgaans een oppervlakte van meer dan 400 vierkante meter, worden door een mogelijk prijzenoorlog bedreigd'', vrezen de organisaties. België telt in totaal 1.020 zelfstandige grotere supermarkten, goed voor 12.735 jobs. vmj (belga)01/09/2005

------------------------------------------

prachtig...
we worden een derdewereldland, hoe rapper hoe liever 8)

Bhairav 1 september 2005 17:51

Inderdaad! En het dan lekker op de overheid steken.
:twisted:

King of beggars and fleas 1 september 2005 17:52

idd 8)

sinan123 1 september 2005 18:05

Wat gaan we doen als we een derde wereld land zijn dan? Lijkt me best saai eerlijk gezegd.

King of beggars and fleas 1 september 2005 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wat gaan we doen als we een derde wereld land zijn dan? Lijkt me best saai eerlijk gezegd.

voor ons van de vierde wereld veranderd er niet zoveel dan dus ik vrees dat ons dat worst zal wezen.

Mitgard 1 september 2005 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Inderdaad! En het dan lekker op de overheid steken.
:twisted:

en op de rijken!

King of beggars and fleas 1 september 2005 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
en op de rijken!

en vooral op de pandjesmelkers, de bedrijfleiders enz

sinan123 1 september 2005 18:11

en de buitenlanders natuurlijk!

Bhairav 1 september 2005 18:11

Neen, dat is voor mietjes.

King of beggars and fleas 1 september 2005 18:15

idd

Chipie 1 september 2005 18:18

Tja, de armen zullen zo wel aan benen geraken... :roll:

boer_bavo 1 september 2005 19:36

Laten we hopen dat die supermarktenoorlog er komt. In Nederland zijn de producten van de supermarkt zo'n 2O% goedkoper. Ik herhaal 20%.

7600 jobs worden probleemloos gecompenseerd door de vrijgekomen koopkracht.

King of beggars and fleas 1 september 2005 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Laten we hopen dat die supermarktenoorlog er komt. In Nederland zijn de producten van de supermarkt zo'n 2O% goedkoper. Ik herhaal 20%.

allee hier zijn we het dan wel eens - laat de kapitalisten elkaar maar lekker helemaal kapot konkurerren. En dan zingen we aan het kampvuur achteraf in koor
.

[size=7]Nie wieder capitalismus !!! [/size]

kelt 1 september 2005 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
allee hier zijn we het dan wel eens - laat de kapitalisten elkaar maar lekker helemaal kapot konkurerren. En dan zingen we aan het kampvuur achteraf in koor
.

[size=7]Nie wieder capitalismus !!! [/size]

Ze blijven mij verbazen.....die "studies".

Mitgard 1 september 2005 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

denk je? :-(

Mitgard 1 september 2005 20:03

ik denk het niet bavo.
ik denk dat er steeds meer armen gaan komen, en dat ze de SZ gaan afschaffen zodat werklozen niks meer te vreten hebben... :-D

King of beggars and fleas 1 september 2005 20:05

Citaat:

ik denk het niet bavo.
ik denk dat er steeds meer armen gaan komen, en dat ze de SZ gaan afschaffen zodat werklozen niks meer te vreten hebben... :-D

en aangezien we dan niks meer te vreten hebben zullen we de rijken wel moeten opvreten.

pff gaat wel vies smaken volgens mij[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 01-09-2005 at 21:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:

ik denk het niet bavo.

en aangezien we dan niks meer te vreten hebben zullen we de rijken wel moeten opvreten.

pff gaat wel vies smaken volgens mij[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 01-09-2005 at 21:06
Reason:

Citaat:

ik denk het niet bavo.

en aangezien we dan niks meer te vreten hebben zullen we de rijken wel moeten opvreten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

ik denk het niet bavo.

en aangezien we dan niks meer tevreten hebben zullen we de rijken moeten opvreten.[/size]
[/edit]

Bobke 1 september 2005 20:10

Allez, weer wat werkslaven minder die door die vuile kapitalisten zullen uitgebuit worden.

King of beggars and fleas 1 september 2005 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Allez, weer wat werkslaven minder die door die vuile kapitalisten zullen uitgebuit worden.

idd af en toe eens goed nieuws mag ook he

Bobke 1 september 2005 20:12

Citaat:

ik denk het niet bavo.

Begint het u te dagen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be