Supe®Staaf |
3 september 2005 10:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
wie heeft er zo en stomme leuze als voor vorst voor vrijheid en voor recht en laat dan een belgische vlag zien,
|
Ik
Supe®staaf.
Citaat:
das toch zo tegenstrijdig als maar zijn kan,
niets vrijheid,? niets recht? en vorst, welke vorst ? tien graden onder nul ?
|
Om te beginnen is dat geen leuze doch een citaat.
Uit de Brabançonne.
Dit citaat lijkt mij persoonlijk een stuk minder 'stom' dan pakweg "Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Christus"
Qua nationalistisch gevoel misschien vergelijkbaar, maar de theocratische saus erachteraan, lijkt me heel wat groezeliger dan de royalistische oprisping in mijn sig.
Met je Vorst kan je vrijwillig een contract aangaan, en jouw diensten aanbieden in ruil voor een afgesproken vergoeding.
Uw Vlaams-aanbeden Christus heeft de onhebbelijke gewoonte om de oekazen van zijn papa over onze hoofden uit te strooien via zijn Roomse vertegenwoordiger op aard.
Onze Vorst heeft zich bovendien ook nog nooit met mijn leven in de beddebak gemoeid. Als je de Borremans-soap volgde, dan merk je dat job en sex in uw AVV-VVK-wereldje onlosmakelijk en conditioneel verbonden zijn.
Wanneer we dan tenslotte het rechtstelsel van ons land vergelijken met het inquisitionele apparaat van het Christusluik uit uw Vlaamse slogan, dan zijn we ook rap uitgeklapt. Als je mag kiezen tussen een Belgische mild-autoritaire elitocratie of een regelrecht Katholiek gestapo-regime met sexuele bemoeienis, geestelijke repressie én fysieke tortuur, dan is de keuze rap gemaakt.
Trek dus maar snel een genuanceerdere conclusie over vermeende tegenstrijdigheden.
|