Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zijn Belgische helden profiteurs ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39669)

labyrinth 2 september 2005 21:49

Zijn Belgische helden profiteurs ?

Tom Boone, Justine Henin, S. Everts, Axel Merckx, allen verhuisden ze naar het belastingsparadijsje Monaco.
Uitleg : waarom niet profiteren van het systeem als het bestaat ?
De fans : die zijn hinderlijk tenzij ze staan te juichen en met vlaggen te zwaaien als de helden als winnaars over de streep komen.
Rare kwiesten die superhelden....... die zo gemakkelijk hun vlag voor geld inruilen. En de supporters die zwaaiden voor niets.......

Sokkie 2 september 2005 23:44

Gelukkig is er nog Kim Clijsters...

voicelesscharlie 3 september 2005 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Tom Boone, Justine Henin, S. Everts, Axel Merckx, allen verhuisden ze naar het belastingsparadijsje Monaco.
De fans : die zijn hinderlijk tenzij ze staan te juichen en met vlaggen te zwaaien als de helden als winnaars over de streep komen.
Rare kwiesten die superhelden....... die zo gemakkelijk hun vlag voor geld inruilen. En de supporters die zwaaiden voor niets.......

Als er belastingsparadijzen bestaan wil dat zeggen dat er belastingsinferno's bestaan.
Dan is de keuze vlug gemaakt natuurlijk.

Hans1 3 september 2005 08:58

Laat die mensen eens doen, zeg. We mogen blij zijn dat we eindelijk opnieuw wat sportlui hebben met kwaliteit.

Gertj3 3 september 2005 09:02

Citaat:

Tja als ik het geld ervoor had zou ik het ook doen maar enfi daar kan ik alleen maar van dromen

Trouwens Tom heeft groot gelijk

barney 3 september 2005 09:08

tom ligt uit den tour

Gertj3 3 september 2005 09:55

Citaat:

Ruim 60% van hln.be-bezoekers gunt Boonen verhuis naar Monaco

Ruim 60 procent van de bezoekers van hln.be gunt Tom Boonen zijn verhuis naar belastingparadijs Monaco. Van de 5.640 uitgebrachte stemmen gaven er 3.417 (of 60,6%) de Balenaar gelijk. Voor 22,7% van de mensen staat Boonens verhuis naar het prinsdom gelijk aan fraude. Een aantal stemmers (9,7%) houdt Boonen liever binnen de Belgische landsgrenzen en vindt het jammer dat hij straks vertrekt. Een kleine minderheid noemt het vertrek van de spurtbom de schuld van de media (4%) of de fans (3%).
Waar en hoe boonen woont is toch een privézaak wat hebben wij daarmee te maken?

Den Bal 3 september 2005 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Waar en hoe boonen woont is toch een privézaak wat hebben wij daarmee te maken?

Het is zijn zaak als hij wenst te verhuizen. Ik stoor me enkel over het feit dat de reden opdringerige fans is en een klein beetje het geld. Wees eerlijk en geef toe dat het fiscaal voordeel in Monaco de hoofdreden is.

Gertj3 3 september 2005 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Het is zijn zaak als hij wenst te verhuizen. Ik stoor me enkel over het feit dat de reden opdringerige fans is en een klein beetje het geld. Wees eerlijk en geef toe dat het fiscaal voordeel in Monaco de hoofdreden is.

ja en dan nog heb ik er geen probleem mee als ik het geld ervoor had deed ik net het zelfde

Den Bal 3 september 2005 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ja en dan nog heb ik er geen probleem mee als ik het geld ervoor had deed ik net het zelfde

Ik vrees dat als we ons geld samenleggen nog niet toekomen. Ik zal nog heel m'n leven mogen werken om iets te hebben en dan zal dat nog niet genoeg zijn om naar daar te verhuizen.

Den Bal 3 september 2005 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Laat die mensen eens doen, zeg. We mogen blij zijn dat we eindelijk opnieuw wat sportlui hebben met kwaliteit.

??????

Bobke 3 september 2005 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Gelukkig is er nog Kim Clijsters...

Die gaat naar Australie ;-)

van Maerlant 3 september 2005 10:13

We betekenen toch niet op sportvlak. Waarom u er druk over maken?

Mitgard 3 september 2005 10:16

Citaat:

dat is allemaal goed rintje, want die mensen wérken voor hun geld.
snap je?
profiteurs, dat zijn werklozen die niet verhongeren.

Rudy Van Nespen 3 september 2005 11:06

Ik geef al deze sportmensen GROOT GELIJK!

We leven in het land met de grootste belastingdruk van de ganse wereld.
Dat kan ook niet anders als je zes regeringen hebt met hun respectievelijke administraties.
In Belgie moet nog steeds elke scheet die in Vlaanderen gelaten wordt, gecompenseerd worden in Wallonie, dat kost natuurlijk ook handenvol geld.

Als je weet dat die sportlui bijna 60% van hun verdiensten moeten afgeven aan de staat, dan is hun keuze voor Monaco, waar ze niks moeten afgeven, natuurlijk zeer erg logisch.

De staat werkt de kapitaalsvlucht nu eenmaal zelf in de hand!

solidarnosc 3 september 2005 11:16

Als het rust is wat ie zoekt dan zijn daar duizend andere plaatsten in Europa te bedenken die beter zijn dat Monoca. Ik bedoel als al die sterren daar op elkaars lippen zitten te kijken dan krijgt het "argument" rust wel een vreemde nasmaak.

@Rudy. Nationale Unie is dan enkel iets voor wij armoeizaaiers die over onvoldoende middelen beschikken om het land te ontvluchten. Mooie unie moet ik zeggen.

Sfax 3 september 2005 11:57

Citaat:

Et alors?
Wie ben jij om te gaan bepalen waar anderen moeten/mogen gaan wonen?

Sfax 3 september 2005 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Als het rust is wat ie zoekt dan zijn daar duizend andere plaatsten in Europa te bedenken die beter zijn dat Monoca. Ik bedoel als al die sterren daar op elkaars lippen zitten te kijken dan krijgt het "argument" rust wel een vreemde nasmaak.

En zelfs als ie ervoor kiest om naar daar te trekken om de idioot hoge belastingsdruk van België te ontvluchten, wat is daar mis mee? Mag dat niet dan? Per slot van rekening maakt ie ook geen gebruik meer van de Belgische voorzieningen eens ie daar woont, maar van die van Monaco (en laat het daar allemaal net iets duurder zijn dan hier...)

solidarnosc 3 september 2005 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
En zelfs als ie ervoor kiest om naar daar te trekken om de idioot hoge belastingsdruk van België te ontvluchten, wat is daar mis mee? Mag dat niet dan? Per slot van rekening maakt ie ook geen gebruik meer van de Belgische voorzieningen eens ie daar woont, maar van die van Monaco (en laat het daar allemaal net iets duurder zijn dan hier...)

Die idioot hoge belastingsdruk financiert wel het beste onderwijs en gezondheidszorg systeem ter wereld. In de VS betalen ze misschien minder belastingen maar de gevolgen zijn er ook naar als het er op aan komt.

Chipie 3 september 2005 12:06

Tja, als iedereen het logisch vindt dat Tom verhuist om geen belastingen te moeten betalen, dan vind ik dat het logisch is dat ik geen belastingen moet betalen zonder te verhuizen... :wink:

Bij mij is hij alleszins geen Belg meer en zeker geen Vlaming...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be