![]() |
Turan
Turan, wasda? Dat is blijkbaar het (nog?) niet bestaande land dat bestaat uit alle volkeren van de Turkse taalfamilie, o.a. Turkije (duh), Azerbaidzjan, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan, Kirgizië,... Naast de landen die louter bewoond worden door Turkse volkeren, zouden ze ook delen van Iran (waar de Azeri wonen), China (Xinjiang), Rusland (Tsjetsjenië, Tatarstan, Krim,...), Moldavië (Gagaoezië),... willen inpalmen.
Wat vinden jullie van dit idee? |
De westelijke grenzen van Turan liggen nog niet vast. 8)
|
Etnisch gezien ben ik alles behalve Turks. Er stroomt Lazische, Georgische, Griekse, Joodse, Turkmeense,Tsjetsjeense, Armeense en Tataarse bloed door men aders.
Ik ben voorstander van Turan, maar het moet meer zijn dan alleen een politieke unie. |
Citaat:
Citaat:
|
Het is allemaal onrealistisch wat ik hier zou schrijven. De huidige Turkse staat moet eerst verlost worden van de sionisten dan pas kunnen we over Turan klappen.
Staatsgreep in Kirgizië heeft de sionisten maar 350 miljoen $ gekost ...:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Het kan mij niks schelen wat die Turk-achtigen uitspoken in hun achterlijke republiekjes, zolang ze niet raken aan Europa op de Balkan, Kaukasus,... De islamitische Tsjetjenen bijvoorbeeld moeten met geweld verjaagd worden uit Rusland, dood of levend. De Russen pakken het te zacht aan, met alle gevolgen van dien.
|
De Turken pakken de racisten in Europa te zacht aan ...
Over de aanpak van de Russen kan je hier meer vinden. http://www.cecenonline.com/help.htm |
Rusland vs. Turkije
Indien er een oorlog uitbreekt hoop ik dat de russen het snel en direct oplossen....zonder al te veel problemen. Toch maar eens die SS-18's uit de kast halen.... |
Citaat:
Ik zal eventjes zeggen wat ik over Rusland denk/weet: -Baltische staten (vooral Letland) discrimineert de Russische minderheid zwaar En jah, de wereldmacht kan niets doen. De Letten zijn nu lid geworden van de Eu en de Navo, dus vragen van Rusland dat ze eventjes hun bek toe te doen. -Georgië: Russische troepen moeten afbollen. De Amerikanen hebben Georgië onder controle -Azerbaijan: Ze hebben de Russen ook niet meer nodig. BTC-pijplijn is daar een bewijs van -Oekraïne: Ruslandgezinden zijn zwaar verloren. En Oekraïne is een groot land. Ze hebben enorm veel capaciteit, zware klap voor de Russen. -Kaukasië: de Tsjetsjeense verzet is ongelofelijk. Dapperste mensen in mijn ogen. (ik ben tegen hun terroristische acties maar Tsetsjenen hebben veel meegemaakt...). Ik sprek nog over de anderen -Kirgizië: Ruslandgezinden zijn vervangen door sionisten/Amerikanen -Russische maffia: met hun miljoenen medewerkers zijn ze te machtig. Tis iets raar. De Amerikanen hebben hen eerst gesteund om de staat leeg te zuiveren. Nu worden ze door de Russische overheid gesteund om acties te ondernemen tegen de Tsjetsjenen. Kans dat Russische maffia Turkije aanvalt is groter dan die de Russiche staat. -Russische zakkenvullers: We kennen hier alleen Abramovitsj, Kodorkovsky maar er zijn véél meer. Waar heeft Rusland nog iets te zeggen? Mongolië: Zoals jullie het ook weten hebben de Russen en Chinezen het land onder elkaar verdeelt. Geloof me, binnen tien jaar gaat China 'trap af' zeggen tegen de Russen. Iran: Zolang de Amerikanen/zionisten rijker zijn dan de Russen gaat Iran niet met rust gelaten worden. Armenië: Eens Turkije zijn grens opent voor de Armenen gaat er een Armeense revolutie gebeuren. Armenië is nu een satelietstaat van Rusland omdat Russen de Armeniërs steunen bij de kwestie Karabag. De Armenen zijn dus verplicht om te samen werken met Rusland en Iran, niet omdat die het willen ... Rusland heeft Turkije meer nodig dan andersom. |
[quote=EL TURCO
Rusland heeft Turkije meer nodig dan andersom.[/QUOTE] Nogal onrealistisch. Rusland is inderdaad niet meer zo machtig als vroeger, maar is toch nog altijd een mogendheid van tweede rang. Turkije is op geen enjek vlak een mogendheid. |
Overigens zullen de meeste van die "Turan"-landen nog altijd veel meer belang hechten aan hun relaties met Rusland, China en de VS.
|
Citaat:
Ofwel de kant van de Russen en Chinezen kiezen gelijk Oezbekistan. |
Turkije is niks anders dan een van de vele vacantieplekken voor Russen. Rusland is een afzetmarkt van minderwaardige (lage kwaliteit, namaak etc) turkse goederen.
Wake up and smell the coffee, Turkije heeft Rusland nodig en niet omgekeerd. Rusland is geen grootmacht meer maar op sommige militaire vlakken hebben ze zeer sterke en moderne wapens + heeft Rusland enorme voorraden olie, aardgas en andere grondstoffen. Nu dat er energiecrisis uitgebroken is zal het belang van Rusland enkel toenemen. Het is wel dat invloed in de meeste ex Soviet staten verloren is. PS. Ik ben beschaamd dat onze vrouwen zich zo gedragen.. maar niet veralgemenen aub! |
Citaat:
Turkije en Rusland zijn afzetmarkten 8) Ik weet dat Rusland goede spullen heeft. Turkije zit in de shit, Rusland nog dieper. Door hun olie te verkopen aan de anderen .. Leven van de olie, wie doet dat nog buiten de Arabieren? Invloed is verloren + vijand (Amerika) heeft die gebieden ingepalmd. Centraal-Aziatische landen hebben ook veel reserves hoor. Wat ik allemaal in Turkije (Antalya) heb gezien is niet normaal. Ik ga erover zwijgen. Misschien was het zo omdat het hotel voor het grotendeels uit Russen bestond. Russinnen in Bodrum vielen mee :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be