![]() |
Turkije wilt de EU niet (meer)!
Citaat:
Hand schudden en op POLITIEK vlak toenadering zoeken tot Iran, Rusland en China. Met de Amerikanen moeten we (spijtig genoeg) nog eventjes samenwerken. Op ECONOMISCH vlak, hoeft Turkije niet zoveel te doen, het is een afzetmarkt. Kapitaal zal van zichzelf komen als dat hetgeen is wat de Turkse staat zoveel wilt. Verder gaan met de hervormingen zeg ik. Ik wil een democratische Turkije zien. Turken zijn emotionele mensen. Het kan zijn dat de mensen nu twee keer hard zullen werken tegen dezelfde loon :-) Aja, de Europeanen hebben ons uitgelachen ... You fuck with, I fuck you double! Turkije moet de terroristen toelating geven om aanslagen te plegen in Frankrijk, Duitsland, Nederland (België mogen ze met rust laten :-) ) en Scandinavische landen. Het zijn die landen, die de pkk-terreur jarenlang financieel hebben gesteund. Nu is het moment om wraak te nemen :-) Turkije is een seculiere republiek met moslimmeerderheid. Turkije trekt laatste tijden meer en meer investeerders. Turkije is een brug tussen Europa en Arabische wereld. Turkije heeft een jonge bevolking. Geloof mij, in Turkije zijn er ook verstandige mensen, relatief gezien niet veel maar ze zijn er. Ik ben principieel gezien voor de toetreding maar niet met dit mentaliteit. Mensen in Turkije worden afgeleidt van hun echte problemen (werkloosheid, vriendjespolitiek, ondemocratische estabilishment,..). Mensen moeten zich met deze problemen bezighouden, vind ik. We moeten feesten: ![]() |
Citaat:
Spoken like a true turk :/// |
Citaat:
|
mij goed :-D
|
Turkije is voor mij nog altijd welkom. Maar ik denk dat de EU eigenlijk beter eerst zijn organisatie op punt zet ipv nog andere landen toe te laten. Sterk afslanken van de bureaucratie en een beperkte opdracht geven aan het parlement, zodat ze zich niet meer bezig houden met allerlei onzin-wetten over pietluttige details in de samenleving.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil de EU ook niet meer, eigenlijk :)
|
MOETEN wij daar nu op vakantie gaan, mijnheer de minister?!
:twisted::twisted::twisted::twisted: |
De druiven zijn te zuur. Ofwel heeft Turkije het ware gelaat laten zien. Alle leden van de EU erkennen, democratiseren, de mensenrechten respecteren,... Dat zijn allemaal te hoge eisen.
Dag Turkije! Tot nooit meer! |
Citaat:
Het intergouvernementalisme heeft geleid tot inefficiëntie en een democratisch deficit. Tijd dus voor meer macht voor Parlement én Commissie. We moeten ook de politieke verantwoordelijkheid van de Commissie t.o.v. het Parlement versterken. |
Citaat:
Moraal van het verhaal: zolang de nazionale staten noch steeds vanuit verouderde nationalistische atavismen zullen handelen, krijgen we geen efficiënte EU. Européens de tous les pays, encore un effort! |
Het feit dat je die slagzin in het Frans plaats zegt al genoeg: kleinere naties zullen in het verenigd Europa gewoon wegverdrongen worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er bestaat al zoiets en het is niet de EU, maar wel de Europese Vrijhandels Associatie(EVA-EFTA). Deze organisatie bestaat uit de EU+Noorwegen+Zwitserland. Vlaanderen kan dus gewoon uit de EU stappen, maar wel lid blijven de Europese Economische Ruimte. Wel de lusten, maar niet de lasten van Europa. En voor de doemdenkers:in Noorwegen, IJsland & Zwitserland is het licht ook niet uitgegaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be