Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige pesterijen een demper op de gordel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39748)

Raven 4 september 2005 16:47

Franstalige pesterijen een demper op de gordel

De gordel is een familiale gebeurtenis dat niet alleen een sportief evenement is, maar ook een Vlaams gevoel promoot onder de deelnemers. Gezien het mooie weer verwacht men 100.000 deelnemers, een topjaar dus. Guy Verhofstadt doet niet mee dit jaar wegens BHV-maagzweer, dus Yves Leterme was de hoofdgast.

Ook een topjaar is de sabotage door Waalse Vlamingen-haters die, uit racisme, alles proberen om te gordel te saboteren en zelfs verwondingen te veroorzaken bij de fietsers.

Dit doen ze door spijkers, glas, scheermesjes, nagels uit te strooien op de gordel-weg. Eveneens smeren ze yoghurt en andere middelen om fietsers te laten uitglijden, en verwijderen ze de weg-markeringen.

Voornamelijk getroffen was Linkebeek, sterrebeek, Wesembeek-oppem.

Verzuurde Walen troef

Filip van Vlaanderen 4 september 2005 16:54

Ik zal bij deze de reacties van de linkerzijde van het forum voorspellen:

"Het is de Vlamingen hun eigen schuld, in plaats van van de gordel een mooi, belgisch, unitair gebeuren te maken maken ze er zo'n verschrikkelijk Vlaams gebeuren van." :roll:

Ten eerste hebben die lastige Walen hier al niks te zoeken, de gordel vindt plaats op Vlaamse grond. Als er Walen zijn die naar daar komen om mee te genieten van het evenement, des te beter, maar als het hun niet aanstaan moeten ze mooi wegblijven. Doch, onze onverdraagzame zuiderburen vinden dat ze zich met hand en tand moeten verzetten tegen een gezond Vlaams gevoel van samenhorigheid en vriendschap. Dus vallen ze maar brave Vlaamse burgers lastig.
Veel valt hier niet aan te doen, we kunnen enkel hopen dat de politie in de betrokken gemeenten alert is en dit tuig ten zuiden van de taalgrens dumpt. (triestig dat zelfs de gordel niet kan plaatsvinden zonder dat de plaatselijke politie moet gemobiliseerd worden)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Filip van Vlaanderen on 04-09-2005 at 17:55
Reason:
--------------------------------

"Het is de Vlamingen hun eigen schuld, in plaats van van de gordel een mooi, belgisch, unitair gebeuren te maken maken ze er zo'n verschrikkelijk Vlaams gebeuren van." :roll:

Ten eerste hebben die lastige Walen hier al niks te zoeken, de gordel vindt plaats op Vlaamse grond. Als er Walen zijn die naar daar komen om mee te genieten van het evenement, des te beter, maar als het hun niet aanstaan moeten ze mooi wegblijven. Doch, onze onverdraagzame zuiderburen vinden dat ze zich met hand en tand moeten verzetten tegen een gezond Vlaams gevoel van samenhorigheid en vriendschap. Dus vallen ze maar brave Vlaamse burgers lastig.
Veel valt hier niet aan te doen, we kunnen enkel hopen dat de politie in de betrokken gemeenten alert is en dit tuig ten zuiden van de taalgrens dumpt. (triestig dat zelfs de gordel niet kan plaatsvinden zonder dat de plaatselijke politie moet gemobiliseerd worden)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

"Het is de Vlamingen hun eigen schuld, in plaats van van de gordel een mooi, belgisch, unitair gebeuren te maken maken ze er zoon verschrikkelijk Vlaams gebeuren van." :roll:

Ten eerste hebben die Walen hier al niks te zoeken, de gordel vindt plaats op Vlaams grondgebied. Als er Walen zijn die naar daar komen om mee te genieten van het evenement, des te beter, maar onze onverdraagzame zuiderburen vinden dat ze zich met hand en tand moeten verzetten tegen een gezond Vlaams gevoel van samenhorigheid en vriendschap. Dus vallen ze maar brave Vlaamse burgers lastig.
Veel valt hier niet aan te doen, we kunnen enkel hopen dat de politie in de betrokken gemeenten alert is en dit tuig ten zuiden van de taalgrens dumpt.[/size]
[/edit]

Knuppel 4 september 2005 16:55

Je gaat me toch niet wijsmaken dat het niet goed gaat met dat ene en ondeelbare Belgische Volk?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 04-09-2005 at 17:55
Reason:

Je gaat me toch niet wijsmaken dat het niet goed gaat met dat ene en ondeelbare Belgische Volk?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Je gaat me toch niet wijsmaken dat het niet met dat ene en ondeelbare Belgische Volk?[/size]
[/edit]

Raven 4 september 2005 16:57

Tevens maken de walen er ook een communautair spelletje van met hun "promenade verde". Dat is een wandeldag georganiseerd door en uitsluitend voor Franstaligen.

Ja... BuB heeft nog veel werk om dit land unitair te krijgen :rofl:

Horus 4 september 2005 17:00

Benieuwd of dit het nieuws gaat halen.............

Raven 4 september 2005 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus

ja hoor :wink:

Flandriar 4 september 2005 17:03

Het Laatste Nieuws op haar website:

Traditionele sabotageacties
De Gordel is met een aanbod van 26 wandel- of fietsparcours de grootste sportieve eendagshappening in Vlaanderen, die tevens het Vlaamse karakter van de rand wil beklemtonen. Traditiegetrouw waren er weer enkele sabotageacties. Zo werden er spijkers gestrooid op wegen in Wezembeek-Oppem, Sterrebeek en Sint-Pieters-Leeuw. Langs de wandeling van 15 km in Sint-Genesius-Rode werden borden overschilderd.

Knuppel 4 september 2005 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus

Een voetnoot in een 'Vlaamse' krant over het verzet van onze Franstalige vrienden tegen, ja wat?
En geen woord erover in de Franstalige gazetten.
Die wachten namelijk op van hetzelfde op de 'promenade verde' om van leer te gaan.

Knuppel 4 september 2005 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Het Laatste Nieuws op haar website:

Traditionele sabotageacties
De Gordel is met een aanbod van 26 wandel- of fietsparcours de grootste sportieve eendagshappening in Vlaanderen, die tevens het Vlaamse karakter van de rand wil beklemtonen. Traditiegetrouw waren er weer enkele sabotageacties. Zo werden er spijkers gestrooid op wegen in Wezembeek-Oppem, Sterrebeek en Sint-Pieters-Leeuw. Langs de wandeling van 15 km in Sint-Genesius-Rode werden borden overschilderd.

Nog geen Franstalige gazet die de 'traditionele sabotages' van hun lezers afkeuren, zeker?

bartje 4 september 2005 17:47

Jammer van die acties maar desondanks is dit jaar is Gordel één van de meest succesvolle van de afgelopen 25 jaar geworden en dit met zijn 101.171 mensen.

Een leuke ontspannen dag dus!

Hans1 4 september 2005 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
De gordel is een familiale gebeurtenis dat niet alleen een sportief evenement is, maar ook een Vlaams gevoel promoot onder de deelnemers. Gezien het mooie weer verwacht men 100.000 deelnemers, een topjaar dus. Guy Verhofstadt doet niet mee dit jaar wegens BHV-maagzweer, dus Yves Leterme was de hoofdgast.

Ook een topjaar is de sabotage door Waalse Vlamingen-haters die, uit racisme, alles proberen om te gordel te saboteren en zelfs verwondingen te veroorzaken bij de fietsers.

Dit doen ze door spijkers, glas, scheermesjes, nagels uit te strooien op de gordel-weg. Eveneens smeren ze yoghurt en andere middelen om fietsers te laten uitglijden, en verwijderen ze de weg-markeringen.

Verzuurde Walen troef

Als de Gordel nu een Belgisch feest zou zijn, zou dat allemaal niet gebeuren. Maar altijd maar provoceren, die flaminganten. Ik keur dat van die spijkers niet goed, maar ik keur evenmin de houding van de Gordel-leiding goed.

De Gordel moet een nationaal evenment worden waar alle Belgen aan meedoen, zonder taalonderscheid.

Hans1 4 september 2005 18:18

Citaat:

Tevens maken de walen er ook een communautair spelletje van met hun "promenade verde". Dat is een wandeldag georganiseerd door en uitsluitend voor Franstaligen.

Ja... BuB heeft nog veel werk om dit land unitair te krijgen :rofl:

't is nochtans simpel. Gewoon een paar onnozelaars op pensioen sturen.;-)

djaap 4 september 2005 18:25

Citaat:

Verzuurde Walen troef

waalse ????? in Brussel zijn er geen Walen, zeg eens aan een franstalige Brusselaar dat hij Waalse is......... je zal wel zien..

jij kent niks ervan, maar kan klagen....

Musketo 4 september 2005 18:27

Is de staatsgevaarlijke Raven nu nog steeds niet het land uitgezet?

Ik ben benieuwd hoe de B.U.B. dit zal verklaren!

Miguelito 4 september 2005 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als de Gordel nu een Belgisch feest zou zijn, zou dat allemaal niet gebeuren. Maar altijd maar provoceren, die flaminganten. Ik keur dat van die spijkers niet goed, maar ik keur evenmin de houding van de Gordel-leiding goed.

De Gordel moet een nationaal evenment worden waar alle Belgen aan meedoen, zonder taalonderscheid.

Hola

Nu keurt u sabotageacties en pesterijen goed? 8O
De Gordel is een sportief-cultureel manisfestatie met een Vlaams karakter.
Het zet de Vlaamse cultuur in de schijnwerpers, dat om Brussel, jawel Vlaanderen ligt.
Zelfs als het een provocatie gaat (nu toch niet meer), zijn deze daden toch af te keuren, zelfs voor een belgicist?

un saludo

Gertj3 4 september 2005 18:43

Citaat:

Als de walen dat willen dat ze dan zelf eens iets op poten zetten inplaats van de vlamingen te komen pesten

muys 4 september 2005 18:50

Citaat:

mochten de "zuid belgen" misschien niet meedoen?

van Maerlant 4 september 2005 19:04

Citaat:

Kortzichtige, niet-geïnformeerde belgische dwaas. De Gordel is begonnen als een Vlaams initiatief om de nederlandse eigenheid van de Vlaamse Rand te benadrukken!!
Natuurlijk weet u dat niet.

bartje 4 september 2005 19:09

Citaat:

Het is alweer direct de schuld van de flamiganten; wat zijn die meer dan 100.000 mensen dan die meegedaan hebben??? Zijn dat Belgen, flamiganten of wat zijn dat?

Patriot! 4 september 2005 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Hola

Nu keurt u sabotageacties en pesterijen goed? 8O

Beste aap,

Citaat:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be