Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Antwerpen telt kwart niet-Belgen en "nieuwe Belgen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39875)

Ambiorix 6 september 2005 21:28

Antwerpen telt kwart niet-Belgen en "nieuwe Belgen"

Antwerpen telt kwart niet-Belgen en nieuwe Belgen
17:09:20

ANTWERPEN - Bijna een op de vier inwoners van Antwerpen heeft vreemde origines. Het aandeel van de niet-Belgen en nieuwe Belgen is op een goede twee jaar tijd met drie procent gestegen tot 24 procent. Dat blijkt op de voorstelling van het beleidsplan ,,Samenleven in een stad van iedereen".

De netto-instroom van migranten in Antwerpen blijft groot. Als grootste stad van Vlaanderen zuigt Antwerpen nieuwkomers aan. Eén op drie nieuwe migranten in Vlaanderen komt in de Scheldestad wonen.
Om Radicaal te citeren: hoezo, vreemdelingeninvasie?

Revolutie 6 september 2005 21:33

binnen een paar jaar zal het er ferm tegen zitten in Antwerpen.
Onze enigste hoop is dat het Vlaams Belang aan de macht komt volgend jaar.

Ambiorix 6 september 2005 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie

ik had mij in éen van mijn vorige berichten daar nogal kritisch tegen uitgesproken. Maar ik zie nu ook wel in dat het 'hoog tijd' wordt, in steden als Antwerpen bijvoorbeeld. Als je de vreemdelingen (=grotendeels niet-vbstemmers= 25%) 'eraf telt', op hoeveel % van de bevolking zou het VB dan wel niet kunnen rekenen?? tel zelf maar uit8O[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 06-09-2005 at 22:36
Reason:
--------------------------------

Citaat:

ik had mij in éen van mijn vorige berichten daar nogal kritisch tegen uitgesproken. Maar ik zie nu ook wel in dat het 'hoog tijd' wordt, in steden als Antwerpen bijvoorbeeld. Als je de vreemdelingen (=grotendeels niet-vbstemmers= 25%) 'eraf telt', op hoeveel % van de bevolking zou het VB dan wel niet kunnen rekenen?? tel zelf maar uit8O[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

ik had mij in éen van mijn vorige berichten daar nogal kritisch tegen uitgesproken. Maar ik zie nu ook wel in dat het 'hoog tijd' wordt, in steden als Antwerpen bijvoorbeeld. Als je de vreemdelingen (=grotendeels niet-vbstemmers= 24%) 'eraf telt', op hoeveel % van de bevolking zou het VB dan wel niet kunnen rekenen??[/size]
[/edit]

Pietje 6 september 2005 21:36

Citaat:

ALS dat al zou gebeuren...........ben ik wel eens benieuwd hoe zij het, binnen de Belgische Wetgeving, gaan aanpakken 8)

Ambiorix 6 september 2005 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
ALS dat al zou gebeuren...........ben ik wel eens benieuwd hoe zij het, binnen de Belgische Wetgeving, gaan aanpakken 8)

het denaturaliseren van de 'snel-belgen';-)

Levertraan 6 september 2005 21:39

Citaat:

Niet. Geen enkel "fatsoenlijk politiek" beleid kan nog iets veranderen. Enkel mentaliteit.

Pietje 6 september 2005 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix

Jij denkt dus dat dit "zomaar" zal kunnen ?? :lol: . Ook het vb zal zich aan de bestaande wetgeving kunnen houden.8)

Revolutie 6 september 2005 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Niet. Geen enkel "fatsoenlijk politiek" beleid kan nog iets veranderen. Enkel mentaliteit.

Precies.
Orde in Antwerpen zal goed doen.

Ambiorix 6 september 2005 21:47

Citaat:

Jij denkt dus dat dit "zomaar" zal kunnen ?? :lol: . Ook het vb zal zich aan de bestaande wetgeving kunnen houden.8)

Pietje, opeens zo ongerust dat men de vreemdelingen niet hard genoeg zou aanpakken? 180° gedraaid?
8)

Pietje 6 september 2005 21:53

Citaat:

Pietje, opeens zo ongerust dat men de vreemdelingen niet hard genoeg zou aanpakken? 180° gedraaid?
8)

Ongerust ?? Bijlange niet. Ik zei enkel dat het VB zich aan de Belgische Wet zal moeten houden, zoals iedereen. Dus denk maar niet, dat ze (indien ze zouden mee besturen) in Antwerpen plots gaan kunnen "toveren" 8)

Levertraan 6 september 2005 21:58

Citaat:

Precies.
Orde in Antwerpen zal goed doen.

Dan voert het VB de consequentie uit van tot wat een multiculturele "samen"leving eigenlijk leidt: namelijk een overgecontroleerde, afstandelijke politiestadsstaat.

Antwerpen is een tijdbom. Evenals Rotterdam, Amsterdam, Brussel, Den Haag,.. Allen zijn het steden waar de allochtone jeugd nu reeds in de meerderheid is.

Orde zie ik niet komen. Enkel wanorde..

Ambiorix 6 september 2005 22:06

Citaat:

Antwerpen is een tijdbom. Evenals Rotterdam, Amsterdam, Brussel, Den Haag,.. Allen zijn het steden waar de allochtone jeugd nu reeds in de meerderheid is.

Rotterdam is al om zeep. De bom is daar ontploft en er is volgens mij geen redden meer aan.

sinan123 6 september 2005 22:48

Citaat:

Rotterdam is al om zeep. De bom is daar ontploft en er is volgens mij geen redden meer aan.

Tuurlijk. Ben je überhaupt ooit in Rotterdam geweest.

sinan123 6 september 2005 22:49

Citaat:

Orde zie ik niet komen. Enkel wanorde..

Nee, maar jij bent gewoon een pessimist.

sinan123 6 september 2005 22:50

Citaat:

Oh nee er wonen veel allochtonen in België, laten we ze allemaal eruit trappen!

Ambiorix 6 september 2005 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Tuurlijk. Ben je überhaupt ooit in Rotterdam geweest.

dat klopt.

Ik heb anderzijds wél al artikels gelezen over wijken waaruit de hele autochtone gemeenschap wordt weg'gekeken', weggepest, of gewoon weggeterroriseerd.

Ambiorix 6 september 2005 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Oh nee er wonen veel allochtonen in België, laten we ze allemaal eruit trappen!

We moeten érgens een grens stellen.
Of vind jij van niet?

Bobke 6 september 2005 23:25

Citaat:

ik had mij in éen van mijn vorige berichten daar nogal kritisch tegen uitgesproken. Maar ik zie nu ook wel in dat het 'hoog tijd' wordt, in steden als Antwerpen bijvoorbeeld. Als je de vreemdelingen (=grotendeels niet-vbstemmers= 25%) 'eraf telt', op hoeveel % van de bevolking zou het VB dan wel niet kunnen rekenen?? tel zelf maar uit

Maar als we aannemen dat veel vreemdelingen SP.a stemmen, hoeveel autochtone stemmen halen ze dan nog ?
Daarnaast stemmen natuurlijk ook veel autochtonen die belang hebben in de vreemdelingen zaken voor hen.
Ik vraag mij af wat er nog van hun oorspronkelijk kiezerspubliek, de arbeider, overblijft.

Apocalyps 6 september 2005 23:26

Dat mag gerust 50% worden.

Seba 7 september 2005 01:46

Citaat:

in Antwerpen? en wat gaat het VB op gemeentelijk niveau kunnen doen aan de vreemdelingenpolitiek?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be