Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wat doen deze heerschappen in de Belgische Hall of Fame? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4003)

Tantist 19 juni 2003 17:04

Rattachist...

Rattachist...

Rattachist

Rattachist en zelfs Fransman van geboorte...

Rattachist...

En het ironische is, dat dit stelletje rattachisten de lakens uitdeelden in België.

C uit W 19 juni 2003 17:58

Ah, binnenkort is het ons edele gelaat dat er zal prijken, de Vaders Van Vrij Vlaanderen ;)

zorroaster 19 juni 2003 22:11

U moet dringend eens contact opnemen met Jonas Demuynck. Die weigert namelijk te aanvaarden dat de Belgische revolutie door rattachisten georchestreerd werd, en heeft daar een heel pak argumenten voor.

Kan nog een interessant debat worden.

Jan van den Berghe 19 juni 2003 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En het ironische is, dat dit stelletje rattachisten de lakens uitdeelden in België.

En als ik me niet vergis waren een aantal van die "Belgen" zelfs in Frankrijk, hadden er gestudeerd, woonden er of waren met een Franse getrouwd. Zou dat nu toch allemaal toeval zijn? En dan heb ik het nog niet over mensen als Rogier.

MicaBoss 20 juni 2003 07:59

Vergeet ook niet dat de eerste koning der Belgen normaalgezien.... een fransman zou zijn geweest.

Toen die niet wou hebben ze dan maar de Van Saksen-Coburghs gaan halen...... :P

Knuppel 20 juni 2003 08:30

En even 'toevallig' geen enkele reactie van een BUBber hierop... :wink:

Calle 20 juni 2003 09:54

ssssstttt, die zijn nog aan het slapen .

Knuppel 20 juni 2003 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle
ssssstttt, die zijn nog aan het slapen .

Die doen maar alsof ze slapen, hoor! 8)

ferro 20 juni 2003 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En even 'toevallig' geen enkele reactie van een BUBber hierop... :wink:

Natuurlijk niet, wat zijn die BUBers meer dan de FRANSKILJONS van vroeger!
Ze zijn helemaal niet voor Belgie.Ze zijn VOOR Frankrijk en TEGEN Vlaanderen.

Knuppel 20 juni 2003 23:26

En nog altijd geen reactie..
Nochtans zit Tacitus hier al de hele avond.

Het zal hem hier dus toch wat heet zijn onder zijn zogenaamd 'belgisch' gezinde voetjes...

Bruno* 20 juni 2003 23:28

Wat moet ik daar nu op zeggen? Als het allemaal rattachisten waren, dan is hun doel toch niet geslaagd...

En dan nu de (Sovjet)Russische hall of fame sedert 1830
:mrgreen:

alpina 20 juni 2003 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat moet ik daar nu op zeggen? Als het allemaal rattachisten waren, dan is hun doel toch niet geslaagd...

En dan nu de (Sovjet)Russische hall of fame sedert 1830
:mrgreen:

Het gaat hem over het oorspronkelijke doel van de Belgische staat. De oprichters zagen Belgie als een deel van Frankrijk en wouden het ook aan Frankrijk toevoegen. Dat werd trouwens mooi uitgelegd in de links die ik u gisteren heb gegeven maar u zal die waarschijnlijk wel afdoen als subjectief. :?

Knuppel 21 juni 2003 10:39

Toen het oorspronkelijke doel niet meer kon bereikt worden probeerden ze heel Vlaanderen maar te verfransen. Dan maar van België een vazalstaat van Frankrijk maken, dachten onze rattachisten.

Wat evenmin lukte!

Maar wat niet wil zeggen dat het allemaal niet geprobeerd werd!

En onze BUBbers willen het niet alleen niet weten.
Ze vinden het zelfs niet leuk dat het NIET gelukt is. :P

Bruno* 21 juni 2003 12:51

Citaat:

Toen het oorspronkelijke doel niet meer kon bereikt worden probeerden ze heel Vlaanderen maar te verfransen. Dan maar van België een vazalstaat van Frankrijk maken, dachten onze rattachisten.
Merkwaardig toch dat er dan al taalwetten waren vanaf de jaren 1870.

Knuppel 21 juni 2003 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:

Merkwaardig toch dat er dan al taalwetten waren vanaf de jaren 1870.

Pfffffffffffft. Die taalwetten zijn er nu ook nog.

En ze worden nog altijd door dezelfden overtreden. :evil:

Trol 21 juni 2003 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MicaBoss
Vergeet ook niet dat de eerste koning der Belgen normaalgezien.... een fransman zou zijn geweest.

klopt niet

Knuppel 21 juni 2003 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

klopt niet

Uitleg?

zorroaster 21 juni 2003 14:15

Citaat:

Citaat:

klopt niet

Ach nee? Kan u mij dan even aantonen dat de hertog van Nemours, zoon van Louis-Philippe, géén troonpretendent was?

Trol 21 juni 2003 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Citaat:

klopt niet

Ach nee? Kan u mij dan even aantonen dat de hertog van Nemours, zoon van Louis-Philippe, géén troonpretendent was?

ik geloof dat dat al ergens uitgelegt is.. die koning is opgelegd geweest. Het land moest neutraal blijven en de koning iets gemeen hebben met de 5 grootmachten van toen..

Hebben jullie eens FRANS FOBIE? of COMPLEX?? ik wil best aannemen dat er mensen zijn die de solidariteit overdreven vinden en niet eerlijk (ik niet) en dat ze er iets aan willen doen enzo.. en ik kan begrijpen dat iemand zicht 'vlaams voelt' en de 'vlaamse belangen (?)' wil verdedigen maar uitspraken als: " dan zijn we van het franse regime af" enzo.. en de fransen zijn slecht" en bub is voor de fransen" slaagt op niks..

Bruno* 22 juni 2003 02:15

Citaat:

Toen die niet wou hebben ze dan maar de Van Saksen-Coburghs gaan halen......

klopt niet

De theorie over de zoon van Louis-Philippe klopt idd niet. De hertog van Nemours was voor het Voorlopig bewind, ofschoon hij kandidaat was, uiteraard geen optie. De Franse Revolutie (waartegen 1815 een reactie was) en de Napoleontische overheersing lagen nog vers in het geheugen. Men is in eigen land gaan rondvragen maar noch de Arenbergs, noch de Mérodes of de Lignes wilden kandidaat zijn. De zoon van de keurvorst van Beieren was te jong bevonden, en een kandidaat uit het Huis van Habsburg was al evenzeer-begrijpelijkerwijs- uit den boze. De Saksen-Coburgers waren zowel voor de grootmachten als voor Belgie een alternatief, een goed alternatief. Pittig detail is dat na de Ottomaanse overheersing Ferdinand van Saksen-Coburg en Graaf Von Battenberg (de latere Mountbatten) in de jaren 1880 de Bulgaarse eenwording hebben bewerkstelligd (tot dan toe was Bulgarije verdeeld in een autonoom prinsdom en een deel dat schatplichtig was aan de Turken).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be