Lof der Zotheid |
20 september 2005 12:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Het is een mening als een andere natuurlijk. Maar waarom je ervan uitgaat dat er vooral bij de overheid problemen zijn, is me niet duidelijk. Superclub, Moneytron, gebroeders Bleyen, Enron, Worldcom, KBLux, Halliburton, ... Er zijn legio voorbeelden van maffieuze oplichtingspraktijken die niets met de staat te maken hebben.
|
Ik ga er niet van uit dat vooral de overheid problemen heeft. Ik heb enkel op uw stelling gereageerd, waarin ge zegt dat het niet juist is dat de overheid verdragen sluit met maffia - achtige bedrijven. Daarop heb ik dan gezegd dat de corruptie bij uitstek bij de overheid te vinden is.
[/QUOTE=kaatd]Niemand vraagt om iets te verbieden. Men vraagt openbaarheid van bestuur en dus van alle betrokken partijen en hun aandeelhouders. Ze rijden daarmee niet zichzelf in de wielen want zij zijn geen aandeelhouder. Ze zijn burger van de stad en ze willen een goed en doorzichtig bestuur van de stad. Wie daar tegen is, moet het maar duidelijk zeggen.[/quote]
Dat is wel waar, maar ge moogt niet vergeten dat een hoop van de gemakken waarvan wij in de stad kunnen genieten komt uit het oprichten van dit soort bedrijven. Ik heb echter nooit gezegd dat ik het sponsoren van terrorisme of daaraan gelieerde personen goedkeur. Ik weet enkel niet of wat gij voorstelt ook daadwerkelijk een oplossing is.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Cynikus on 20-09-2005 at 13:59
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Het is een mening als een andere natuurlijk. Maar waarom je ervan uitgaat dat er vooral bij de overheid problemen zijn, is me niet duidelijk. Superclub, Moneytron, gebroeders Bleyen, Enron, Worldcom, KBLux, Halliburton, ... Er zijn legio voorbeelden van maffieuze oplichtingspraktijken die niets met de staat te maken hebben.
|
Ik ga er niet van uit dat vooral de overheid problemen heeft. Ik heb enkel op uw stelling gereageerd, waarin ge zegt dat het niet juist is dat de overheid verdragen sluit met maffia - achtige bedrijven. Daarop heb ik dan gezegd dat de corruptie bij uitstek bij de overheid te vinden is.
[/QUOTE=kaatd]Niemand vraagt om iets te verbieden. Men vraagt openbaarheid van bestuur en dus van alle betrokken partijen en hun aandeelhouders. Ze rijden daarmee niet zichzelf in de wielen want zij zijn geen aandeelhouder. Ze zijn burger van de stad en ze willen een goed en doorzichtig bestuur van de stad. Wie daar tegen is, moet het maar duidelijk zeggen.[/quote]
Dat is wel waar, maar ge moogt niet vergeten dat een hoop van de gemakken waarvan wij in de stad kunnen genieten komt uit het oprichten van dit soort bedrijven. Ik heb echter nooit gezegd dat ik het sponsoren van terrorisme of daaraan gelieerde personen goedkeur. Ik weet enkel niet of wat gij voorstelt ook daadwerkelijk een oplossing is.[/size] |
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Cynikus on 20-09-2005 at 13:58
Reason:
Citaat:
|
[/quote]Niemand vraagt om iets te verbieden. Men vraagt openbaarheid van bestuur en dus van alle betrokken partijen en hun aandeelhouders. Ze rijden daarmee niet zichzelf in de wielen want zij zijn geen aandeelhouder. Ze zijn burger van de stad en ze willen een goed en doorzichtig bestuur van de stad. Wie daar tegen is, moet het maar duidelijk zeggen.[/quote]
Dat is wel waar, maar ge moogt niet vergeten dat een hoop van de gemakken waarvan wij in de stad kunnen genieten komt uit het oprichten van dit soort bedrijven. Ik heb echter nooit gezegd dat ik het sponsoren van terrorisme of daaraan gelieerde personen goedkeur. Ik weet enkel niet of wat gij voorstelt ook daadwerkelijk een oplossing is.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
Citaat:
Niemand vraagt om iets te verbieden. Men vraagt openbaarheid van bestuur en dus van alle betrokken partijen en hun aandeelhouders. Ze rijden daarmee niet zichzelf in de wielen want zij zijn geen aandeelhouder. Ze zijn burger van de stad en ze willen een goed en doorzichtig bestuur van de stad. Wie daar tegen is, moet het maar duidelijk zeggen.
|
[/edit]
|