Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   CD&V wordt super-partij met onwaarschijnlijke 31,3% (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40120)

oliepiek 10 september 2005 20:30

CD&V wordt super-partij met onwaarschijnlijke 31,3%

van BRUSSEL - CD&V/N-VA stijgt in een nieuwe peiling van de krant Het Laatste Nieuws naar 31,3 procent, ruim 5 procent boven hun verkiezingsresultaat van juni 2004. Leterme wordt ook de nieuwe nummer één van de Vlaamse politiek, voor Jean-Marie Dedecker en Johan Vande Lanotte. De resultaten zijn gebaseerd op ,,De Stemmenkampioen", een internetpeiling van de krant in samenwerking met professoren van de Vrije Universiteit Brussel.De peiling werd uitgevoerd tussen 29 augustus en 7 september. In de peiling gaat VLD niet meer achteruit (13,7 procent), maar het herstel zet zich nog niet door.

Na CD&V/N-VA blijft ook het Vlaams Belang sterk presteren. Toch zakt de partij een beetje na haar topresultaat van de lente. Ze blijft evenwel ruim tweede met 26,6 procent. SP.A-Spirit blijft status-quo op 19,3 procent. Groen haalde in de peiling 7,0 procent.

http://destandaard.be/Nieuws/Binnenl...MF10092005_002

==================

Morgen verkiezingen graag. Zodat we deze paarse ramp voorgoed achter ons kunnen laten en het débacle van Verhofstadt's non-regering zo snel mogelijk kunnen vergeten.

Doe maar gewoon Rooms-Rood, dan zitten we goed.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 10-09-2005 at 21:33
Reason:
--------------------------------

van BRUSSEL - CD&V/N-VA stijgt in een nieuwe peiling van de krant Het Laatste Nieuws naar 31,3 procent, ruim 5 procent boven hun verkiezingsresultaat van juni 2004. Leterme wordt ook de nieuwe nummer één van de Vlaamse politiek, voor Jean-Marie Dedecker en Johan Vande Lanotte. De resultaten zijn gebaseerd op ,,De Stemmenkampioen", een internetpeiling van de krant in samenwerking met professoren van de Vrije Universiteit Brussel.De peiling werd uitgevoerd tussen 29 augustus en 7 september. In de peiling gaat VLD niet meer achteruit (13,7 procent), maar het herstel zet zich nog niet door.

Na CD&V/N-VA blijft ook het Vlaams Belang sterk presteren. Toch zakt de partij een beetje na haar topresultaat van de lente. Ze blijft evenwel ruim tweede met 26,6 procent. SP.A-Spirit blijft status-quo op 19,3 procent. Groen haalde in de peiling 7,0 procent.

==================

Morgen verkiezingen graag. Zodat we deze paarse ramp voorgoed achter ons kunnen laten en het débacle van Verhofstadt's non-regering zo snel mogelijk kunnen vergeten.

Doe maar gewoon Rooms-Rood, dan zitten we goed.[/size]

[size=1]After edit by oliepiek on 10-09-2005 at 21:32
Reason:

BRUSSEL - CD&V/N-VA stijgt in een nieuwe peiling van de krant Het Laatste Nieuws naar 31,3 procent, ruim 5 procent boven hun verkiezingsresultaat van juni 2004. Leterme wordt ook de nieuwe nummer één van de Vlaamse politiek, voor Jean-Marie Dedecker en Johan Vande Lanotte. De resultaten zijn gebaseerd op ,,De Stemmenkampioen", een internetpeiling van de krant in samenwerking met professoren van de Vrije Universiteit Brussel.De peiling werd uitgevoerd tussen 29 augustus en 7 september. In de peiling gaat VLD niet meer achteruit (13,7 procent), maar het herstel zet zich nog niet door.

Na CD&V/N-VA blijft ook het Vlaams Belang sterk presteren. Toch zakt de partij een beetje na haar topresultaat van de lente. Ze blijft evenwel ruim tweede met 26,6 procent.

SP.A-Spirit blijft status-quo op 19,3 procent. Groen haalde in de peiling 7,0 procent.

==================

Morgen verkiezingen graag. Zodat we deze paarse ramp voorgoed achter ons kunnen laten en het débacle zo snel mogelijk kunnen vergeten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

BRUSSEL - CD&V/N-VA stijgt in een nieuwe peiling van de krant Het Laatste Nieuws naar 31,3 procent, ruim 5 procent boven hun verkiezingsresultaat van juni 2004. Leterme wordt ook de nieuwe nummer één van de Vlaamse politiek, voor Jean-Marie Dedecker en Johan Vande Lanotte. De resultaten zijn gebaseerd op ,,De Stemmenkampioen", een internetpeiling van de krant in samenwerking met professoren van de Vrije Universiteit Brussel.De peiling werd uitgevoerd tussen 29 augustus en 7 september. In de peiling gaat VLD niet meer achteruit (13,7 procent), maar het herstel zet zich nog niet door.

Na CD&V/N-VA blijft ook het Vlaams Belang sterk presteren. Toch zakt de partij een beetje na haar topresultaat van de lente. Ze blijft evenwel ruim tweede met 26,6 procent.

SP.A-Spirit blijft status-quo op 19,3 procent. Groen haalde in de peiling 7,0 procent.

http://destandaard.be/Nieuws/Binnenl...MF10092005_002[/size]
[/edit]

Apocalyps 10 september 2005 20:34

Wanneer zijn het nu verkiezingen?

Musketo 10 september 2005 20:34

En het Vlaams Belang dan? :-(

/\|cazar 10 september 2005 20:35

leterme is een castraat met een mierepik: geen kl o ten verstand van polletiek en nog minder kloten in het echt, een lammeke.

vlaanderen waard !

maarte 10 september 2005 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
leterme is een castraat met een mierepik: geen kl o ten verstand van polletiek en nog minder kloten in het echt, een lammeke.

vlaanderen waard !

Als hij maar goede kabinetscheffen en kabinetsmedewerkers heeft, dat is veruit het belangrijkste voor de burger.[edit]
[size=1]After edit by maarte on 10-09-2005 at 21:38
Reason:

Citaat:

vlaanderen waard !

Als hij maar goede kabinetscheffen en kabinetsmedewerkers heeft, dat is veruit het belangrijkste voor de burger.[/size]

Citaat:

vlaanderen waard !

Als hij maar goede kabinetscheffen en kabinetsmedewerkers heeft, dat is vooruit het belangrijkste voor de burger.[/size]
[/edit]

vercetti 10 september 2005 20:52

De énige betrouwbare opiniepeiling zijn de verkiezingen voor de regeringen. Niet de gemeenteverkiezingen (nog één jaar en ik mag stemmen \0/ )

Vrijheid 10 september 2005 21:07

Citaat:

In de peiling gaat VLD niet meer achteruit (13,7 procent), maar het herstel zet zich nog niet door.
En de VLD moet nog twee jaar platter dan ooit op de buik gaan voor de PS (dat doet het PS-discours van de laatste weken toch vermoeden)...

Overigens volkomen terecht, de achteruitgang van de VLD en de vooruitgang van CD&V/N-VA.

Subtiel detail: wat Vrhfstdt bij de regionale verkiezingen voornamelijk opviel was niet de vooruitgang van het VB, maar het feit dat het CD&V/N-VA kartel in tegenstelling tot de peilingen ter plekke bleef. Dit leek hem, ondanks de afstraffing van de VLD, eindeloze vreugde te bezorgen.[edit]
[size=1]After edit by Vrijheid on 10-09-2005 at 22:20
Reason:

Citaat:

In de peiling gaat VLD niet meer achteruit (13,7 procent), maar het herstel zet zich nog niet door.
En de VLD moet nog twee jaar platter dan ooit op de buik gaan voor de PS (dat doet het PS-discours van de laatste weken toch vermoeden)...

Overigens volkomen terecht, de achteruitgang van de VLD en de vooruitgang van CD&V/N-VA.

Subtiel detail: wat Vrhfstdt bij de regionale verkiezingen voornamelijk opviel was niet de vooruitgang van het VB, maar het feit dat het CD&V/N-VA kartel in tegenstelling tot de peilingen ter plekke bleef. Dit leek hem, ondanks de afstraffing van de VLD, eindeloze vreugde te bezorgen.[/size]

[size=1]After edit by Vrijheid on 10-09-2005 at 22:17
Reason:

Citaat:

Subtiel detail: wat Vrhfstdt bij de regionale verkiezingen voornamelijk opviel was niet de vooruitgang van het VB, maar het feit dat het CD&V/N-VA kartel in tegenstelling tot de peilingen ter plekke bleef. Dit leek hem, ondanks de afstraffing van de VLD, eindeloze vreugde te bezorgen. Rancune dus.[/size]

[size=1]After edit by Vrijheid on 10-09-2005 at 22:08
Reason:

Citaat:

En de VLD moet nog twee jaar platter dan ooit op de buik gaan voor de PS (dat doet het PS-discours van de laatste weken toch vermoeden)...[/size]

Citaat:

En de VLD moet nog twee jaar platter dan ooit op de buik gaan voor de PS (dat doet het PS-discours van de laatste weken toch vermoeden)...[/size]
[/edit]

Hans1 10 september 2005 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek

==================

Doe maar gewoon Rooms-Rood, dan zitten we goed.

Blijft allemaal slecht voor België. Gewoon de hele traditionele kaste naar huis sturen, zou veel beter zijn.

Musketo 10 september 2005 23:19

Ja. Stem allemaal B.U.B.! De enige manier om er zeker van te zijn dat we bestuurd worden door competent volk.

Jong N-VA'er 11 september 2005 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ja. Stem allemaal B.U.B.! De enige manier om er zeker van te zijn dat we bestuurd worden door competent volk.

1 april!:lol:

Jong N-VA'er 11 september 2005 09:58

Ach, we zullen zien wat andere peilingen zeggen. Altijd rekening houden met die foutenmarge van 4 %. Maar ja, dan stijgt het kartel nog.

Jong N-VA'er 11 september 2005 09:59

Wat ik ook graag zou weten is wat het gewicht der partijen is in de kartels. Dat lijkt me uitermate interessant.

Supe®Staaf 11 september 2005 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Wat ik ook graag zou weten is wat het gewicht der partijen is in de kartels. Dat lijkt me uitermate interessant.

Zeer juist opgemerkt.
Stel dat het N-Va-hondje van de tsjevenschoot wipt en met hun aandeel van 5% aan de haal gaat......
Stel dat de stemmenkampioen een onbetrouwbaar populistisch gevalletje is zodat de foutenmarge van 4% mag afgetrokken worden........
Dan kunnen we gerust opnieuw ademhalen en hoeven we geen katholieke reconquista te beleven van de partij die ons land voor paars aan de rand van de afgrond bracht.

Knuppel 11 september 2005 10:23

Niet dat ik CVP-minded ben maar ons land heeft nooit meer aan de rand van de afgrond gestaan als met paars.

Supe®Staaf 11 september 2005 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet dat ik CVP-minded ben maar ons land heeft nooit meer aan de rand van de afgrond gestaan als met paars.

Dan is het in geen geval goed om vooruit te gaan met de CD&V. ;-)

Knuppel 11 september 2005 10:28

Met paars dan wel?

Supe®Staaf 11 september 2005 10:54

Citaat:

Met paars dan wel?

Zeker niet met het VB.
Die zijn in staat om aan de rand van de afgrond voor een ommekeer te zorgen om ons daarna te doen achteruitgaan. ;-)

bartje 11 september 2005 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er

Enkele maanden bij de stemmenkampioen werd daar mee rekening gehouden en toen bleek dat NV-A tussen de 7 en 8 % haalde, in principe zouden ze dus alleen kunnen wat me ook opportuun zou lijken maar da's een andere discussie.

De SPIRIT factor binnen SP.A is nihil met ietsje meer dan 1 %; of ik zou beter zeggen het Bert Anciaux gehalte...

Knuppel 11 september 2005 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zeker niet met het VB.
Die zijn in staat om aan de rand van de afgrond voor een ommekeer te zorgen om ons daarna te doen achteruitgaan. ;-)

Met wie dan wél, vroeg ik....

Jong N-VA'er 11 september 2005 12:13

Citaat:

Inderdaad, als 14-jarige vond ik de mooie woorden van de VLD zeer lovend en geloofde ik in de verandering, maar ja, ik zeg het zelf al: ik was 14 en dus nog zo naïef als maar kon zijn. Vandaag weet ik wel beter: Verhofstadt dreigt Vlaanderen mee te zuigen in de negatieve Belgische spiraal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be